מנוע החיפוש המקיף לקנאביס בישראל

השוויצרים עוברים למערכת בריאות מבוססת קנאביס

מוצרי סיבידי (CBD) חדשות וכותרת / סקירת זנים ביקורות ומה חדש / קנאביס / קנאביס רפואי - חדשות אחרונות / אוקטובר 5, 2021

רופאים בשוויץ עשויים בקרוב לרשום קנאביס רפואי לחולים מבלי לעבור את התהליך המתיש הקיים של בקשת אישור מגופים גבוהים יותר. מועדוני הקנאביס השוויצריים מהווים גם הם חלק מן האטרקציות המושכות תיירים.

קנאביס נאסר בשוויץ ובמדינות אירופה אחרות כבר בשנות החמישים. כל צורה של רפורמה בקנאביס, בין אם רפואי או לצרכי פנאי, מהווה התפתחות מבורכת.

שוויץ: מרכז ה- CBD של אירופה

חוקי הקנאביס הקיימים בשוויץ מאפשרים ייצור המפ. סוגים אחרים של קנאביס אסורים. תעשיית הקנאביס החוקית התפתחה על ידי ייצור מוצרי המפ עם תכולת THC של 1% לכל היותר. ההמפ משמש את השוויצרים בעיקר לצרכים רפואיים.

קנאביס לצרכי פנאי עדיין אסור בכל רחבי המדינה. הפעם האחרונה שבה תוקן החוק הייתה בשנת 2012. בתיקון נקבעה אי הפללה בגין החזקת כמות מסוימת של קנאביס. מי שנתפס בהחזקת הסם לא נעצר אלא נקנס.

קנאביס רפואי אושר כאשר החוק הפדרלי של סמים וחומרים פסיכוטרופיים (NarcA) תוקן בשנת 2008. השינוי אומץ על ידי הצבעה ולאחר מכן יושם בשנת 2011. החוק המתוקן מאפשר לרופאים לרשום מוצרי קנאביס רפואי לחולים במשך שנה.

שימוש בקנאביס רפואי בשוויץ

בשוויץ, קנאביס מאושר רק לצרכים רפואיים. רק תרופה אחת בשם Sativex אושרה על ידי משרד הבריאות ועל הרופאים לבקש אישור מהמשרד הפדרלי לבריאות הציבור לפני שיוכלו להוציא מרשם עבור התרופה.

בשנת 2019 הוציא המשרד הפדרלי לבריאות הציבור רק 3,000 אישורים. המשרד העניק אישורים לחולים סופניים ולמטופלים הסובלים מכאבים קיצוניים.

חלק מן החולים אשר זכו לאותם אישורים סבלו מטרשת נפוצה (MS), סרטן או מחלות נוירולוגיות.

על פי ויקיפדיה, רק שני בתי מרקחת בשוויץ מורשים למכור מוצרי קנאביס רפואי. מלבד אפידיולקס, ניתן לרשום למטופלים תמיסות קנאביס ותרכיזי שמן קנאביס. החוק אינו מתיר לרשום למטופלים תרכיזי קנאביס או פרחי קנאביס.

תהליך זה אילץ מטופלים רבים לפתח תלות בשוק השחור של מוצרי הקנאביס במקום לדבוק במסלול החוקי.

המחוקקים השוויצרים שוקלים צעדים לשיפור חוקי הקנאביס הקיימים. הם החליטו להתחיל בהרחבה ובהקלה על הגישה לקנאביס רפואי.

במסגרת זו יבוטל הצורך בקבלת אישור חריג ממשרד הבריאות הפדרלי.

שינוי במערכת הנוכחית יהפוך את הקנאביס הרפואי לזמין לכל מי שצריך אותו מבלי להפלות לפי חומרת הסימפטומים. שינוי זה יביא לרבים תקווה להקלה וסיכוי לחיים יותר נורמליים.

שינוי חוק הסמים השוויצרי

השוויצרים מקבלים כיום יותר קנאביס מאשר בעבר. עובדה זו הובילה לדיונים ופגישות מחתרת במטרה לדרוש מן המחוקקים השוויצרים לשנות את חוק ה- NarcA. לאחרונה, הפעילות המחתרתית הופכה למהפכה של ממש בדרישה לבחון את נושא הקנאביס לצרכי פנאי.

