מנוע החיפוש המקיף לקנאביס בישראל

אריזונה בולטת בהכנסות מקנאביס פנאי

היסטוריה / קנאביס / קנאביס רפואי - חדשות אחרונות / אוגוסט 24, 2021

אריזונה הפתיעה רבים כיוון שתעשיית הקנאביס החוקית שלה מתקדמת במהירות ועשויה בקרוב להאפיל על קולורדו מבחינת מכירות. עד סוף השנה, אריזונה צפויה להגיע ליותר ממיליארד דולר במכירות קנאביס, כך על פי גורמים במשרד ההכנסות באריזונה.

בינואר 2021, מכירה שימוש של קנאביס לצרכי פנאי הפכו לחוקיים באופן רשמי עבור בגירים בני 21 ומעלה. המכירות שילשו את עצמן בתוך שישה חודשים בלבד. כמות הצרכנים הפוקדים חנויות קנאביס ובתי מרקחת המציעים קנאביס רפואי הביאה להכנסות של למעלה מ- 75 מיליון דולר למדינה בין ינואר למאי 2021.

החקיקה המכשירה שימוש בקנאביס רפואי באריזונה הועברה בשנת 2010. רק בנובמבר האחרון המדינה החליטה ללכת עד הסוף ולכלול גם קנאביס לצרכי פנאי. החלטה משתלמת ובגדול.

אם היקף המכירות החודשי עומד על 120 מיליון דולר בממוצע, יש סיכוי גדול שהמדינה תוכל לגרוף מיליארד דולר עוד לפני סוף השנה. קולורדו, שנתפסת כחלוצה בתחום הקנאביס החוקי, דיווחה על מכירות בהיקף של מעט פחות מ- 700 מיליון דולר של קנאביס פנאי ורפואי יחד.

ארגון Marijuana Policy Project, הפועל לקידום לגליזציה, פרסם דו"ח במאי 2021, בו נכתב כי קולורדו וושינגטון, שתיהן קבעו לגליזציה של קנאביס לצרכי פנאי בשנת 2014, צברו עד כה סכום כולל של 7.9 מיליארד דולר. אותו דו"ח הראה שקליפורניה היא שוק קנאביס הפנאי הגדול ביותר, עם יותר ממיליארד דולר הכנסות ממסים שמקורם במכירות קנאביס לצרכי פנאי בשנת 2020 בלבד. במהלך אותה תקופה, וושינגטון גבתה 614 מיליון דולר וקולורדו גבתה 362 מיליון דולר מסים מהכנסות קנאביס.

סיפורי הצלחה כמו אריזונה הם חדשות טובות עבור התומכים ברפורמת הקנאביס ומחזקים את התפיסה לפיה קנאביס לא רק שאינו מסוכן, אלא גם מהווה מקור הכנסה מועיל לממשל המקומי.

העלייה במכירות ובהכנסות ממסים שיפרה את האווירה הכללית באזורים מסוימים באריזונה עד כדי עליה משמעותית בערכי נכסים.

מחקר חדש מצא כי מחירי בתים ודירות עולים בעקבות לגליזציה של קנאביס לצרכי פנאי.

מישל דלגאדו מסוכנות Clever Real Estate דיברה לאחרונה בראיון ל- KOB4 News New Mexico וציינה כי "דבר מעניין שגילינו הוא שלסוג הלגליזציה יש למעשה השפעה עצומה. קנאביס לצרכי פנאי חוקי מביא לקפיצות גדולות בהרבה במחירי הבתים מאשר במדינות שהעבירו לגליזציה רק עבור קנאביס רפואי או מדינות בהן אין לגליזציה כלל".

על פי דלגדו, מחירי הבתים בקולורדו עלו ב- 89,377 דולר בין 2017 ל- 2021. השוק של אריזונה גדל ב- 80,558 דולר בממוצע. בעוד שיש מי שיצביע על עלייה במחירי הבתים בכל רחבי ארה"ב, בטקסס, שבה קנאביס לצרכי פנאי אינו חוקי, מחירי הבתים עלו ב- 40,457 דולר במהלך אותה תקופה של ארבע שנים. עליית מחירים זו מתבטאת גם היא בהכנסות הנוספות הזורמות לעיריות במדינות בהן הקנאביס חוקי. הכנסות אלה מממנות תוכניות ממשלתיות הכוללות חינוך ובריאות, ומביאות גם לגידול בתיירות ולהזדמנויות עסקיות. כל היתרונות הללו הופכים את המדינות שבהן הקנאביס לצרכי פנאי ורפואה חוקי לאטרקטיביות יותר.

דלגדו הוסיפה כי "גילינו שאם קנאביס היה חוקי במהלך אותן שנים, סביר להניח שמחירי הבתים היו עולים בכמעט 53 אלף דולר. עובדה זו בהחלט מועילה לבעלי בתים, אך ככל שמחירי הנכסים יעלו, יש לבחון אם הדיור יפסיק להיות בר השגה לאחרים".

התפתחויות אלה מתגלות בד בבד עם חידוש המאמץ מצד מחוקקים דמוקרטיים לקידום לגליזציה פדרלית בכל ארה"ב. את המאמץ מוביל מנהיג הרוב בסנאט צ'ארלס שומר, שהציג הצעת חוק לאי הפללה של קנאביס ברמה הפדרלית בתחילת החודש. שומר, התייחס לשינוי החקיקה כ"עדיפות עליונה" וטען כי "התחזיות השליליות לא התממשו באף אחת מן המדינות הללו. וככל שיותר ויותר מדינות הופכות את הקנאביס לחוקי, הגיע הזמן שהחקיקה הפדרלית סביב הקנאביס תיישר קו”.

כתבות נוספות

כלי נגישות