מנוע החיפוש המקיף לקנאביס בישראל

420: סמל המעשנים והמקור שלו

היסטוריה / קנאביס / קנאביס רפואי - חדשות אחרונות / מאי 15, 2021

אולי כבר שמעתם על היום המיוחד הזה, ה- 20 באפריל. יחד עם זאת, אתם אולי עדיין לא יודעים את כל הפרטים לגבי היום שבו תרבות הקנאביס מתכנסת כדי לחגוג את כל מה שקשור לקנאביס.

וולדו

בתור התחלה ניתן קרדיט לקבוצת תלמידים, שזכתה לכינוי וולדו, על טביעת המונח "420" עוד בשנת 1971. הקבוצה נוצרה בעיירה סן רפאל ולמדה בתיכון בעל אותו שם. הקבוצה זכתה לשם על פי מקום הבילוי המועדף עליהם ליד קיר של בית הספר.

בשלב מסוים, התלמידים מצאו מפה שציינה כביכול את המיקום של שדה נטוש של צמחי קנאביס. המיקום המצוין היה לא רחוק מתחנת משמר החופים בחצי האי פוינט רייס. הקבוצה תכננה להיפגש אחרי בית הספר בשעה 4:20 באותו אחר הצהריים גורלי כדי לראות אם המפה הזו ומה שמצוין בה אכן אמיתיים. נגיע ישר לעניין ונספר לכם שהצמחים מעולם לא נמצאו. עם זאת, מאותו יום ואילך, המונח "420" הוטבע בלקסיקון של אותם תלמידים מקליפורניה. 420 הפך להיות דרך לדבר על קנאביס בפומבי, כאשר אנשים מחוץ לקבוצה לא מבינים במה מדובר. השימוש במונח התפשט משם הלאה, בעיקר בזכות להקת רוק מעושנת במיוחד.

הגרייטפול דד

אתם עשויים לשאול כיצד קרה שלתלמידים העלומים האלה היה קשר לאחת מלהקות הרוק המשפיעות והידועות ביותר במאה ה- 20. ובכן, מחוז מרין היה קטן יותר באותה תקופה וחברי הלהקה נהגו לבקר באזור המפרץ. ליתר דיוק, אחד האבות של חברי קבוצת וולדו עזר בניהול הנדל"ן של הגרייטפול דד. לאחד מחברי הוולדו היה אח שהיה די קרוב לפיל לש והיה גם חבר בלהקת רוק. כתוצאה מקשרים אלו ומהיותם חלק מסצנת להקות הרוק של אזור המפרץ, לחברי הוולדו היתה גישה להופעות של הגרייטפול דד, למסיבות שלהם, ואפילו לחזרות של הלהקה. השפה שלהם אומצה במהירות על ידי להקת המעשנים המושבעים שלקחו עמם את 420 בדרכים לאורך העשורים הבאים.

4/20: החג הרשמי-בלתי רשמי של הקנאביס

כיום, ה- 20 באפריל נחגג ברחבי ארה"ב כחג רשמי לא רשמי של תרבות הקנאביס. כאשר כאמור, ליום המיוחד הזה שורשים בקבוצת וולדו והגרייטפול דד.

על פי האגדה, סטיבן בלום, שהיה אז כתב מגזין היי טיימס, קיבל פלאייר בהופעה של הגרייטפול דד בו נכתב:

"אנחנו נפגשים בשעה 4:20 בתאריך 20 באפריל לחגיגת 420 במחוז מרין בנקודת התצפית של רכס בולינאס על הר Tamalpais. זו הייתה הזמנה לכל המעשנים להתכנס במה שעתיד להיות חג המעשנים האולטימטיבי. בלום פרסם את הפלאייר בטור של היי טיימס, מה שהביא לפרסום נרחב של הביטוי וזיכה את התאריך בהכרה מיוחדת בקרב מעשנים. כיום, החג נחגג באופן לא רשמי מחוף לחוף. ההתכנסות הגדולה ביותר היא ככל הנראה בפורטר מדו שבסנטה קרוז, קליפורניה. הגרייטפול דד נהגו לבקר בעיירות השכנות זיינטה, פלטון ובוני דון. מעריצי הגרייטפול דד עדיין מסיירים בגבעות האלה בחיפוש אחר האצבע הכרותה של ג'רי גרסיה, אבל היא לא באמת שם.

