מנוע החיפוש המקיף לקנאביס בישראל

מטחנות קנאביס היתרונות והחסרונות

מוצרים לקנאביס חדשות בנושא / סקירת מוצרים / קנאביס / קנאביס רפואי - חדשות אחרונות / פברואר 20, 2022

מטחנות (גריינדר, מקססה, מקססת) הן ציוד חיוני למשתמשי קנאביס. לצד חווית העישון החלקה יותר וקלות הטיפול בפרח, יש עוד סיבות מצוינות להפיכת המטחנה לחלק מארגז הכלים שלכם. למרות שמעשנים רבים חוששים מן המחיר, אם אתם משתמשים בקנאביס רגיל, היתרונות הייחודיים של המטחנות מהוות השקעה שמחזירה את עצמה מאד מהר.

לפני שאתם רוכשים מטחנה, הנה כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון.

למה לטחון פרחי קנאביס

טחינת הפרחים לפני עישון או אידוי, למעשה תקל על השימוש מכמה בחינות. תפרחת טחונה היא נוחה יותר לנשיאה והופכת את העישון למהנה יותר. פרחים טחונים הם בדרך כלל הרבה פחות גסים, אחידים יותר, ולכן מפיקים עשן אחיד יותר.

בניגוד לפרחים שלמים – שצורתם הבלתי אחידה יכולה להשפיע על הטעם והתחושה – פרח טחון יפיק עשן בצורה נקייה ואחידה. עם תפרחת טחונה קל יותר לגלגל ג'וינטים מהודקים שבוערים היטב ולא כבים. במקרה של אידוי, השימוש בפרחים טחונים משמעותו שאין בעיה של גושים והבעירה אחידה.

בנוסף, אם תטחנו את הקנאביס לפני השימוש, יהיה פחות מגע עם הידיים, ובכך יישמרו הטריכומות והקנבינואידים היקרים שהם מכילים. כך שימוש במטחנה איכותית עוזר לשמור על איכות ויעילות הפרחים, וממזער את אובדן הטריכומות החשובות כל כך שניתן גם להשתמש בהן מאוחר יותר.

גבישי קיף

Kief הוא מונח המתייחס לטריכומות אבקתיות וקנבינואידים עדינים המצטברים בתא התחתון או על דופן המטחנה. הקיף הוא צורה הרבה יותר חזקה ונקייה של קנאביס ממה שניתן להפיק מפרח רגיל בלבד. חשוב לזכור שהעוצמה הגבוהה שלו יכולה להפתיע. גבישי קיף מצוינים לאידוי, או לתוספת לג'וינטים כדי להעצים את ההשפעה. ניתן להשתמש בהם גם לאפייה לאחר דקרבוקסילציה מראש.

כאשר אתם רוכשים מטחנה, כדאי לבחור כזו שיש בה תא תחתון לאיסוף גבישי הקיף החשובים כל כך.

קנאביס בטעם טוב יותר

אם אתם מעשנים או מאדים פרחים מרוסקים או טחונים, תגלו שהטעם הטבעי של פרופיל הטרפנים הוא הרבה יותר בולט וחלק.

עם פתיחת המטחנה, חושי הריח שלכם יפגשו את הריח הטבעי הטעים והדומיננטי שאופייני לזן הקנאביס שבו אתם משתמשים. בעוד שחלק מהאנשים מתרכזים רק בהיי שהקנאביס משרה, ישנם רבים שמעריכים באותה מידה את התענוג הנובע מהטעם והארומה שלו, ומגלים שהם משפרים משמעותית את חווית העישון.

ניידות קלה יותר

נשיאת קנאביס במטחנה קטנה היא דרך נוחה מאוד לקחת אותו לכל מקום.

רוב המטחנות נסגרות בצורה מגנטית, מה שמבטיח שהפרחים יישארו במקומם ולא יישפכו. בנוסף, מטחנה איכותית תמנע הפצת ריחות, מה שעלול להיות בעייתי. אפילו המטחנות הקטנות יותר נוטות להכיל כמות גדולה באופן מפתיע של חומר.

אילו סוגי מטחנות יש?

המטחנות שונות ביניהן בצורה, גודל, מחיר ותכונות.

סוג המטחנה שתבחרו תלוי לחלוטין בתקציב ובצרכים האישיים. מי שרוצה מטחנה קטנה שמתאימה לכל כיס גם בגודל וגם במחיר, ימצא כי מטחנה קטנה עם שני תאים היא הבחירה הטובה ביותר. למי ששם ביצועים ומהירות בראש סדר העדיפויות, השקעה במטחנה חשמלית עשויה להיות אופציה טובה יותר.

מטחנות חשמליות

מטחנות חשמליות נוחות במיוחד מכיוון שהן עושות את כל העבודה. החיסרון העיקרי (יש שיגידו היחידי) הוא שהן דורשות חשמל. לכן, אם לא בחרתם מטחנה המופעלת על ידי סוללות, תזדקקו למקור חשמל. מטחנות חשמליות יכולות לפעמים להיות כל כך יעילות, עד שמשתמשים חסרי ניסיון יכולים בטעות לטחון את הפרחים לאבק.

בגלל החסרונות הללו, דגמים חשמליים לרוב פחות פופולריים בקרב מעשנים. אלא אם אתם צריכים לטחון כמות גדולה של פרחים, כנראה שעדיף לבחור במטחנה ידנית.

מטחנה בעלת שני חלקים ותא אחד

זוהי המטחנה הפשוטה ביותר שתוכלו למצוא.

