מנוע החיפוש המקיף לקנאביס בישראל

10 תחליפי הטבק המובילים עבור ג'וינט טוב

סקירת מוצרים / פרוטוקולים / קנאביס / קנאביס רפואי - חדשות אחרונות / יולי 27, 2022

באנגלית מבדילים בין spliff ל- joint. הספליף מכיל טבק, ואילו ג'וינט עשוי אך ורק עם קנאביס. הראשון נפוץ באזורים שונים בעולם, בעיקר במדינות אירופה, כאשר תוספת של טבק עוזרת לבעירה איטית ואחידה יותר. מעשנים רבים אוהבים את הניגוד בין ההשפעה המעוררת של הניקוטין לבין ההשפעה המרגיעה של הקנאביס.

אולם למרבה הצער, טבק ידוע כגורם למגוון בעיות בריאותיות, כמו סרטן, ובצריכה קבועה צפויות גם בעיות לב וכלי דם. אז למי שאוהב לערבב את הקנאביס עם טבק, יש לנו חדשות טובות, ישנם כמה תחליפים מצוינים ואפילו טבעיים המאפשרים בעירה אחידה ואיטית. בנוסף, חלק מהחומרים האלה שאינם טבק מספקים השפעות נוספות שיכולות לשדרג את חווית העישון.

1.דמיאנה

דמיאנה הוא עשב בשימוש נרחב עם עבר מעניין. במקור שימש את האצטקים לטיפול באין אונות, כאשר גם כיום הוא ידוע כאפרודיזיאק המגביר את החשק המיני. הוא משמש גם באופן מסורתי לטיפול בדיכאון, כאבי ראש, עצירות ואפילו הרטבת לילה.

הוא ידוע גם כבעל השפעה פסיכואקטיבית קלה. אומרים שהוא גורם להיי קל בגלל נוכחות של חומרים המשפיעים על המוח ועל מערכת העצבים המרכזית, ולכן הוא מהווה תחליף מצוין לטבק לעישון יחד עם קנאביס.

2. קראטום

קראטום, הידוע גם בשם Mitragyna specios, הוא למעשה חלק ממשפחת הקפה, והוא יליד דרום מזרח אסיה. צמח זה זכה לתשומת לב משמעותית כאשר משתמשי אופיואידים החלו להשתמש בו כדי להקל על תסמיני הגמילה. מעניין לציין שהוא גם ידוע כתחליף יעיל לאופיואידים, והוא גם אופציה טובה מאוד לטיפול בכאב כרוני.

קראטום שימש למטרות רפואיות במשך מאות שנים. עד היום, יש הלועסים את העלים שלו כדי להגביר אנרגיה ולהקל על כאב.

ההשפעות של הקראטום תלויות במינון. בכמויות נמוכות יותר, בין 1 ל- 5 גרם, ההשפעות המעוררות מורגשות תוך 10 דקות, ויכולות להימשך עד שעה וחצי. ההשפעות שלו יכולות גם להוביל לעלייה ניכרת באנרגיה ובחדות החושים.

מינון מתון של 5 עד 15 גרם גורם להשפעות כמו של אופיואידים. ההשפעות של כמויות כאלה יכולות להימשך מספר שעות ולהביא למצב נפשי רגוע, הפחתה בכאב והקלה על התסמינים של גמילה מאופיואידים.

ניתן להוסיף קראטום לג'וינט במינון מתאים להשגת האפקט הרצוי. מומלץ מאד לבדוק לפני השימוש ולוודא שהצמח הזה לא יוצר תגובה שלילית או תופעות לוואי יחד עם תרופות אחרות שאתם נוטלים.

3. קאנה

קאנה, או sceletium tortuosum, הוא עשב הידוע ביכולתו לשפר את מצב הרוח ולהפיג מתח, לחץ וחרדה. לפי דיווחי משתמשים, מינונים נמוכים גורמים להשפעה מעוררת, ובמינונים גבוהים יש השפעות מרגיעות חזקות. צמח זה מציע גמישות רבה למשתמש, שכן ניתן להגדיל את המינון לפי הצורך, בהתאם לאירוע ולמצב הרוח.

יש משתמשים המעידים כי הוא מגביר את הביטחון העצמי במצבים חברתיים, מפחית חרדה חברתית ותורם לשיחות קלילות וקולחות. הוא נחשב לעתים קרובות כמשפר את ההשפעות הטובות ביותר של הקנאביס.

