מנוע החיפוש המקיף לקנאביס בישראל

איך להתפכח אם אתם מסטולים מדי

מוצרים לקנאביס חדשות בנושא / סקירת מוצרים / פרוטוקולים / קנאביס / קנאביס רפואי - חדשות אחרונות / ינואר 9, 2022

כל משתמש קנאביס חווה עומס יתר משימוש מופרז מדי פעם. ההגעה לשלב של השפעה חזקה מדי, או בקיצור להיות מסטולים מדי, היא לא מיתוס ולמעשה נפוצה מאוד אצל משתמשים קבועים. לפעמים קשה לעקוב אחר כמות הקנאביס שאתם צורכים או שפשוט אין דרך לדעת כיצד תגיבו לזן מסוים של קנאביס. מאמר זה מפרט בקצרה מה קורה כאשר אתם יותר מדי בהיי ובאילו אמצעים ניתן לנקוט כדי להתמודד עם מצב כזה.

מסגרת הזמן להתפכחות

ההתפכחות, או להיות סחי, תלויה בכמה גורמים. איך צרכתם את הקנאביס? מה היה המינון? מהו מבנה הגוף והמשקל שלכם? אלה משתנים מאדם אחד לשני. גורמים אחרים עשויים לכלול את זן הקנאביס ובאיזו צורה צרכתם אותו – תרכיז, פרח, מאכל וכן הלאה.

ההשפעה של קנאביס נמשכת בממוצע 30 דקות עד שעתיים. עם זאת, יש תופעות לוואי שנוטות להימשך הרבה יותר זמן בעוד שזנים מסוימים של קנאביס עשויים לספק היי שנמשך הרבה יותר זמן באופן כללי.

איך להתפכח מקנאביס

צרכני קנאביס רבים יחוו במהלך חייהם את הצד השלילי של ה- THC. תופעה זו מתרחשת בדרך כלל כתוצאה מהגזמה בצריכה והיי חזק מדי. כאשר אתם מסטולים מדי, אתם עלולים לחוות אחת או יותר מן התופעות הבאות:

  • חרדה
  • פאניקה
  • פרנויה
  • בלבול
  • הזעה

אלו תסמינים מאוד טבעיים אבל בהחלט לא נעימים. במיוחד כשאתם רק רוצים ליהנות מהיי מרגיע.

אז ריכזנו עבורכם כמה טיפים להקלה על השפעה חזקה מדי ולחזרה למצב רגוע.

שמרו על קור רוח

לפני הכל, כדי להתגבר על תחושת חרדה או התקפי פאניקה, חשוב להישאר רגועים. רוב הצרכנים יחוו התקפי פאניקה לאחר עישון מוגזם של קנאביס. ידוע שמצב זה יכול להימשך דקות או אפילו שעות. מה שיכול להרגיע הוא הידיעה שכל התקף פאניקה מסתיים בסופו של דבר. לכן העצה הטובה ביותר שאנו יכולים לתת לכם היא פשוט לשבת ולהמתין וזה בסופו של דבר יעבור. ניתן להאיץ את התהליך על ידי מאמץ מודע להישאר רגועים.

החדשות הטובות הן שמעולם לא דווח על מוות ממנת יתר של קנאביס. למרות שזה מאוד נורמלי להתחיל להזיע ולהיות בלחץ, הסבירות למות היא אפסית. הדבר החשוב ביותר הוא לנסות ולהרגיע את עצמכם ולזכור שתחושת הפאניקה תעבור בסופו של דבר.

שתיה וחטיפים

כדי להימנע מהיי לא נעים, מומלץ לשתות הרבה מים. למעשה, כדאי תמיד לדאוג לבקבוק מים בהישג יד, מכיוון שיש סיכוי שיהיה לכם קשה לעמוד אחרי כמה שאיפות. אם אתם מעדיפים לשתות משהו אחר, גם זה בסדר, רק זכרו לשתות מספיק.

הסיבה העיקרית לכך היא כדי למנוע יובש בפה, שהיא תופעה נפוצה מאוד בקרב צרכני קנאביס. שתיה היא הדרך הטובה ביותר למנוע את התופעה. בנוסף, שתיה גם מרעננת את הנפש והפה.

אם אתם לא חובבי מים, שתיית מיצים בריאים או אפילו סודה מהווה תחליף מצוין. אפשר לשתות הכל חוץ ממשקאות אלכוהוליים. אלכוהול יכול למעשה להגביר את ריכוז ה-THC בדם ולהוביל לתופעות לוואי גרועות יותר.

