מנוע החיפוש המקיף לקנאביס בישראל

קנאביס והגוף – ניקוי מקנאביס, ניקוי רעלים ובדיקות סמים

מוצרים לקנאביס חדשות בנושא / סקירת זנים ביקורות ומה חדש / פרוטוקולים / קנאביס / קנאביס רפואי - חדשות אחרונות / מאי 13, 2021

מסיבה זו או אחרת, אתם עשויים להיות מעוניינים לדעת כיצד להשיל מכם את ה- THC שנותר בגוף בעקשנות. אתם אולי זקוקים להפסקת THC או עומדים בפני דרישה לעבור בדיקת סמים. לא משנה מה המוטיבציה שלכם ללמוד על האופן שבו הגוף אוגר THC וכיצד להיפטר ממנו, מאמר זה בא לשפוך מעט אור על הנושא. המשיכו לקרוא כדי ללמוד עוד על THC ועל הגוף, כמו גם כמה מיתוסים, עובדות ואמצעים לניקוי THC מן הגוף.

מטבוליטים של THC וקנאביס בגוף

מבלי לצלול עמוק מדי לנושא של מהם המטבוליטים של קנאביס וכימיקלים אחרים הנותרים בגוף לאחר צריכת קנאביס, נתמקד בדלתא 9 טטרהידרוקאנבינול (THC) ובנוכחותו במערכות גוף האדם.

THC נשאר בגוף למשך זמן קבוע. תקופה זו נקבעת על ידי כמה גורמים המשתנים מאדם לאדם. מלבד זאת, תרכובות כימיות בגוף ומחוצה לו יכולות לשמש כמדדים לזיהוי נוכחות THC. תרכובות אלה משמשות כבסיס לבדיקות סמים מודרניות ולזיהוי מטבוליטים של קנאביס.

שיטות הבדיקה הנפוצות ביותר סובבות סביב כמה תרכובות כימיות המיוצרות על ידי הגוף. אלו כוללות

שתן – ניתן לזיהוי בטווח זמן של 30-45 יום אצל מי שצורך קנאביס כל יום

דם – ניתן לזיהוי בטווח זמן של 45-60 יום אצל מי שצורך קנאביס כל יום

שיער – ניתן לזיהוי בטווח זמן של 90-120 יום אצל מי שצורך קנאביס כל יום

רוק – ניתן לזיהוי בטווח זמן של 7-10 ימים אצל מי שצורך קנאביס כל יום

עור – ניתן לזיהוי עד לקרצוף טוב של העור

זיעה – ניתן לזיהוי בטווח זמן של 4-7 ימים אצל מי שצורך קנאביס כל יום

כפי שניתן לראות, ישנם כמה טווחי זמן נרחבים הקשורים לכל אחד מהמבנים הללו ולמסגרת הזמן בה ניתן לזהות נוכחות של THC ומטבוליטים אחרים של קנאביס. בשלב זה, אתם אולי שואלים, מה קובע את "תוחלת החיים" של THC בגוף? ישנם מספר גורמים עיקריים המשפיעים על הזמן שבו נותרים עקבות קנאביס בגוף:

מסת הגוף (BMI) – היחס בין המשקל לגובה.

הרכב הגוף – יחס המרכיבים העיקריים בגוף. באופן ספציפי יותר, הכוונה היא לפרופורציות של השומן, העצמות, המים והשרירים בגוף.

מטבוליזם – חילוף חומרים אנבולי וקטבולי, או התהליכים הכימיים והפיזיקאליים הקובעים כיצד ובאיזו מהירות מצטברים ומתפרקים החומרים בגוף.

ריכוזTHC  וכמות השימוש – באיזו תדירות וכמות אותו אדם צורך קנאביס.

כמו עם שאר החומרים שאנו צורכים, לגוף יש קצב מסוים בו הוא מסוגל לעבד אותם, לפרק אותם ולהפוך אותם לאנרגיה או להפריש אותם. קטגוריות הנתונים הנ"ל הן אמצעי כללי לקביעת קצב התהליכים הללו. עם זאת, שני אנשים אקראיים עם אותם מדדים באותן קטגוריות לא יעבדו THC באותה מידה ובאותו זמן.

ככלל, מטבוליטים של THC וקנאביס עשויים להישאר בגוף למשך חודש עד חודשיים לאחר הפסקת הצריכה. זה נכון לגבי כל מערכות הגוף חוץ מדם. עקבות של THC ומטבוליטים אחרים של קנאביס עשויים להישאר בדם לתקופה של עד ארבעה חודשים מכיוון שזהו אורך החיים של כדוריות דם אדומות. לאחר שהגוף הפריש את כל תאי הדם האדומים שנכחו בגוף בזמן צריכת הקנאביס האחרונה, לא יהיה זכר לקנבינואידים בתאי הדם האדומים החדשים.

כיצד לנקות THC מהגוף

עכשיו כשלמדנו מעט על האופן שבו מטבוליטים של THC וקנבינואידים מגיבים, מצטברים ועוברים בגוף, אפשר להרחיב על האופן שבו ניתן לנקות את הגוף מ- THC.

קיימת תעשייה נרחבת סביב תהליכי ניקוי, במיוחד של מה שנחשב סמים. לא משנה מה הסיבה האישית שלכם לניקוי הגוף מ- THC, הנה כמה שיטות המבוססות על מיתוסים, מציאות ומדע.

