מנוע החיפוש המקיף לקנאביס בישראל

מדינות בארה"ב שעשויות להפוך את הקנאביס לחוקי בקרוב

היסטוריה / מוצרים לקנאביס חדשות בנושא / קנאביס / קנאביס רפואי - חדשות אחרונות / ינואר 11, 2022

נראה היה ש-13 מדינות יתקדמו ויחוקקו חוקים לשימוש בקנאביס באופן מוסדר עבור בגירים בשנת 2021. עם זאת, רק ניו יורק, ניו ג'רזי, וירג'יניה, קונטיקט וניו מקסיקו התקדמו עם התוכנית. 8 המדינות הנותרות לא הצליחו לסיים את החקיקה בשנת 2021, אבל מה צפוי להן ב- 2022?

מרילנד

בתחילת 2021, נראה היה בוודאות כי מדינת מרילנד תעביר חקיקה לקנאביס חוקי. אך הצעת החוק איבדה מכוחה ובסופו של דבר ירדה מן הכותרות. אך נראה כי יש מחוקקים במרילנד אשר בטוחים כי החוק יעבור ב-2022.

אדריאן ג'ונס, יו"ר בית הנבחרים, הבטיחה שינוי בקיץ האחרון. היא התחייבה להביא את הנושא למשאל בפני הבוחרים ב- 2022. למעשה, ג'ונס, שהיא גם מנהיגת הרוב הדמוקרטי במליאה, הרכיבה ועדה שהופקדה על ניסוח תקנות לענף, למרות שעדיין לא עבר החוק.

העתיד נראה מבטיח עבור מרילנד, מכיוון שרוב התושבים תומכים בתעשיית קנאביס מוסדרת. מכללת גוצ'ר ערכה סקר במרץ שבו נמצא כי למעלה משני שלישים מתושבי מרילנד תומכים בלגליזציה מלאה. יותר ממחצית ממשתתפי הסקר היו רפובליקנים. מה שאומר שהסיכוי ללגליזציה נראה די גבוה.

מיזורי

מדינה נוספת שנראה כי יהיה בה שוק קנאביס מוסדר בשנה הקרובה היא מיזורי. כרגע יש שני ארגונים המקדמים משאל עם. אחד מהם הוא Legal Missouri 2022, שרוצה לבצע משאל עם באמצעות קלפי.

בתחילת אוקטובר, Legal Missouri 2022 קיבל את אישור מזכיר המדינה על פי התיקון לחוקה. הם יתקדמו ויתחילו באיסוף חתימות, במטרה להגיע ליעד של 171,000 שהציבו.

לדברי ג'ון פיין, מנהל הקמפיין של Legal Missouri 2022, לארגון יש סיכויי הצלחה של 80-90% השנה. הדבר תלוי בגיוס כספים חזק ובקואליציה מתאימה.

אם Legal Missouri 2022 יצליח, המדינה תאפשר לבעלי בתים לגדל זנים משלהם יחד עם אלמנטים נוספים אשר יהפכו מיד למוסדרים.

אוקלהומה

נראה שמדינת אוקלהומה עומדת בפני לגליזציה מלאה של מכירת קנאביס לשימוש בגירים בשנת 2022. מצב כזה יביא להרחבת מכירות הקנאביס במדינה החל מהשנה הקרובה.

בשנת 2018, אוקלהומה הפכה את הקנאביס לחוקי למטרות רפואיות. במהלך 3 השנים האחרונות, כמעט 10% מאוכלוסיית המדינה קיבלו מרשם לשימוש בקנאביס על פי המלצה רפואית.

אם המדינה תעביר לגליזציה של קנאביס לצרכי פנאי בשנת 2022, התקנות יאפשרו לאדם הממוצע להחזיק עד 225 גרם של קנאביס. יתרה מכך, כל אדם מעל גיל 21 יהיה רשאי להחזיק עד 12 צמחים, גם ללא מרשם רפואי. אם הצעת החוק תצא לפועל, תצמח במדינה תעשייה ענפה.

אוהיו

מדינת אוהיו היא המדינה הגדולה ביותר המתקדמת לקראת לגליזציה של קנאביס בטווח הקצר, אך הדרך אינה קלה. לפי דאגלס ברמן, פרופסור למשפטים באוניברסיטת אוהיו, סביר להניח שמשאל העם ייערך עד נובמבר 2022.