חשוב להדגיש שבשל העוצמה של הצמח מומלץ מאד לבדוק לפני שמתחילים להשתמש בו, על מנת לוודא שהוא בטוח לשימוש. השפעותיו יכולות להיות בעייתיות עבור מצבים בריאותיים או תרופות מסוימות. לדוגמה, הוא עשוי להעלות באופן זמני את לחץ הדם בצורה משמעותית.

4. לבנדר

זהו עשב תיבול ידוע אשר ניתן למצוא בקלות ברחבי העולם, אפילו בגינות ובטבע. הניחוח הנהדר שלו נובע, בין השאר, מהטרפן לינאלול, הקיים גם בזני קנאביס רבים, והוא מוסיף טעם עדין מאוד לכל ג'וינט.

בנוסף, הלבנדר מוסיף לג'וינט הרבה יותר מאשר רק טעם טוב. ההשפעות שלו מוכיחות שקנבינואידים כמו CBD ו- THC יוצרים תגובות סינרגטיות עם טרפנים, ובכך משפרים את השפעות הקנאביס ואת עוצמת ה-היי.

אומרים כי לבנדר מקל על נדודי שינה ועצבנות (והוא גם פשוט הופך את העישון לחוויה חלקה יותר).

5. רוזמרין

הרוזמרין משמש לעתים קרובות בבישול והוא נמצא בגינות רבות ובטבע. בנוסף לטעמו הטעים והמיוחד, אומרים שהרוזמרין משפר את היכולות הקוגניטיביות והזיכרון, הודות למרכיבים הפעילים שלו. צמח זה יכול גם לעזור להפחית דלקת ולחזק את מערכת החיסון.

6. כשות

עשב זה ידוע בעיקר בתור מרכיב מרכזי בבירה. הכשות היא, למעשה, חלק מאותה משפחת הצמחים שאליה משתייך הקנאביס. הכשות מכילה את הטרפן מירצן, אשר קיים גם במספר רב של זני קנאביס. המירצן מציע השפעות נוגדות דיכאון יחד עם השפעות מרגיעות, מה שהופך את ה-היי של הקנאביס למהנה ומורכב אפילו יותר.

הכשות יכולה להיות קטלנית כאשר מעשנים אותה בטמפרטורות גבוהות. לכן, עדיף להשתמש בה במכשיר אידוי.

7. נפית החתול

ניתן לצפות בסרטונים באינטרנט בהם נותנים לחתולים נפית החתול, או nepeta cataria, ולאחר מספר דקות הם מפגינים תסמינים של השפעה פסיכואקטיבית. עשב זה גורם להשפעות משמעותיות גם בבני אדם, בעוצמה נמוכה יותר. הוספת נפית החתול לג'וינט יוצרת אפקט מרגיע המסייע בהפגת מתחים.

8. GREENGO

גרינגו הוא מוצר המהווה אלטרנטיבה בריאה הרבה יותר לעישון טבק, והוא גם מצוין ביצירת בעירה חלקה ואחידה יותר. המוצר הוא תערובת של עלי נענע, פפאיה, אקליפטוס ואגוזי לוז. הוא מכיל אפס ניקוטין, ואינו ממכר כלל. בנוסף, הוא מייצר הרבה פחות זפת מאשר טבק.

9. קערורית

הקערורית היא תחליף נהדר לטבק אם אתם רוצים לחוות היי מרגיע ועדין. היא משמשת באופן מסורתי כדי להקל על חרדה ולהפחית לחץ ומתח. עשב זה יכול להוות תוספת מצוינת לזני אינדיקה, ומכיוון שישנם זנים רבים של קערורית – אשר משרים השפעות שונות – כדאי לבחון ולחקור אותם כדי למצוא את זה שהכי מתאים לכם.

10. מרווה

עשב נוסף שניתן למצוא בהרבה מטבחים וגינות הוא המרווה בעלת הטעם הנהדר. מי היה מאמין שאפשר להוסיף אותו גם לג'וינט ולשפר את חוויית השלווה והרוגע. מרווה לבנה ידועה במיוחד בהשפעות כאלה. הצמח היבש מתאים במיוחד להוספה לגו'ינטים, וגם הוא גורם לבעירה חלקה ואחידה.

כתבות נוספות

כלי נגישות