מנוע החיפוש המקיף לקנאביס בישראל

מבנה המיסוי של קנאביס במסגרת חוק "מינהל והזדמנויות הקנאביס"

היסטוריה / פרוטוקולים / קנאביס / קנאביס רפואי - חדשות אחרונות / אוקטובר 7, 2021

אלא אם אתם נמנעים מחדשות הקשורות ללגליזציה של קנאביס, בוודאי שמעתם על הצעת החוק הפדרלית (של כלל ארה"ב) הראשונה בשם The Administration of Cannabis & Opportunity Act, שהוגשה בתחילת הקיץ על ידי הסנאטורים צ'אק שומר, קורי בוקר, ורון ווידן.

כפי שהוסבר, חוק "מינהל והזדמנויות הקנאביס", או CAOA בראשי תיבות מבקש להסיר למעשה את הקנאביס מרשימת הסמים המסוכנים על פי החוק הפדרלי, שהוא חוק הסמים המסוכנים (Controlled Substances Act), וליצור מבנה מיסוי עבור מכירת קנאביס ומוצרי קנאביס.

לאחר הגשת הצעת החוק החדשה, ביקשו הסנאטורים המקדמים אותה לקבל את חוות דעת הציבור לגבי האופן שבו יש לשנות את החוק שהוצע כך שיהיה שוויוני ומיטיב יותר עם הקהילות שנפגעו ממדיניות המלחמה בסמים ולהציע תרחישים שאולי לא חשבו עליהם.

מאז ההגשה התקבלו אלפי תגובות.

מקדמי החוק קבעו את תאריך היעד ה- 1 בספטמבר 2021 לקבלת תגובות, וארגונים ברחבי ארה"ב ממתינים בדריכות לשמוע כיצד ההצעות שהתקבלו עשויות לעצב את החקיקה.

אם יעבור התיקון לחוק הפדרלי, צרכני קנאביס וגורמים בתעשייה לא יהיו כפופים יותר לסעיף208E  של תקנות המס.

סעיף זה של תקנות המס אוסר על ניכויי מס ופעילויות אשראי אחרות לעסקים העוסקים בסמים מסוכנים. באופן רשמי, סעיף208E  קובע:

"לא יתאפשר ניכוי או זיכוי בגין כל סכום ששולם או חויב במהלך שנת המס ממסחר או עסק כלשהו, ​​אם אותו עסק או מסחר (או הפעילויות הנובעות מאותו עסק או מסחר) כוללים סחר בסמים מסוכנים (על פי הגדרתם בנספח 1 ו- 2 לחוק הסמים המסוכנים) האסורים על פי החוק הפדרלי או על פי חוקי כל מדינה בה מתנהל אותו מסחר או עסק".

דוגמאות לניכויים נפוצים כוללים:

  • הוצאות נדל"ן
  • הוצאות בגין העסקת עובדים
  • ניכויים וזיכויים סטנדרטיים

הסנאטורים המקדמים את הצעת החוק בחנו את תעשיות הטבק והאלכוהול בעיצוב מבנה המיסוי עבור הצעת החוק. המבנה המוצע מבוסס באופן נרחב על אותן תעשיות ותיקות. כך, לא תהיה הבחנה בין קנאביס פנאי לקנאביס רפואי. במקום זאת, מוצרים יחויבו במס לפי היקף המכירות, העוצמה או כאחוז מהמחיר. מסים אלה יוטלו על יבוא או ייצוא של מוצרים מן היצרן. העברות בערבות יותרו כדי להבטיח כי מס הבלו ייגבה פעם אחת בלבד.

שיעורי המס הותוו במדרגות מן השנה הראשונה ואילך במבנה הבא:

  • שיעור המס בשנה הראשונה – 10 אחוז ממחיר המכירה
  • שיעור המס בשנה השניה – 15 אחוז ממחיר המכירה
  • שיעור המס בשנה השלישית – 20 אחוז ממחיר המכירה
  • שיעור המס בשנה הרביעית – 25 אחוז ממחיר המכירה
  • שיעור המס בשנה החמישית ואילך – מס הבלו הופך למודל היברידי לפי הגבוה מבין השניים: המחיר או כמות ה- THC במיליגרם או המשקל. על פי מודל היברידי זה, קנאביס יחויב במס של 25 אחוזים ממחיר הקנאביס לאונקיה של תפרחת קנאביס ולמיליגרם THC לתמציות קנאביס.

המתווה הזה עשוי לעורר את השאלה "מהו המחיר הקובע ומי קובע אותו?" התשובה היא שהמחיר הקובע הוא מחיר שבו מוצעת סחורה ללקוחות בשוק הנוכחי. מחיר זה נקבע על ידי משרד האוצר בהתבסס על מכירות השנה הקודמת.

שיעורי המס ישתנו בהתאם להיקף הפעילות כדי להקטין את חסם הכניסה ולהבטיח לשחקנים קטנים הזדמנות לנתח שוק. על פי ה- CAOA, גורמים המציגים מכירות בהקיף נמוך מ- 20 מיליון דולר יזכו לזיכוי מס השווה להפחתה של 50% בשיעור המס השנתי שלהם. אותו שיעור מס יינתן גם ליצרנים גדולים יותר במכירות הראשונות עד לסכום של 20 מיליון דולר. לאחר חציית סף זה, הקלות המס יופחתו.

אז לאן ילכו כל ההכנסות מן המסים הפדרליים? במסגרת ה- CAOA תוקם קרן ההזדמנויות, שתשקיע את הכספים הללו בקידום מטרות חברתיות. אלה כוללות תמיכה כספית ורישוי שוויוני לקהילות ולאנשים שהושפעו באופן לא פרופורציונלי ממדיניות המלחמה בסמים ומעוניינים לקחת חלק בתעשיית הקנאביס החוקית.

כתבות נוספות

כלי נגישות