מנוע החיפוש המקיף לקנאביס בישראל

המחוקקים במדינת וירג'יניה מצביעים בעד לגליזציה

היסטוריה / קנאביס / קנאביס רפואי - חדשות אחרונות / מרץ 11, 2021

מדינת וירג'יניה עלתה השבוע כאשר חתמה על מסמך המקדם לגליזציה של קנאביס. למרות שהמאורע עורר שבחים והתלהבות מצד תומכי הלגליזציה, ההשפעות של חתימה זו לא יורגשו עד שהחוק החדש ייכנס לתוקף בשנת 2024. החוק עבר את שני הגופים המחוקקים במדינה וכעת הוא מחייב רק את חתימתו של המושל ראלף נורתם, התומך בלגליזציה של קנאביס.

בשנה שעברה חתם המושל נורתם על צו אי-הפללה של קנאביס. צו סיפק בסיס להחלטה בדבר הלגליזציה. נכון לעכשיו, החזקת כמות לשימוש אישי מובילה להטלת קנס ללא מאסר. בעוד שקנאביס לא יהפוך חוקי באופן מלא במסגרת הצעת החוק החדשה לפני שנת 2024, המדינה משנה לאט לאט את יחסה נושא. התקוות נשואות כעת לשוק קנאביס מוסדר ורווחי בו אין לחברות הענק מונופול.

כמדינה הדרומית הראשונה בארה"ב, וה- 15 במספר המצביעה בעד לגליזציה של קנאביס לשימוש פנאי, המחוקקים בווירג'יניה אופטימיים לגבי התועלת שתעשיית קנאביס חוקית תביא למדינה. למהלך הלגליזציה, שמקודמת בגלוי על ידי המחוקקים, יתרונות רבים.

ביניהם, יחס סובלני כלפי משתמשי קנאביס למטרות פנאי וביטול הענישה.

מי שמקדם במרץ את הצעת החוק לסנאט, סנאטור המפלגה הדמוקרטית, אדם אבין, אמר: "אנו בדרך לחוק סלחני המאפשר לבגירים לא לשאת בעונש עבור שימוש בקנאביס", בעוד עמיתתו הסנטורית ג'ניפר מקלילן ציינה שהצעת החוק בלתי מספיקה לביצוע השינוי הדרוש לתיקון העוולות שנגרמו לאוכלוסיות מיעוטים. בניגוד למר אבין, הסנטורית מקלילן טענה, "לפנינו עוד דרך ארוכה כדי להבטיח שאנחנו מתמודדים עם ההשפעה הבלתי מידתית שהייתה לאיסור קנאביס על קהילות השחורים ושחומי העור." הסנטורית מקלילן דחקה בממשל של נורתם לזרז את יישום שינויים המוצעים, כמו לגליזציה של החזקה לצריכה אישית, בשנת 2021. נכון לעכשיו, החזקה לצריכה אישית ענישה בקנס של עד 25 דולר.

צ'רניאל הרינג, מנהיגת הרוב בבית המחוקקים, רואה בהצעת החוק כ"הצעת חוק לצדק" הבאה לתקן את עוולות הממסד המכוונות בעיקר כנגד אוכלוסיות מיעוטים. בעניין זה טוענת הרינג, "זה מקדם אותנו בכיוון של … להילחם ולהתמודד עם אותם מחסומים מוסדיים, שיטור יתר, מעצרי מיותרים, והרשעות יתר של אפרו-אמריקאים שאינם משתמשים בקנאביס יותר מאשר חבריהם הלבנים, אך נראה כי אנו נושאים ברוב ההרשעות הפליליות. "

האיגוד האמריקאי לחירויות אזרחיות רואה את הדברים באופן שונה מהמחוקקים ויותר בקנה אחד עם דעתה של הסנטורית מקלילן, לפי חשבון הטוויטר של הארגון: "היום, האסיפה הכללית של וירג'יניה נכשלה בלגליזציה של קנאביס לטובת צדק למיעוטים. המחוקקים שילמו מס שפתיים לקהילות שסבלו מפגיעה לאורך עשרות שנים בעקבות המלחמה הגזענית בסמים באמצעות חקיקה אשר כשלה בהבאת רפורמה שוויונית ומעכבת את הצדק."