בנוסף לשתיה מומלץ גם לשמח את הפה והבטן עם חטיפים. אם אתם רוצים לשמור על בריאות, אנו ממליצים על אגוזים, פירות או אפילו גבינות. האלטרנטיבה היא צ'יפס או חטיפים אחרים שהינם שמנים ולא בריאים.

דעו את הגבולות שלכם

דרך בטוחה נוספת להימנע מ-היי חזק מדי היא להכיר את רמת הסבילות שלכם. אם תקפידו על המינון שהגוף שלכם יכול לסבול, תמנעו ממצב של היי חזק מדי. מומלץ גם לדעת לומר לא לחברים, כדי להימנע מלחץ חברתי.

החוכמה היא לגשת לקנאביס לאט ולא להגזים. כמו כן, מומלץ לעשות הפסקות בין השאיפות או המאכלים, כדי לאפשר לגוף להסתגל. כך יהיה לכם גם זמן לבחון את התחושה שלכם ולחשוב אם אתם זקוקים לשאיפה נוספת.

פלפל שחור הוא הטריק

דרך נוספת לשמירה על שפיות נמצאת בכל מטבח בעולם. פלפל שחור! הרחה או אפילו לעיסה של כמה גרגירי פלפל שחור, עשויה להביא להקלה מחרדה כמעט באופן מיידי. זה טריק שלא רבים יודעים עליו אבל הוא יעיל מאד.

מנוחה

אם אתם מתחילים להזיע ולהרגיש לא בנוח, אנו ממליצים למצוא לעצמכם מקום שקט. בידוד בסביבה נטולת עשן, בלי שאף אחד יפריע לכם, יעזור לכם להירגע ולהרגיש טוב יותר. זה נקרא פשוט לנוח.

בזמן המנוחה יש לנשום נשימות עמוקות, פנימה מהאף והחוצה מהפה. מומלץ להתרכז בצליל הנשימה. זוהי טכניקה מרגיעה במיוחד אשר תעזור לכם להרגיש טוב יותר.

אם זה לא עובד, תמיד אפשר למצוא מקום נחמד לשכב בו ולהירגע לחלוטין. אפשר אפילו לנמנם קצת. וודאו שאתם מרגישים רעננים ובאנרגיות מחודשות לפני שאתם חוזרים למקום בו הייתם.

הזרימו את הדם

כדי להתמודד עם היי אינטנסיבי מדי, לפעמים דברים פשוטים כמו הליכה יכולים לעזור. סביבה חדשה וזרימת דם מוגברת משפיעים המון על התחושה הכללית. חשוב רק לוודא שאתם יודעים לאן אתם הולכים – אתם הרי לא רוצים ללכת לאיבוד. לא מומלץ לצאת להליכה אם אתם מרגישים סחרחורת. במקרה כזה, עדיף לחזור לטיפים הקודמים ולקחת כמה נשימות עמוקות בסביבה מרגיעה.

אמבט מרענן

אם אתם בבית, מומלץ מאד להתקלח או לרחוץ באמבטיה – זה בהחלט מועיל. הנעימות של תחושת הריענון יכולה להרגיע את הגוף והנפש. במיוחד אם אתם משתמשים במים חמים. אבל כמובן, רק אם יש לכם זמן ומקום לעשות אמבטיה או מקלחת.

הסחות דעת!

במקום האחרון אבל בהחלט לא פחות חשוב מן השיטות האחרות – הסחות דעת הן דרך מצוינת להתפכח ולחזור לעצמכם. ודאו שהסחות הדעת משעשעות ומרגיעות, ולא מלחיצות. הסחות כאלה עשויות להפוך את המצב ולגרום ל-היי להיות שוב מהנה. דוגמאות להסחות טובות:

  • צפו בסרט/סדרה (רצוי קומדיה)
  • הקשיבו למוסיקה
  • שחקו במשחק
  • דברו עם חברים קרובים
  • חיבוק ואינטימיות עם בן/בת הזוג
  • אכלו משהו

הדבר החשוב ביותר הוא להתמקד בהסחות הדעת, במיוחד אם הן מוכרות. בצפייה בסרט האהוב עליכם, המוח ירגיש בנוח ובמקום בטוח. כך תוכלו להירגע ולהתנתק.

לסיכום

אם אי פעם תרגישו מסטולים מדי מקנאביס, תוכלו לנסות אחת מההצעות הללו, כאשר הטיפ הטוב ביותר כדי להימנע מחוויה שלילית של צריכת יתר הוא להכיר את הגבולות שלכם. בנוסף, פלפל שחור, מנוחה והליכה או מקלחת גם הם שיטות מוכחות.

כתבות נוספות

כלי נגישות