מנוע החיפוש המקיף לקנאביס בישראל

איך לגדל קנאביס בבית

מדריכים לגידול בחוץ / מדריכים לגידול ביתי / מדריכים למגדל המתחיל / קנאביס / פברואר 3, 2022

אם מעניין אותך לנסות לגדל קנאביס בבית, כדאי לך לקרוא את המדריך הזה. כל הכללים, הנחיות הבסיס והטיפים הטובים ביותר בנוגע לאיך להשיג את התפרחת המעולה שחלמת לגדל נמצאים כאן: 

גידול קנאביס ביתי הופך לנפוץ ויותר משנה לשנה, במיוחד במדינות ואזורים בעולם המאפשרים זאת מבחינה חוקית. גידול ביתי מספק תוצר זול יותר ולעיתים קרובות איכותי יותר במידת מה מזה שניתן לרכוש בשוק השחור. יש אינספור יתרונות שהופכים את הגידול העצמאי לאידיאלי לסוגים רבים של צרכני קנאביס, כמו למשל בחירה עצמאית של החומרים בהם נעשה שימוש לטיפוח הצמח או אפשרות לקיים תהליכי השבחה ארוכי טווח ולתת תשומת לב רבה יותר לכל עציץ. אפשר בהחלט לגדל קנאביס בהצלחה בדירה מקורה ואין בהכרח צורך בגינה או כל שטח חיצוני. מגדלים רבים יכולים להשיג יבול מוצלח לאחר לימוד מהיר של מעט שיטות עבודה וקצת ניסוי וטעיה. למעשה, כל התהליך די פשוט.

דרכים שונות לגדל 

כאמור, גידול קנאביס מוצלח לא דורש גינה או שטח חיצוני כלשהו, קנאביס איכותי יכול לצמוח גם בין ארבע קירות. עם זאת, לכל מיקום ושיטת גידול יש יתרונות וחסרונות משלהם. עם זאת, יש כמה טכניקות בסיסיות ומידע כללי שצריך לדעת כדי להבטיח תנאי גידול אידיאליים, , לא משנה באיזה שיטת גידול בחרת.

יתרונות וחסרונות 

אחד היתרונות המרכזיים בבניית מתקן גידול קנאביס בתוך הבית הוא הקלות הרבה בה ניתן לשלוט על כל כך הרבה גורמי מפתח – כמו תאורה, טמפרטורה, לחות, זרימת אוויר ואפילו רמות פחמן דו חמצני (CO2). ההזדמנות לדייק עם ספציפיקציות כאלה פותח את האפשרות לגדל גנטיקות הדורשות תנאים ייחודיים, וכמו כן מתנה גידול של מספר זנים שונים בחלל קטן. יחד עם זאת, היתרונות האדירים האלו מגיעים עם תג מחיר גבוה יחסית, במיוחד אם בוחרים בשיטות גידול וזנים הדורשים תנאים ספציפיים. הציוד הנדרש לחדר גידול יכלול לרוב אוהל, תאורה יקרה, מפזרי ומסירי לחות, מאווררים ומסנני ריח, בקרים, דשן, ציוד השקיה והרשימה עוד ארוכה ולרוב – לא זולה כלל.

הקמת חדר גידול כרוכה בהשקעה כלכלית גבוהה למדי, אך תחזוקתו דורשת השקעה מסוג אחר לגמרי. יש להקפיד כל עת על ניקיון אזור הגידול וניטור שוטף של הגדרות הציוד ושלמותו כדי לוודא שהכל פועל כמו שהגדרתם. דבר נוסף שחשוב לזכור בכל עת הוא שהסביבה הנינוחה לצמחייה שעבדתם כה קשה להשיג בחדר הגידול שלכם מזמינה איתה גם מזיקים. חדר גידול בדרך כלל מאופיין בטמפרטורה חמה ולחה שעלולה למשוך חרקים מזיקים, עובש ושאר מחלות, וירוסים ופתוגנים. אם לא מבצעים ניטור מתמיד וקפדני על העלים, בין הפרחים ובתוך האדמה ניתן למצוא את עצמכם עם מושבה של מזיק כלשהו, או יבול חולה ולא שמיש. במידה ומצאתם משהו לא תקין באחת הבדיקות שלכם, הקפידו לזהות את הבעיה ולמצוא את הטיפול הנכון אליה בעזרת שימוש במספר מקורות מידע אמינים. יש פתרון לכמעט כל בעיה, ולרוב ניתן אפילו לבחור בין פתרונות כימיים לאורגניים ולעתים אפילו ביולוגיים.

סינון ניחוח הקנאביס

גם אם אתם גרים במקום בעולם המאפשר גידול קנאביס בבית, כנראה שתצטרכו לטפל בסינון הריח אלא אם כן ביתכם נמצא בסביבה סובלנית במיוחד לקנאביס. ניחוח הקנאביס נוטה להיות חודרני בגלל ייחודיותו והבולטות המאפיינת אותו, וברוב המקרים הוא לא נעים כל כך עבור מי שנמצא בסביבה ולא צורך קנאביס בעצמו. חשוב להיות מודעים לאמת זו, ולהכין מראש ציוד שידאג לסנן את ניחוחות הקנאביס מחדר הגידול כדי למזער את אי הנוחות של המתגוררים בסביבה. הדבר נכון לגבי בית פרטי בכפר באותה מידה כמו שהוא נכון לגבי בניין דירות בעיר. ציוד שכזה כולל מסנן עם פחם פעיל המחובר למאוורר פליטה שיונק דרכו את האוויר החוצה מחלל הגידול ומשחרר אותו נקי מניחוחות מיותרים.