באוגוסט החלה "הקואליציה להסדרת קנאביס כמו אלכוהול" – ארגון הפועל באוהיו – לאסוף חתימות בקצב מהיר במטרה להגיע ל-130,000 חתימות. אם התנועה תגיע לכמות כזו של תמיכה, היא תוכל להתייצב בפני המחוקקים ולדרוש הצבעה.

אם המחוקקים יבחרו להצביע נגד – או אם המהלך יזכה להתעלמות במשך ארבעה חודשים – העניין יובא להחלטת הבוחרים בבחירות 2022. עם זאת, יידרש לכך סבב חתימות שני.

בשנת 2015, בעלי זכות ההצבעה באוהיו התנגדו להצעת חוק שהייתה הופכת את הקנאביס לחוקי במדינה. עם זאת, ברמן מאמין שלעצומה יש עדיין סיכויים טובים להצליח בשנה הבאה. אם המדינה תעביר בסופו של דבר לגליזציה של קנאביס, האוכלוסייה תוכל להחזיק ב- 70 גרם קנאביס ועד 6 צמחים לאדם. בנוסף, חוקי קנאביס רבים יעברו שינוי.

ארקנסו

ארקנסו היא מדינה נוספת, כמו מיזורי, שבה התאוצה שצבר תהליך הלגליזציה נבלם על ידי נגיף הקורונה. אחד התומכים בחקיקה הוא Arkansas True Grass, ארגון אשר נדרשים לו כ-89,000 חתימות כדי לבצע מהלך ללגליזציה של השימוש לבגירים בנובמבר 2022.

בשנת 2016 אושרה בארקנסו תוכנית להעניק לחולים טיפול בקנאביס רפואי. עם זאת, הרגולציה עדיין זקוקה לתיקון, שכן המחירים בשמיים עם עלות ממוצעת של 20 דולר לגרם.

במידה והגורמים התומכים יצליחו לבצע רפורמה, המדינה תתיר מכירת קנאביס לכל מבוגר מעל גיל 21. היא גם תאפשר לאדם בודד לגדל עד 12 צמחים, תוך שינוי מספר חוקים לגבי עבירות קנאביס.

פנסילבניה

פנסילבניה עשויה ללכת בעקבות ניו ג'רזי וניו יורק בשנת 2022 על ידי הכשרת שוק קנאביס לשימוש מבוגרים. במהלך השנה האחרונה הוגשו שתי הצעות חוק, בפברואר ובספטמבר. הצעות החוק פעלו ללגליזציה של גידול ביתי ולפתיחת מסחר בקנאביס לצרכנים במדינה. לשתי הצעות החוק יש תומכים משתי המפלגות.

זו לא תהיה הפתעה אם פנסילבניה אכן תעביר חוקי לגליזציה של קנאביס בשנת 2022. המושל טום וולף היה בעד ורצה שוק מוסדר בסוף 2021. הוא נתמך על ידי התובע הכללי וסגן המושל.

התנועה המקדמת שוק קנאביס מוסדר נתמכת מלמעלה, כאשר רוב המחוקקים טוענים כי "לא הייתה תמיכה משמעותית" לתנועה מצד הרפובליקנים. כעת נותר לראות מה יקרה בשנה הבאה.

פלורידה

למרות שבפלורידה היו שני משאלים מדשדשים בקיץ האחרון, עדיין יש סיכוי לראות שוק מוסדר בפלורידה בשנת 2022. הארגון המוביל את התנועה, שנקרא Sensible Florida, בטוח ביכולתו לקדם את העניין.

שני משאלי העם הקודמים דשדשו בגלל הנוסח שלהם, לפי בית המשפט העליון של פלורידה. באופן ספציפי, לא צוין כיצד התקנות ישפיעו על המדינה. הודות ל- Sensible Florida, הניסוח כעת מדויק יותר. במשאל נכתב כי גידול והחזקת קנאביס למבוגרים יהיו חוקיים, אך המדינה לא תצטרך להקים מערך מסחר.

החיסרון היחיד עבור האזרחים הוא שהחוקים בפלורידה נהיו קצת יותר מחמירים מאז אפריל, כאשר המחוקקים קבעו תקנות חדשות ליוזמות חקיקה עממיות. כעת נותר להמתין ולראות מה טומנת בחובה 2022 עבור פלורידה.

לסיכום

למרות שעדיין לא סביר שכל שמונה המדינות הללו יממשו את הרצון ללגליזציה של קנאביס בשנה הקרובה, יש עדיין סיכוי סביר שזה יקרה. בחירות אמצע הקדנציה צפויות בנובמבר 2022, מה שעלול להביא כמה מדינות

כתבות נוספות

כלי נגישות