שוד בכביש המהיר

כחלק מתרבות הקנאביס ההולכת וגדלה והשימוש במונח 420, שלטים בכבישים הנושאים את המספר החלו להיעלם ברחבי ארצות הברית. במשרד התחבורה של קולורדו העלו את הרעיון המבריק לשנות את ציון הדרך של 420 מייל בכביש I-70 ממזרח לדנבר. הם החליטו לציין את המייל ה- 419.99. הניסיון לא מנע מאנשים לגנוב גם את אותו השלט בגלל הסיפור המוזר שמאחוריו. הוא  אפילו הפך ליעד תיירותי. משרד התחבורה הפסיק להחליף את השלט לאחר גניבות חוזרות ונשנות. השלט נעדר מאז שנת 2018 והמדינה לא מגלה עניין בהצבתו פעם נוספת. נסיבות דומות סובבות את ציון המייל ה- 69. במקרה זה, משרד התחבורה בחר פשוט להזיז את ציון הדרך ולקבוע ציון חדש במייל ה- 68.5.

משרדי התחבורה באיידהו, וושינגטון, יוטה ומינסוטה, חוו גם הם גניבות של ציוני הדרך 420 לעתים קרובות. מעטים בחרו להציבם מחדש למרות גניבות חוזרות ונשנות. על פי הוושינגטון פוסט, רק 11 תמרורים כאלה נותרו בכבישים המהירים בארה"ב.

חותמת אישור ממשלתית

מצחיק לחשוב שסלנג של קבוצת בני נוער מסן רפאל יתרחב עד לאימוץ תרבותי נרחב אבל האם לא כך נכנס כל סלנג לשימוש?

בשנת 2003 הביטוי עלה רמה כאשר מדינת קליפורניה אימצה את המספר באופן רשמי וכללה אותו בהצעת החוק ללגליזציה של קנאביס רפואי תחת השם "הצעת החוק 420 של סנאט קליפורניה".

החקיקה התייחסה באופן ספציפי למסגרת הרגולטורית של קנאביס רפואי במדינת קליפורניה, ובכך הצדיעה למקורות המספר בתרבות הקנאביס.

אורגון הלכה בעקבותיה עם הצעת חוק 420 משלה, שביקשה להסדיר את נושא הקנאביס באותו אופן שבו הסדירה משקאות אלכוהוליים.

הגיע הזמן לחגוג

עכשיו כשיש לכם את כל המידע על 420, כל מה שנותר לכם לעשות הוא לחשוב איך תחגגו. בין אם אתם מתכננים ישיבה לבד או עם חברים, וודאו שיש לכם כל מה שצריך – אוכל, שתייה, מוזיקה וכל דבר אחר שמתאים לכם לחגיגות ה- 20 באפריל. קחו לעצמכם יום חופש, אם אפשר, ופשוט שבו, הירגעו ותהנו מהחג היחיד למעשנים.

אם אתם זקוקים להמלצות לגבי מוצרי עישון או מאכלי קנאביס, או היכן למצוא את בית המרקחת הקרוב אליכם, אנו ב- 9LEAVES כאן בשבילכם. חפשו ברשימה הארוכה שלנו של זנים כדי למצוא מה מתאים לכם. בצעו חיפוש באתר או פנו אלינו. בכל מקרה, צוות 9LEAVES מאחל לכם חג רגוע, נינוח ושמח.

כתבות נוספות

כלי נגישות