מנוע החיפוש המקיף לקנאביס בישראל

לגליזציה ברחבי העולם עוברים לירוק

היסטוריה / מוצרים לקנאביס חדשות בנושא / סקירת מוצרים / קנאביס / קנאביס רפואי - חדשות אחרונות / יולי 6, 2021

השימוש בקנאביס היה חוקי במשך רוב ההיסטוריה האנושית עד תחילת המאה ה- 20. בין השנים 1916-1931, 29 מדינות בארה"ב החילו איסור על שימוש בקנאביס. חוק המס על מריחואנה המפורסם (Marihuana Tax Act) משנת 1937 למעשה הפך את הקנאביס לבלתי חוקי לחלוטין ברחבי ארה"ב. בעקבותיה הוציאו מדינות רבות אחרות את הקנאביס מחוץ לחוק במהלך המחצית הראשונה של המאה, כאשר מדינות נוספות נקטו באותה מדיניות במהלך העשורים הבאים.

אבל הזמנים משתנים. מדינות רבות בעולם ומדינות רבות בארה"ב אישרו את השימוש והמכירה של קנאביס רפואי. כמה מדינות ומספר גדל והולך של מדינות בארה"ב התירו גם את השימוש בקנאביס למטרות פנאי. כך נוצר שוק כלכלי חדש ומקור רווחי להשקעות במניות קנאביס.

איפה הקנאביס חוקי כיום? הנה מה שאתם צריכים לדעת.

לגליזציה של מריחואנה ברחבי העולם

לגליזציה של קנאביס בארה"ב

השימוש בקנאביס למטרות רפואה או פנאי אינו חוקי ברמה הפדרלית (כלל ארצית) בארה"ב. חוק הסמים המסוכנים (Controlled Substances Act) משנת 1970 הציב את הקנאביס בקטגוריה הגבוהה ביותר, Schedule I, הכוללת סמים שלטענת הממשלה אין בהם שימוש רפואי מקובל ויש בהם פוטנציאל גבוה לשימוש לרעה.

אולם בסופו של דבר החלו המדינות לפעול נגד מדיניות הקנאביס הפדרלית, שהתחילה ביוזמת הצבעה בקליפורניה, שהתקבלה בשנת 1996, והפכה את הקנאביס הרפואי לחוקי. מדינות אחרות הלכו במהרה בעקבותיה של קליפורניה. הרשימה הבאה מציגה את המדינות והטריטוריות של ארה"ב שהפכו לחוקי את השימוש בקנאביס רפואי או קנאביס למטרות פנאי נכון ל- 16 בינואר 2021:

 

 

מדינה רפואי או פנאי חוקי
אלסקה גם וגם
אריזונה גם וגם
קליפורניה גם וגם
קולורדו גם וגם
מחוז קולומביה – DC גם וגם
גואם גם וגם
אילינוי גם וגם
מיין גם וגם
מסצ'וסטס גם וגם
מישיגן גם וגם
מונטנה גם וגם
ניו ג'רזי גם וגם
נבאדה גם וגם
ארגון גם וגם
דרום דקוטה גם וגם
ורמונט גם וגם
וושינגטון גם וגם
ארקנסו רפואי
קונטיקט רפואי
דלאוור רפואי
פלורידה רפואי
הוואי רפואי
לואיזיאנה רפואי
מרילנד רפואי
מינסוטה רפואי
מיסיסיפי רפואי
מיזורי רפואי
ניו המפשיר רפואי
ניו מקסיקו רפואי
ניו יורק רפואי
צפון דקוטה רפואי
אוהיו רפואי
אוקלהומה רפואי
פנסילבניה רפואי
פורטו ריקו רפואי
רוד איילנד רפואי
יוטה רפואי
מערב ווירג'יניה רפואי

לגליזציה של קנאביס בעולם

 

 

להלן המדינות אשר העבירו חוקים כלליים להכשרת השימוש והמכירה של קנאביס נכון ל- 15 ביוני 2020:

 