המתנגדים לחוק טוענים בעיקר כי החוק החדש יוביל לעלייה ב"תאונות על רקע שימוש בסמים ועליית השימוש בקרב בני נוער בכל רחבי המדינה. אף טיעון מטיעונים אלה לא אושש, ולא נצפו עליות משמעותיות בשני נושאים אלה במדינות בהן השימוש בקנאביס לצרכי פנאי חוקי ומוסדר. המחוקקים שהתנגדו להצעת החוק ביקשו לנקוט בגישה שקולה יותר בנושא הלגליזציה של קנאביס. מנהיג האופוזיציה בבית המחוקקים של וירג'יניה, טומי נורמנט, מבקר את גישתם הנמהרת לכאורה של עמיתיו בהעברת החוק בטענה, "לדעתי רק לשניים או שלושה חברים בגוף הזה יש ידע מקיף לגבי  ההשלכות של הצעת החוק הזו."

מה כוללת הצעת החוק ללגליזציה של קנאביס בוירג'יניה

על פי החוק החדש, אזרחים בני 21 ומעלה יורשו להחזיק עד 28 גרם קנאביס. מכירת קנאביס לצרכי פנאי בשווקים מוסדרים תיכנס לתוקף ב- 1 בינואר 2024.

מס בלו של 21 אחוזים יוטל על כל מכירות הקנאביס, כאשר רשויות מקומיות יוכלו להטיל מס מכירה נוסף בשיעור של עד 3 אחוזים.

גידול ביתי יהיה מותר עד ארבעה צמחים בכל בית לכל היותר.

יותר שיתוף פעולה רוחבי בין עסקים (ייחורים והעברת צמחים) על מנת לייצר קנאביס רפואי והמפ תעשייתי. אותו שיתוף פעולה יותר גם בין עסקים זעירים.

בנוסף, הצעת החוק מבטיחה כי 30% מהכנסות המס מקנאביס, בניכוי עלויות, יופנו לטבת קרן השקעה חוזרת בפעילות קנביס. הקרן תעניק סיוע כספי לקהילות "שסבלו משיטור יתר על רקע פשעי קנאביס." הכספים יופנו להשקעה חוזרת בצורת מלגות, פיתוח כוח אדם ושירותי השמה, כמו גם מתן הלוואות בריבית נמוכה וללא ריבית לעסקי קנאביס העומדים בקריטריונים שנקבעו בהצעת החוק. קריטריונים אלה ופרטים אחרים הנוגעים לקרן ההשקעה החוזרת בקנאביס ניתן למצוא בסעיף 29 של הצעת החוק מספר HB 2312.

בכל הנוגע לאופי ולכמות ההרשעות היסטורית בגין החזקת קנאביס אשר יש בהן מידת אפליה – חלק מן הרישומים הפליליים הקשורים לקנאביס יימחקו אוטומטית. סיכום הדברים של הצעת החוק HB 2113 שהוצגה על ידי הרינג, מנהיגת הרוב בבית המחוקקים, המבססת תהליכים אלה, הוא כדלקמן:

תושבי וירג'יניה בעלי הרשעות עבר הקשורות בקנאביס, בעלי משפחות שהורשעו ברשעות כאלה, או המתגוררים באזורים של אי שוויון כלכלי, יוכלו להגיש בקשה לרישוי מועדף לקבלת רישיון להקמת עסק בתחום הקנאביס. הרישוי כולל גידול, שיווק, עיבוד ומכירה.

ההערכה היא כי שווי השוק הכולל של קנאביס בווירג'יניה יסתכם ביותר מ- 300 מיליון דולר בשנה. רוב הכנסות המס שמקורן במכירות קנאביס מיועדות להשקעה בילדים בגיל הרך וילדים בסיכון.

עבור חלק מהמחוקקים ותנועות לזכויות האזרח, אפילו מאמצים אלה בתחום הלגליזציה של קנאביס אינם מספיקים. הטענה לפיה אוכלוסיות מיעוט במדינה ממשיכות לסבול תחת חוקים דרקוניים, מעודדת אותם לפעול ביתר שאת להשגת לגליזציה עוד לפני תאריך היעד של הצעת החוק שנקבע לראשון בינואר 2024. המושל נורתם לא הראה שום כוונה לנסות ולהאיץ את נושא הלגליזציה של קנאביס.

כתבות נוספות

כלי נגישות