אוורור טוב

צמחים צריכים לנשום, בדיוק כמו בני אדם ובעלי חיים אחרים. אוורור נכון מבטיח איכות אוויר טובה וגם מונע התחממות יתר שיכולה להוות בעיה משמעותית שגוררת אחריה עוד צרות, אך נמנעת בקלות. זרימת אוויר מתמדת מסייעת לבריאות הצמח, כמו גם שמירה על טמפרטורה אופטימלית. אם חלל הגידול של הצמחים מתחמם יותר מדי, הצמחים עלולים להתייבש מהר מדי, לחלות, להביע סימני לחץ ואף להפסיק לגדול. בנוסף לאוורור, גם בקרת לחות היא מפתח. אחוזי לחות גבוהים מדי עלולים להוביל לעובש שיכול להרוס את תפרחות הקנאביס שלכם. אחוזי לחות נמוכים מדי לעומת זאת עלולים להכניס את הצמחים ללחץ, לעכב את גדילתם ואף למנוע אותה – במיוחד בגילאים צעירים. מסיר לחות או מכשיר אדים באזור הגידול יסייעו לשמור על האיזון. לצמיחה וגטטיבית, הלחות צריכה להיות בין 50% ל-70% ובתקופת הפריחה יש לייצב את אחוזי הלחות בין 50% – 60%.

תאורת LED 

תאורת לד – LED היא אפשרות אידיאליות לגידול צמחים בבית. נורות לד – LED  לא מייצרות כמעט חום כמו טכנולוגיות תאורה בעוצמה גבוהה מסורתית אחרות. בנוסף, נורות לד – LED צורכות הרבה פחות אנרגיה מגופי תאורה שפועלים על מנורות מגנזיום הלייד – MH או נתרן בלחץ גבוה המכונה נל״ג – HPS.  למרות שעלות רכישתן גבוהה יותר, החסכון בחשמל יעזור לקזז את ההפרשים במהרה. בנוסף, העובדה שנורות לד – LED פועלות בצורה שקטה שלא דורשת קירור נוסף היא גם יתרון בשמירה על דברים דיסקרטיים במידת האפשר.

סיבה נוספת שנורות לד – LED אידיאליות לגידול ביתי היא היעדר הסיכון משריפת הצמחים, אפילו אלו הנמצאים בסביבה הקרובה של נוריות. כאשר מגדלים קנאביס בחלל קטן המקום מוגבל, ולכן כל ס״מ חשוב. כאשר משתמשים בתאורת נל״ג חמה בתוך חלל גידול קטן, תנאים צפופים מדי עלולים להוביל לשריפה מקרית של אחד או יותר מהצמחים.

חלל הגידול: הארון, האוהל או קופסת הגידול

אלו הן שלושת האפשרויות העיקריות לגידול פנימי. ארונות, נישות וקופסאות גידול מאולתרות בדרך כלל מהווים את המקומות הראשונים שמגדלים ביתיים חושבים להשתמש בהם. עם זאת, זו אינה בהכרח הבחירה הטובה ביותר. חללי גידול כאלה מציבים אתגר בהתאמת זרימת אוויר טובה, שמירה על טמפרטורה וייצוב לחות מתאימה. כתוצאה מכך, תידרש השקעה נוספת במערכות יניקת אוויר עבור חללים סגורים.

גידול באוהלים הם אלטרנטיבה מעולה וניתן לעשות בהם שימוש מקצועי ביותר. הם נמכרים במחיר סביר והתקנתם לא מסובכת בדרך כלל. עם זאת, החיסרון עם אוהלי גידול הוא הקושי שהם מציבים בשמירה על בקרת טמפרטורה מדויקת. זה משאיר אותנו עם קופסאות גידול, אחת הבחירות הטובות ביותר לגידול ביתי. ניתן אפילו לרכוש את הקופסאות כשהן מצוידות מראש בכל האביזרים הדרושים לגידול מוצלח. כלומר, אם תשקיעו בקופסת גידול המצוידת בכל הטכנולוגיה והמכשור הדרושים – לא תצטרכו להסתובב בין חנויות ולהשלים חוסרים. זו בחירה אידיאלית למתחילים, אך גם המגדלים המנוסים יותר משתמשים בהן.

הזנים האופטימליים לגידול ביתי

יש לשקול היטב את בחירת הזנים כשאנחנו מגדלים קנאביס בחלל מצומצם. בהתאם, הבחירה האידיאלית תהיה בזנים קומפקטיים שגדלים היטב בחלל צפוף יותר ולא נמתחים יותר מדי. צמחי אינדיקה לרוב מתאימים לגידול ביתי מכיוון שהם בעלי מבנה נמוך, שיחי ודחוס יותר. היבט נוסף שיש לקחת בחשבון הוא התאמת קושי הגידול של הזן לניסיון של המגדל. למתחילים כדאי לבחור בזן שאינו קשה מדי לגידול. זן ששורד היטב גם כאשר הסביבה אינה אופטימלית לחלוטין.

לעומת האינדיקות, זני סאטיבה יכולים להגיע לגבהים מרשימים של מעל מטר או אפילו מטר וחצי. זה לא הופך אותם לבלתי אפשריים לגידול ביתי, אבל זה אומר שתצטרכו את הידע התיאורטי והזמן לטפל בהם או לגזום ענפים עודפים. זנים שפורחים בצורה אוטומטית הם בחירה טובה למתחילים. זנים אלה מתחילים לפרוח מבלי לשנות את מחזור התאורה, בדרך כלל אחרי כחמישה שבועות צמיחה. הם נשארים קומפקטיים יחסית ומוכנים בדרך כלל לקטיף תוך כשבעה שבועות מהצמיחה.

כתבות נוספות

כלי נגישות