מדינה רפואי או פנאי חוקי
קנדה גם וגם
אורוגוואי גם וגם
ארגנטינה רפואי
אוסטרליה רפואי
ברבדוס רפואי
ברמודה רפואי
ברזיל רפואי (לחולים סופניים)
צ'ילה רפואי
קולומביה רפואי
קרואטיה רפואי
קפריסין רפואי
צ'כיה רפואי
דנמרק רפואי
אקוודור רפואי
פינלנד רפואי
גיאורגיה רפואי
גרמניה רפואי (לחולים קשים)
גאנה רפואי (עם תכולת THC <0.3%)
יוון רפואי (תוכנית פיילוט)
אירלנד רפואי
ישראל רפואי
איטליה רפואי
ג'מייקה רפואי
לבנון רפואי
ליטא רפואי
לוקסמבורג רפואי
מלאווי רפואי
מלטה רפואי
מקסיקו רפואי (עם תכולת THC <1%)
הולנד רפואי
ניו זילנד רפואי
מקדוניה רפואי
נורבגיה רפואי
פרו רפואי
פולין רפואי
פורטוגל רפואי
סן וינסנט והגרנדינים רפואי
סן מרינו רפואי
דרום אפריקה רפואי
דרום קוריאה רפואי
סרי לנקה רפואי
שוויץ רפואי
תאילנד רפואי
בריטניה רפואי
ונואטו רפואי
זמביה רפואי
זימבבואה רפואי

מקור הנתונים: WIKIPEDIA

 

מה צופן לנו עתיד הלגליזציה של קנאביס?

מדינות נוספות צפויות להכשיר את השימוש בקנאביס רפואי במהלך שנים הקרובות. לאור המחקר הנרחב בנושא, קשה לטעון כי לקנאביס אין יתרונות רפואיים.

ככל שהתמיכה הציבורית ממשיכה להתרחב, לא נופתע אם מדינות נוספות יהפכו גם קנאביס פנאי לחוקי. מקסיקו, למשל, נעה לעבר לגליזציה של קנאביס פנאי ברמה כלל ארצית. ההכנסות ממסים של שוק קנאביס חוקי מהווה גורם מכריע ומפתה מאד עבור ממשלות רבות.

באילו מדינות יש סיכוי להיי טוב ללא בעיות

אז העולם מתקדם, זה טוב ויפה. טוב לכלכלה, לבריאות (ולשלום העולמי). השאלה שאתם בוודאי שואלים את עצמכם עכשיו היא איפה, עם כל הקידמה הזו, אפשר לעשן משהו בחו"ל. באילו מדינות הקנאביס עבר לגליזציה, או שיש לגביו מדיניות של אי הפללה, או פשוט הוא הפך כל כך מקובל מבחינה חברתית, שאף אחד לא יפריע למשענים. להלן 26 מדינות בהן אפשר לעשן בכיף, וגם אם זה לא לגמרי חוקי, זה פשוט בסדר ולא גורם לבעיות.

קנדה

ב- 17 באוקטובר 2018, קנדה הפכה את הקנאביס לצרכי פנאי לחוקי לגמרי. מגדלים יכולים לקבל רישיון מהממשל הפדרלי, והמחוזות קובעים את אופן ההפצה והמכירה. כן, זה בהחלט ביג דיל, אבל הרשויות בקנדה לא מפרסמות כלום – הגישה היא שהממשלה מתירה את השימוש בקנאביס, אבל לא מקדמת את הנושא.

ארצות הברית

כאן המצב מורכב. החוקים הפדרליים, הכלל ארציים של ארה"ב, וחוקי המדינות השונות אינם תואמים ואפילו סותרים. בחלק מן המדינות אפשר לעשן ללא חשש; בחלק נוסף, רק הסובלים ממחלה מסוימת יזכו למנה של הצמח, שאגב, הוא כל כך קל לגידול שהוא מכונה "עשב" (Weed); ובמדינות אחרות, אפילו כמות קטנה עשויה להוביל למאסר, יחד עם פושעים מסוכנים.

דבר אחד לפחות ידוע בוודאות: ל- TSA (רשות אבטחת התעבורה) לא אכפת אם תעלו עם כמויות קטנות של קנאביס למטוס.

מקסיקו

לאחרונה קיימת מדיניות של אי הפללה, כלומר ללא מאסר, לגבי שימוש פרטי ואישי בקנאביס למטרות פנאי בכמויות של 5 גרם ומטה. קנאביס פנאי עדיין לא חוקי, כמו גם גידול ומכירה של קנאביס, אך לאחרונה מורגש גל מואץ מאחורי התמיכה בלגליזציה כאמצעי לנטרול האלימות של קרטלי הסמים. לא מומלץ להחצין את העניין, אבל ג'וינט פה ושם לא יגרום לבעיות.

בליז

בסוף 2017, ממשלת בליז הואילה בטובה לנקוט באי הפללה לגבי קנאביס בכמויות של עד 10 גרם. ניתן לעשן בבית, או אצל מישהו אחר בתנאי שקיבלתם רשות.

קוסטה ריקה

כמו במדינות רבות ברשימה זו, טכנית זה לא חוקי לעשן שם, אך בפועל העישון לא גורר ענישה. העישון נפוץ מאד במדינה, ואפשר לעשן ללא דאגה אפילו בחוף הים ולא רק בבית.

