מנוע החיפוש המקיף לקנאביס בישראל

תאגידים חשובים בארה"ב מבטלים את בדיקת הקנאביס לעובדים חדשים

היסטוריה / קנאביס / אוגוסט 12, 2021

מגיפה חדשה תוקפת תאגידים ברחבי ארצות הברית בעקבות הקורונה. מספר גדול של משרות פנויות אצל יצרנים ותאגידים בארה"ב הביאו רבות מחברות אלה לשקול להגמיש את מדיניות הגיוס שלהן כדי למשוך כישרונות. אחד המאמצים הבולטים הוא הקלה סביב השימוש בקנאביס למטרות פנאי.

 

אמזון, הקמעונאית המקוונת וחברת ההזמנות שבראשה עמד לאחרונה המיליארדר ג'ף בזוס, הודיעה כי תפסיק לבצע בדיקות לשימוש בקנאביס למועמדים חדשים. החברה הרחיקה לכת עד כדי תמיכה פומבית בלגליזציה של קנאביס. בפוסט שפורסם לאחרונה בבלוג של דובר החברה הוסבר, "בעבר, כמו מעסיקים רבים, פסלנו עובדים אם הם נמצאו חיוביים לשימוש בקנאביס. עם זאת, בהתחשב בכיוון בו הולכים חוקי המדינות ברחבי ארה"ב, שינינו מסלול".

על שינוי המסלול שלה בנושא קנאביס, אמזון פרסמה הצהרה המעודדת תאגידים אחרים לאמץ את השינויים המתרחשים ברחבי ארה"ב, וטענה: "אנו מקווים כי מעסיקים אחרים יצטרפו אלינו וכי קובעי המדיניות יפעלו במהירות להעברת החוק".

השינוי במדיניות התקבל בברכה על ידי Drug Policy Alliance, ארגון התומך באי הפללה של קנאביס, שפרסם הצהרה משלו המאשרת את ההשפעות השליליות של איסור הקנאביס במקומות עבודה, "בדיקות סמים מעולם לא סיפקו אינדיקציה מדויקת ליכולתו של אדם לבצע את תפקידו, ובכל זאת נוהג פולשני להפליא זה מנע ממיליוני אנשים המשתמשים בסמים – חוקיים ואסורים – מלהתקבל לעבודה".

מבחינת אמזון, שינוי המדיניות מגיע כאשר החברה ממשיכה להתרחב לאזורים שבהם חוקיות הקנאביס למטרות פנאי מקודמת בחוק. וושינגטון היא המקום בו אמזון התחילה את דרכה, והמדינה הייתה בין הראשונות בארה"ב שהעניקה אישור רשמי לקנאביס חוקי. כיום אמזון מתכננת להקים את מטה ​​החוף המזרחי של במדינת ווירג'יניה, עם מרכזים מבצעיים נוספים שעתידים להיפתח בניו יורק. שתי המדינות העבירו בשנה האחרונה את חוקי הרפורמה בקנאביס, מה שיעמיד את אמזון בעמדה מסוכנת אם היא תשמור על מדיניות קפדנית בכל הנוגע לקנאביס. בסופו של דבר, מקבלי ההחלטות של אמזון בחרו להפסיק את מדיניות בדיקות הקנאביס עבור כל מועמד לעבודה, למעט תפקידים המוסדרים על ידי משרד התחבורה. אלה כוללים נהגי מלגזה, נהגי משאיות ועובדים אחרים המפעילים מכונות כבדות או נמצאים מאחורי ההגה במהלך עבודתם.

בנושא שינוי מדיניות, ג'נרל מוטורס הוא תאגיד נוסף שהודיע ​​לאחרונה על תיקון המדיניות בנושא בדיקות קנאביס לעובדים.

מכיוון שהחיפוש אחר כישרונות חדשים הותיר את GM ותאגידים גדולים אחרים בבעיה, ייתכן כי שינוי כיוון בעניין האיסור על קנאביס יביא לקבלת עובדים נחוצים נוספים.

ג'נרל מוטורס, יצרנית הרכב היושבת בדטרויט, זקוקה ליותר מ- 700 עובדים במשרה חלקית כדי לאייש את מתקני פלינט ופורט וויין. עם רמת גיוס סטנדרטית המספקת רק חלק קטן מצרכי העבודה של GM, ראשי איגודי העובדים הציעו כי ביטול המדיניות המחמירה לגבי קנאביס עשויה לשנות את היצע העובדים לטובה. בנוסף,GM שוקלת להעלות את השכר ההתחלתי ל- 17 דולר לשעה לעומת 16.67 דולר הנהוג כיום.

בעוד שהמחסור התעסוקתי והמחסור העולמי במוליכים למחצה פקדו את יצרני הרכב ברחבי ארה"ב,GM  עושה כל ניסיון לשפר את תנאי ההעסקה לעובדים זמניים שהם פשוט לא מצליחים למצוא. בנוסף לשכר ההתחלתי הנוכחי של 16.67 $, תפקידי עובדים זמניים כוללים תנאים כמו:

  • זכאות לקבלת שירותי בריאות בהחזר מלא ודמי חופשה לאחר 90 ימי עבודה.
  • זכאות ל- 40 שעות חופש, מתוכן 16 משולמות, במהלך השנה הקלנדרית לאחר 120 ימי עבודה.
  • זכאות ל- 64 שעות חופש, מתוכן 40 שעות משולמות, בשנה הקלנדרית לאחר שנת עבודה אחת.
  • הסבה לתפקיד קבוע לעובדים זמניים לאחר שנתיים של עבודה, כאשר 12 החודשים האחרונים יהוו משרה מלאה. עובדים המפוטרים פחות מ- 30 יום ישמרו על וותק אם יחזרו לעבודה לאחר תקופה.

יו"ר איגוד UAW Local 598 Shop, אריק וולטר, מכיר בכך שהמדיניות שלGM  בעניין האיסור על קנאביס מרתיעה עובדים שכירים פוטנציאליים, ואומר: "כשיש לך שורה של אנשים שמחכים להתקבל עבודה, זה בסדר לעשות בדיקות, אבל אם אין מספיק מועמדים, בדיקת קנאביס עשויה להרתיע אנשים מלהגיש מועמדות. יש מאגר שלם של מועמדים שיודעים שהם יכולים לעשן קנאביס בערב ולא לשתות משהו. זה די טיפשי לאבד עובדים טובים. קנאביס לא יוצר את הבעיות שאופיואידים, קוקאין וסמים אחרים עושים".

אמנם עמדתו של וולטר לגבי קנאביס עשויה להיראות הגיונית לאור האקלים הנוכחי, אך GM נרתעת מלהמשיך הלאה ולאפשר למשתמשי קנאביס לאייש את רצפות הייצור של מפעליה.

כתבות נוספות

כלי נגישות