הדרך הקלה ביותר לנקות THC מהגוף באופן טבעי היא פשוט להפסיק לצרוך קנאביס. צרכנים בכמות בינונית עד נמוכה, יוכלו לסיים את התהליך תוך 30-60 יום של הימנעות מקנאביס. נתון זה עשוי כמובן להיות שונה מאדם לאדם. ניקוי מלא של מערכות הגוף מ- THC עשוי לקחת עד 120 יום עבור משתמשים כבדים או בעלי אחוזי שומן גוף גבוהים. זאת מכיוון ש- THC מאוחסן בתאי השומן.

אם ניקוי טבעי כזה הוא לא אופציה עבורכם, ישנן כמה שיטות שניתן להיעזר בהן כדי להאיץ את התהליך. זכרו, אתם עשויים להיחשף לחבות משפטית ופלילית בשימוש בשיטות אלה או במקרה של זיוף תוצאות של בדיקות סמים.

משקאות ניקוי

אלה הן תערובות המלוות בסדרת הוראות מאוד ספציפיות אותן יש למלא בקפדנות על מנת שהמשקה יעבוד. חסרון בולט של משקאות ניקוי הוא שהם עלולים לנקות דברים נוסיף מן הגוף מלבד THC. במקרה כזה תוצאות הבדיקה עשויות לעורר חשד וככל הנראה יביאו לדרישה לבדיקה נוספת במועד אחר. האינדיקטורים בבדיקה כוללים צבע, טמפרטורה, רמת PH וחומצת שתן. יש לזכור כי לשיטות אלה יש חלון זמן צר מאד בהן הן יעילות, לרוב שעות ספורות בלבד. לכן, יש ליטול אותן קרוב מאד לזמן הבדיקה. כפי שניתן לצפות, בשיטות ניקוי מסוג זה יש הרבה מקום לטעויות אנוש.

ערכות ניקוי

ערכת ניקוי רעלים מקיפה הולכת רחוק יותר ממשקה ומשתמשת בסדרה של תוספי תזונה לניקוי הגוף מ- THC וכימיקלים לא רצויים אחרים, עם מחיר גבוה הרבה יותר ממשקאות הניקוי שהזכרנו לעיל. ערכות אלה בדרך כלל מחייבות היצמדות ללו"ז קבוע של 5-10 ימים וכוללות ערכות בדיקה אישיות המאפשרות לאמת את רמת הניקוי לפני הגשת דגימות לבדיקות קנאביס. חשוב לציין שלמרות שערכות כאלה עשויות לנקות את הגוף בתקופת הזמן המובטחת, הן לגמרי תלויות בכוח הרצון שלכם. לכן, חשוב להימנע לגמרי מצריכת קנאביס לפני ואחרי הניקוי ועד לסיום הבדיקה.

שתן סינטטי ו"יד שנייה"

השימוש בשתן מזויף כדי לעבור בדיקת סמים, היא שיטה שאפשר כבר לשלול מראש. ייתכן שהיא עבדה בעבר, אך שיטות כאלה ככל הנראה כבר לא יכולות להטעות את ציוד המעבדה המודרני. אם החלטתם למסור שתן מזויף לבדיקת סמים, סביר להניח שהדגימה תסומן והבדיקה תכשל.

שימוש בשתן של מי שאינו צורך קנאביס עשוי לעבוד, אך ישנם סממנים בשתן המעידים על מין, כגון הורמונים, העלולים להעלות חשד בבדיקת המעבדה. מכשול נוסף באפשרות זו הוא כיצד לשמור על טמפרטורת הדגימה שתהיה קרובה ככל האפשר לדגימה טרייה. אם הנכם נדרשים למסור דגימה טרייה בקליניקה או במעבדה, התוכנית שלכם עלולה להיכשל. יש סבירות גבוהה שכל העניין יצא לגמרי לרעתכם וכנראה עדיף להימנע מכך.

תרופות סבתא

בוודאי שמעתם סיפורים על אנשים ששתו כמה בקבוקים של מיץ חמוציות או כמה כוסיות חומץ תפוחים לפני בדיקת סמים וקיבלו תוצאות נקיות. חשוב לדעת ששיטות אלה אינן באמת אמצעים לניקוי. הן למעשה משפיעות ומשבשות את תוצאות הבדיקה בלבד ופשוט מסוות את נוכחות ה- THC או גורמות לתוצאות שאינן חד משמעיות. לא בדיוק מה שאתם מנסים להשיג. לא רק זה, זה פשוט לא בריא לצרוך כמויות כה גדולות של חומרים שנועדו לצריכה מדודה. בהחלט לא כדאי להעמיס על הגוף ללא צורך ועדיף לעשות את המיטב כדי להתנקות בדרך הטבעית.

אם אינכם מסוגלים לבצע ניקוי ללא עזרה, הפתרון הטוב ביותר הוא להשתמש בערכת ניקוי. בצעו מחקר שוק ובחרו ערכה שנראית לכם טובה וידידותית על סמך חוות דעת של לקוחות מרוצים והוכחות מדעיות. ערכת ניקוי רשמית שמגיעה עם אחריות תשקיט את המצפון שלכם במקרה של כשלון בבדיקה, אם כי רוב הסיכויים שהכל ילך כשורה אם אתם בוחרים במותג מוכר ופועלים לפי ההוראות.

כתבות נוספות

כלי נגישות