ג'מייקה

יש אי הפללה של קנאביס בג'מייקה כבר מאז 2015, ואם במקרה אתם רסטפארים מאמינים תוכלו לעשן בכמויות בלתי מוגבלות ללא כל השלכות. באחד הביקורים שלי שם, טיילתי על החוף ותוך דקה וחצי ניגשו אלי אנשים זרים לאור היום ושאלו אותי אם אני רוצה להתארגן. גם בפסטיבלים של מוזיקה תזכו לראות את אותה התופעה, בדרך כלל תוך חמש דקות.

ארגנטינה

בחודש מרץ 2017 ארגנטינה הכתירה את עצמה כמדינה המתעוררת הראשונה (Woke Country) המספקת קנאביס רפואי בחינם. בנוסף, כבר קרוב לעשור שלא מבוצעים מעצרים בארגנטינה בגין החזקת קנאביס למטרות פנאי.

קולומביה

מזה כמעט עשור שתושבי קולומביה נהנים מאי הפללה של קנאביס בכמויות של עד 20 גרם. החוק עדיין לא מתיר למכור או לגדל קנאביס, אך ההיסטוריה הקשה של המדינה סביב הסחר בסמים העניקה לה פרספקטיבה שונה על מידת הנזק של קנאביס בהשוואה לחומרים אחרים – כלומר… אפס נזק. ניתן לגדל באופן אישי עד 20 צמחים, ומסתבר שתנאי האקלים הם בהחלט אידיאליים לכך.

אקוודור

אקוודור נחשבת למדינתchiller  בכל הנוגע למדיניות הקנאביס. אמנם לא חוקי לגדל ולמכור קנאביס, אבל אין שום בעיה עם שימוש אישי כל עוד אתם לא מחזיקים ביותר מ- 10 גרם.

פרו

פרו תאפשר לכם לעשן בכיף כל עוד אתם עושים את זה בדיסקרטיות ולא מתעסקים בגידול או מכירה. פשוט תיהנו מהעישונים שלכם בבית (או בבית של מישהו אחר, כל עוד הם בסדר עם זה).

אורוגוואי

המדינה המתעוררת הראשונה שהכשירה את השימוש בקנאביס באופן חוקי לבני 18 ומעלה. צריך רק להרשם באופן רשמי בממשלה לפני שמתחילים עם קנייה, מכירה או גידול. החל משנת 2017, ניתן לקנות קנאביס באופן מסחרי באורוגוואי בבתי מרקחת רגילים. זה העתיד שכולנו שואפים לו.

קמבודיה

קמבודיה היא מדינה נהדרת מסיבות רבות. אחת מהן היא האפשרות לצאת למסעדה ולראות מנה או תפריט המסומן כ"Happy" ולדעת שסביר להניח שיש בו משהו כיף. קנאביס עדיין לא חוקי כאן, אך הוא מקובל תרבותית, נמצא בכל מקום וזול.

לאוס

הקנאביס לא חוקי בלאוס, אבל… כנראה שלאף אחד לא אכפת? המדיניות לא נאכפת, ותוכלו למצוא ארוחות "שמחות" בדיוק כמו בקמבודיה. עדיף לרכוש בהוסטל מאשר ברחוב, אבל כך או כך זה יהיה בסדר. זוהי אחת המדינות היפות ביותר בדרום מזרח אסיה, תפסו לכם מקום להסתלבט ותהנו.

צפון קוריאה

לא ברור. ישנם המון דיווחים על כך שקנאביס הוא חוקי לחלוטין בצפון קוריאה, אך זה נובע בעיקר מחוסר מידע – כלומר, פשוט לא נאמר שום דבר על כך שלא חוקי לעשן, שזה כמובן לא אותו דבר כמו עישון חוקי. יחד עם זאת, נראה כי עישון קנאביס שגדל בשדות נפוץ ומקובל מבחינה תרבותית. לא שיש לכך השלכות עליכם באופן אישי הרי ממילא לא תסעו לשם לחופשה.

בלגיה

אם אתם בני 18 ומעלה, תוכלו ליהנות מקנאביס ללא הפללה בבלגיה, בתנאי שהכמות לא עולה על 3 גרם. חשוב שתשמרו על דיסקרטיות, כלומר אל תעשנו בציבור.

איטליה

מכירה וגידול יגרמו לבעיות, אך החזקת כמויות קטנות לשימוש אישי מהווה עבירה קלה – אתם עלולים להיענש על ידי קנס והשעיה של הדרכון שלכם, אך לא תגיעו לכלא. איטליה מהווה בית גידול חשוב לקנאביס כבר תקופה ארוכה, והתנועה ללגליזציה צוברת שם מומנטום משמעותי.