מטחנה זו מורכבת משני חלקים נפרדים שנסגרים זה על זה כדי לטחון את הפרחים לתוך תא. יש בהן שיניים חדות בחלק הפנימי של שני החלקים. לסוג זה אין תאים נפרדים לפרחים ולחומר הטחון (קססה). הם יישארו מעורבבים יחד ועלולים להיתקע בקצוות. בשל הפשטות של מטחנות כאלה, הן בדרך כלל בין הזולות ביותר שניתן למצוא.

הן עשויות מכל מיני חומרים כמו עץ, פלסטיק או מתכת. בעוד שעץ או פלסטיק הם בדרך כלל זולים יותר, מטחנות מתכת שוות את ההוצאה הנוספת מכיוון שהן הרבה יותר עמידות.

מטחנות בעלות ארבעה חלקים ושלושה תאים

מטחנות מסוג זה הן הפופולריות ביותר בקרב המעשנים הממוצעים.

למרות שהן עשויות להיות מעט יותר יקרות מהמטחנות הרגילות והפחות מתוחכמות, התכונות הנוספות שיש להן הופכות אותן לשוות את ההשקעה. לסוגים אלה של מטחנות יש שלושה תאים נפרדים: אחד שיכול לאחסן את הפרחים, השני את החומר הטחון, והחלק השלישי יכול להכיל את גבישי הקיף – התוספת האחרונה לבדה שווה את העלות הנוספת. הקיף שנאסף יכול להיות שימושי מאוד ביום סגריר כשנגמרת לכם האספקה. הן עשויות בדרך כלל ממתכת, והן עמידות לאורך זמן.

מטחנות בצורת כרטיס

מטחנות בצורת כרטיס הן די נדירות. למרות שהן קלות יותר לאחסון ונשיאה, הן די מסורבלות לשימוש. מטחנות כרטיס פועלות בדומה לפומפייה במטבח. יש בהן חורים קטנטנים רבים או רשתות עדינות לחיתוך וגירוד. עם זאת, הן מאוד זולות וחסכוניות.

כיצד להשתמש במטחנות השונות

כדי להשתמש נכון במטחנות בעלות שני חלקים וארבעה חלקים, כדאי לבצע כמה שלבים פשוטים כדי להבטיח הצלחה מירבית

  1. מסירים את המכסה

כך יש גישה לתא הראשי, לשם מכניסים את הפרחים. משתמשים באצבעות כדי לשבור חלקים גדולים שאינם נכנסים היטב. יש לשים לב לא להניח שום דבר במרכז התא – שם מסתובב מנגנון הטחינה, ובמטחנות מתכת יש שם מגנט המחזיק את המכסה במקומו. כל מה שייכנס לחלק האמצעי לא יטחן ויישאר שלם.

  1. מחזירים את הכיסוי למקומו

לאחר הכנסת הפרחים, החזירו את הכיסוי. לחצו עליו היטב והזיזו לצדדים במידת הצורך. סובבו את המכסה עם כיוון השעון בערך 10 עד 15 פעמים תוך לחיצה קלה. הקישו על הצד ועל החלק העליון של המטחנה כמה פעמים במהלך ואחרי הטחינה כדי להבטיח שלא נשאר משהו על הדפנות.

  1. פותחים שוב ונהנים מהתוצאה

לאחר הטחינה, פותחים בזהירות את המכסה. שימו לב, קנאביס יבש עלול ליפול אם הוא דבוק לחלק העליון, או אם לא מחזיקים את המטחנה עם הפנים למעלה. המוצר מוכן כעת לשימוש.

  1. איסוף גבישי קיף

אל תשכחו להשתמש בקריסטלים היקרים האלה. לאחר טחינה של כמה גרמים של קנאביס, יהיו לכם מספיק גבישים לג'וינט שלם. ניתן בקלות לעצב כלי פשוט מחתיכת נייר, או יותר טוב – קרטון דק מאוד – כדי לאסוף את הגבישים. ניתן לרכוש כלי גירוד מיוחדים בנפרד, אך לעתים קרובות אתם עשויים למצוא אחד כזה בתוך המטחנה.

ניקוי המטחנה

כדי להבטיח את התוצאות הטובות ביותר, חשוב לנקות את המטחנה לאחר כל שימוש. בנוסף, ניקוי יסודי יכול להבטיח שאפילו החתיכות הקטנות ביותר של הפרחים או הקיף לא נשארו במטחנה. כמו כן, אם נשארות יותר מדי שאריות שרף בתוך המטחנה, זה עלול להקשות על שימוש יעיל, או אפילו על סגירה טובה של המטחנה, מה שעלול גרום לבזבוז.

ישנם מספר טריקים לניקוי יעיל של המטחנה. עם מברשת שיניים קטנה ועדינה קל יותר להגיע למקומות שקשה להגיע אליהם אחרת ולנקות אותה בצורה יסודית יותר. אם זה לא יעיל מספיק מסיבה כלשהי, ויש יותר מדי שאריות במטחנה, ניתן להשרות אותה בתערובת של אלכוהול, מלח ומים פושרים במשך 5 דקות בערך לפני הניקוי.

תערובת זו תסייע גם בהסרת כתמים, וניתן להשתמש בה כדי לשפשף את האזורים הבעייתיים. טיפ נוסף הוא להניח את המטחנה במקפיא קצת לפני הניקוי, כך קל יותר לגרד גם את שאריות השרף העקשניות יותר.

כתבות נוספות

כלי נגישות