מנוע החיפוש המקיף לקנאביס בישראל
פילטר

אלפא טרפינן – Alpha-Terpinene

פלפל אנגלי ושמנים אתרים

אלפא-טרפינן (α-Terpinene) נמצא באופן טבעי בקנאביס ובצמחים אחרים, כולל הל, מיורן ושמנים של ערער ואקליפטוס. בייצור תעשייתי, אלפא-טרפינן הוא סידור כימי מחודש של אלפא-פינן. כמרכיב של שמן עץ התה, אלפא-טרפינן עשוי להציע יתרונות של נוגד חמצון.

הטרפינן מוערך בשל טעמו החריף ומשמש לעתים קרובות כחומר טעם. הוא תורם לניחוח החם של הפלפל האנגלי ולפעמים מוסף לנוזלים תעשייתיים כדי לשפר את ריחותיהם.

טרפינן בחיי היומיום

אם אתם אוהבים מנות חריפות כמו קארי, יתכן שנתקלתם בטרפינן בטעם העשיר של התבלין הל. בעוד שהמטבח ההודי עושה שימוש תכוף בהל, תרבויות ים תיכוניות משלבות לעתים קרובות מיורן במאכלים שלהן. סיכוי סביר שחוויתם את השפעות הטרפינן בזכות תבלין זה הדומה לאורגנו ברוטב עגבניות איטלקי. לבסוף, יתכן גם ומרחתם על עורכם תכשיר על בסיס שמן עץ התה המכיל טרפינן.

איכויות טיפוליות

שמן עץ התה משמש כחומר אנטי-פטרייתי, מחטא ואנטיבקטריאלי במשך מאות שנים. לכן, כל יתרון של שמן עץ התה בוודאי קשור כך או אחרת לטרפינן, שהוא מרכיב טבעי שלו. על פי מחקרים שנערכו לאחרונה, אחד היתרונות המובהקים של טרפינן בשמן עץ התה הוא כנוגד חמצון.

נוגד חמצון

מחקר שפורסם בשנת 2012 בכתב העת Chemical Research in Toxicology מצא כי לאלפא טרפינן יש תכונות נוגדות חמצון חזקות כמרכיב בשמן עץ התה.

תפקיד הטרפינן בקנאביס

Sentinel ו- Warwick #1 הם שני זני קנאביס המכילים ריכוזים גבוהים של טרפינן. ההשפעות של טרפינן בקנאביס אינן ברורות, ויש צורך במחקר נוסף בכדי להבין את תרומתו לצמח.

שורה תחתונה

טרפינן הוא מבין הטרפנים שעדיין לא נחקרו מספיק, הנבדל בזכות הארומה החריפה והעוצמה שלו כנוגד חימצון בשמן עץ התה.

נמצא גם ב: ליים
נקודת רתיחה: 173℃
איכויות מרפא: דוחה טפילים, נוגד חימצון, מאחה את העור.

כתבות נוספות

טרפנים נוספים

כלי נגישות