הולנד

עישון קנאביס בבתי קפה ייעודיים לכך (Coffee Shops) חוקי בהולנד זה עשרות שנים, אבל הגידול לא. בשנת 2017, הצעת חוק להכשרה חוקית חלקית של גידול קנאביס הראתה שהמדינה עשויה לצעוד בכיוון של לגליזציה מלאה, ואלו חדשות מצוינות עבור אזרחים רבים שנהנים לתפוס ראש. בינתיים עדיף להיצמד ל- Coffee Shops, אבל בהחלט אפשר ליהנות באופן חופשי.

פורטוגל

פורטוגל נקטה באי הפללה של סמים בשנת 2001. כל הסמים, מכל סוג. במקום מאסר, אתם עשוי לשלם קנס או פשוט להישלח לגמילה(!). השיטה עובדת בצורה יוצאת דופן בהתמודדות עם התמכרות למשככי כאבים, ואני מקווה ששאר העולם בסופו של דבר ישים לב וילמד משהו. בכל מקרה, לא תיתקלו בבעיות אם יתפסו אתכם עם כמות של עד 25 גרם. מה שאמור להיות מספיק.

ספרד

בשנת 2017, מועדוני העישון המפורסמים של ספרד – ישנם מאות כאלה – הפכו לחוקיים לחלוטין במחוז קטלוניה, שבו נמצאת ברצלונה! גם אם אתם לא מעשנים במועדון, אתם חופשיים לעשן לבד ללא קנסות או השלכות פליליות מכל סוג שהוא.

שוויץ

מדינת השוקולד והגבינה נוקטת באי הפללה לגבי החזקת כמויות קטנות, וקיימת תנועה להקמת מועדוני קנאביס. מותר גם לגדל עד ארבעה צמחי קנאביס, אם זה הקטע שלכם.

קרואטיה

הממשל נוקט באי הפללה של קנאביס לשימוש אישי, אבל מומלץ מאד שלא להתעסק עם מכירה. קו החוף של קרואטיה הוא אחד המקומות היפים בעולם – עם ג'וינט ביד הוא אפילו עוד יותר יפה.

צ'כיה

יש בצ'כיה מדיניות של אי הפללה לגבי כמויות של עד 15 גרם, שזה כנראה הרבה יותר ממה שתצטרכו בחופשה. השימוש הרפואי, לעומת זאת, חוקי לחלוטין כבר חמש שנים, והמדינה מתקדמת מאד בנוגע למדיניות הקנאביס. התפרחות בדרך כלל יקרות – רוב מה שתמצאו כאן מיובא – אבל כל עוד אתם מספיק דיסקרטיים (כלומר פשוט לא לצעוק ולנופף שקית פלסטיק בפומבי) לא יהיו לכם בעיות.

אסטוניה

יש עיירה באסטוניה בשם Kanepi שאימצה את עלה הקנאביס כסמל הרשמי שלה. זאת אומרת, הקנאביס ממש מתנוסס על הדגל של Kanepi. מכירה וגידול אינם חוקיים כאן, אך שימוש אישי בכמויות של פחות מ- 7.5 גרם יגרור קנס כספי, ללא מאסר. כפי שאולי הבנתם, תרבות הקנאביס כאן חזקה מאד.

רוסיה

בוודאי הייתם מצפים למדיניות קצת יותר מחמירה ברוסיה, אבל הממשלה נקטה באי הפללה של קנאביס בכמויות של עד 6 גרם. המדינה אפשרה לאחרונה לאוהדי גביע העולם בכדורגל שהגיעו ממדינות אחרות להביא איתם את הקנאביס הרפואי שלהם. וגם, את הקוקאין הרפואי שלהם וההרואין הרפואי שלהם.

אוקראינה

לא, הקנאביס אינו חוקי כאן לחלוטין. אבל אי ההפללה מצד הרשויות פירושה שניתן להחזיק עד 5 גרם או 10 צמחים, כאשר אני מניח שהאופציה הראשונה יותר רלוונטית לחופשה במדינה, אבל אולי אתם מתכננים להשאר שם הרבה זמן, מי יודע.

אוסטרליה

קנאביס רפואי הינו חוקי במדינה לאורך השנים האחרונות, ואוסטרליה ניצבת בחזית מבחינת המחקר והסחר. למרות שקנאביס פנאי אינו חוקי, קיימת אי הפללה ברוב האזורים.

כתבות נוספות

כלי נגישות