בתגובה להתרחשויות אלה, הממשלה בוחנת את הסרת הסעיף לפיו על רופאים לקבל אישור לפני שהם רושמים קנאביס למטופל.

ב- 1 בספטמבר 2021 החלה המועצה הפדרלית השוויצרית בדיונים לגבי שינוי ה- NarcA.

המועצה הכירה בכך ששינוי ה- NarcA בדרך זו, יאפשר לרופאים להעניק טיפול בקנאביס מבלי להרגיש מוגבלים.

התוכנית היא להפוך את הקנאביס לסם מבוקר

לשוויץ יש מערכת יחסים מיוחדת עם גרמניה ואוסטריה, הן גם חולקות את אותה השפה. אין זה מפתיע שהם מנסים לחוקק חוקי קנאביס באותו אופן כמו שתי המדינות האחרות.

לשלוש המדינות יש גם ברית מסחר מיוחדת המכונה DACH. כאן נכנס טוויסט מוזר לתמונה.

לממשלה יש תוכניות להתחיל בניסוי של קנאביס לצרכי פנאי במדינות DACH בכנס עסקי הקנאביס הבינלאומי (ICBC) בברלין. המיקום נבחר מכיוון שהפאנל ב- ICBC הוא אחד מהפאנלים שבו משתתפים הכי הרבה פוליטיקאים גרמנים. יש עוד להמתין ולבחון כיצד יתפתח העניין כאשר יתחילו הניסויים בעוד כמה חודשים מכיוון שרפורמת הקנאביס היא נושא כאוב בגרמניה ובאירופה.

אם הניסויים יצליחו, בתי המרקחת יוכלו למכור מוצרי קנאביס עתירי THC לבגירים בני 21 ומעלה.

עדיין קשה לאמוד את הסיכוי שכל זה אכן יקרה מכיוון שהרשויות בתחומי ה- DACH היו מאז ומתמיד עוינות כלפי הצעות לרפורמות בקנאביס. רק לאחרונה סבלה רשת Lidl בשל הצעה כזו. Lidl היא רשת חנויות כלבו מן הגדולות בעולם שבסיסה במינכן.

האם שוויץ מובילה את הרפורמות בקנאביס באירופה?

ההקלה המוצעת בחוקי הסמים בשוויץ עשויה להיות בלתי מספיקה כדי להשפיע על גרמניה לשקול כל סוג של רפורמה בקנאביס. המשמעות היא ששוויץ עשויה להיות מובילה בתעשיית הקנאביס אם החוק ישתנה.

לשוויצרים יש כבר תוכניות לגידול ועיבוד של צמחי קנאביס למוצרי קנאביס רפואי ופנאי. שוויץ תוביל גם מבחינת ייצוא קנאביס רפואי ופנאי מבין מדינות ברית DACH.

יזמים כמו ד"ר פרנסיס סקנלן, מנכ"ל Cloud 9, מביעים התלהבות מן ההתפתחויות האחרונות. Cloud 9 היא חברה שווייצרית המפתחת טכנולוגיות מדעיות שעתידה להשיק בר שוקולד THC שוויצרי בדובאי. ד"ר פרנסיס אמר כי רפורמות הקנאביס היו צריכות לעבור כבר לפני זמן רב באירופה. הוא ציין כי השינויים המוצעים משקפים את רצונם של רוב תושבי שוויץ.

לדברי ד"ר פרנסיס, ההתפתחויות האחרונות הן גישות פרגמטיות שיכולות להסדיר בהצלחה את נושא הקנאביס במדינה תוך הקלה על החולים הסובלים מכאבים והפחתת עלויות הטיפולים.

המדינה גם תרוויח המון מהכנסות ממסים ממכירת קנאביס בתוך ומחוץ לגבולות המדינה.

סיכום

קנאביס נבדק והוכח במדינות שונות בעולם כמביא הקלה משמעותית לחולים. הקנאביס הוא בהחלט תרופה לגיטימית.

התוכניות לרפורמות בקנאביס שהציעו השוויצרים יביאו צמיחה כלכלית נוספת למדינה.

חשוב לזכור, כל המהלכים הללו הם עדיין בגדר הצעות והחזקת קנאביס עדיין איננה חוקית. מי שייתפס עם קנאביס בגבולות שווייץ מסתכן בקנסות או מעצר.

כתבות נוספות

כלי נגישות