מנוע החיפוש המקיף לקנאביס בישראל

ההיסטוריה של זני קוש

היסטוריה / מדריכים לגידול בחוץ / מדריכים לגידול ביתי / מדריכים לזרעי קנאביס / סקירת זנים ביקורות ומה חדש / סקירת מוצרים / פרוטוקולים / קנאביס / קנאביס רפואי - חדשות אחרונות / פברואר 2, 2022

לפני שכל מגדל על פני כדור הארץ הכיר את זני או ג'י קוש (OG Kush) , כמדוג (Chemdawg) ו- Cookies, הייתה תקופה שבה זן (קוש) Kush לא היה כל כך מוכר. במאמר זה נפרט את ההיסטוריה של זן Kush וכיצד הוא הפך לאחד מזני הקנאביס הרפואי הפופולריים ביותר.

בנקי הזרעים המודרניים מתהדרים במבחר נרחב של זני הקנאביס החזקים ביותר על פני כדור הארץ. זני קוש ידועים כבעלי פרחים עוצמתיים והם צברו פופולריות ותהילה בעשור האחרון. לקוש יש מאפיינים המייחדים אותו על פני שאר הזנים הנמצאים בשימוש למטרות פנאי, והוא זכה לפופולריות גם כזן קנאביס רפואי חשוב וגם בתרבות ההיפ-הופ. הטעם והריח הספציפיים של קוש נתפסים לעתים קרובות גם כערובה לאיכות.

זנים אנדמיים מקוריים

כמו כל זן אחר של קנאביס שניתן למצוא בימינו, זנים אנדמיים (Landrace) הם מקור הגנטיקה של הזנים המודרניים. במדינות רבות צומחים סוגים שונים של זנים אנדמיים ובאזורים הרריים בעולם בהם מזג האוויר חם, ניתן למצוא שדות עצומים של צמחי קנאביס הגדלים באופן טבעי. בשל הפרודוקטיביות של צמח הקנאביס, יש מאחוריהם מאות, אם לא אלפי שנים של הכלאה על גבי הכלאה טבעית בתוך השדות. זן קוש המקורי מגיע מאחד מהאזורים הללו ומאז סלל את הדרך ליצירת זני קנאביס רפואי באופן מסחרית.

זן קוש מצא את דרכו לאמסטרדם בסוף שנות ה-70 או תחילת שנות ה-80. חובבי קנאביס טיילו באזורים ההרריים של ההימלאיה, פקיסטן, הודו ואפגניסטן ובסופו של דבר הביאו זרעים מרכס הרי ההינדו קוש שעל גבול פקיסטן ואפגניסטן. השם קוש מגיע מאזור זה ובאופן מעניין משמעותו "רוצח" בפרסית עתיקה.

כמה מזני הקוש הנפוצים ביותר הידועים כיום הם הינדו קוש, מאסטר קוש ואפגן קוש. כל אלה הם זנים אנדמיים מקוריים שנלקחו מאותם מקומות ועברו הכלאה לאחור כדי ליצור את הפנוטיפ האולטימטיבי לגידול קנאביס. לאחר הבאתו לאמסטרדם לפני כמעט 30 שנה, רוב בנקי הזרעים מציעים כיום מבחר רחב של זנים אנדמיים והכלאות, וביניהם גם חלק מן הזנים האנדמיים המקוריים.

מאפייני זן קוש

לקוש יש הרבה יתרונות ומעט חסרונות מבחינת קושי הגידול והוא זן המוכר על ידי מביני עניין כקנאביס רפואי ברמה גבוהה. מגדלים אוהבים את קוש כי הפרחים שלו ידועים בהיותם צפופים וחזקים מאוד. רוב זני הקוש יצמחו לגובה בינוני עם הסתעפות לצדדים בדומה לעץ אשוח. העלים שלו עבים, רחבים וכמעט שמפריעים לצמיחה מכיוון שהם מונעים הגעה של אור לחלקים הנמוכים של הצמח שהוא בדרך כלל נמוך וצפוף כפי שאופייני לזן אינדיקה.

זני קוש גדלים לגובה בינוני עם מרווח קטן מאד בין התפרחות. צמחי קוש משגשגים מאוד בשיטת הגידול sea of green ופורחים תוך 50-56 ימים, עם פרחים המכוסים בהמון שרף כהה. הגיזום של זני Kush קל מאוד שכן יחס הגביעים לעלים נמוך במיוחד בהשוואה לצמחי סאטיבה. יש לוודא התקנת מסנן פחמן איכותי אם אתם מתכוונים לגדל קוש בעצמכם. הזן מדיף ריח חריף במיוחד שצריך לשלוט בו ככל האפשר, במיוחד בעת ייבוש ואחסון הפרחים!

הארומה, הטעם וההשפעה

תכונות אלה מהוות את היתרון המשמעותי של זני קוש מבחינת מכירה וגידול. הריח של זן רפואי זה אופייני ומיוחד, הוא מזכיר בדרך כלל דלק מטוסים וניתן לתאר אותו כחריף, טחוב ולימוני. הריח של זני קוש הוא לעתים קרובות כל כך חזק שאפילו הפרח המיובש הקטן ביותר יכול להציף את החדר. הטעם של קוש דומה לארומה אבל ממלא את הפה בטעם של דלק מטוסים בכל שאיפה.

עישון של ג'וינט קוש ימלא את האוויר בעשן סמיך, טחוב וכבד. לאחר כמה שאיפות בלבד מורגשת כבדות בעיניים ותחושה של היי כמעט מיידית. רמות האנרגיה יורדות באופן משמעותי, יחד עם המוטיבציה ומפנות את מקומן לרגיעה עמוקה. תכולת ה- THC של זני Kush בבדיקות מעבדה מגיעה לעיתים קרובות למעל 20%, מה שהופך אותו לאחד הזנים החזקים ביותר.

קוש אמריקאי הצומח קרוב לאוקיינוס

בזמן שהמגדלים ההולנדים עבדו קשה על הכלאה לאחור של זנים אנדמיים, מגדלים אמריקאים עבדו גם על השבחת הגנטיקה של זני קוש כך שתהיה לטעמם. מספר הכלאות של קוש שמקורן בזרעים שהובאו מהרי ההימלאיה עברו מיד ליד בארה"ב. הכינוי Ocean Grown (גדל ליד הים) ניתן לפנוטיפ מדהים שהגיע מאחד הפרויקטים הללו, והוליד את זן הקנאביס OG Kush שהוא אחד הפופולריים ביותר היום. קשה להתחקות אחר המקורות המדויקים אפילו עם מחקר במעבדה מכיוון שפרופיל הטרפנים שונה מזני ההורים המקוריים.

סיפורים רבים צצו ועלו במהלך השנים, אך אנו יודעים ש- O.G. Kush מקליפורניה הוא הזן שהמגדלים האמריקאים מכנים True O.G Kush (האמיתי) ובתי המרקחת מכנים קנאביס רפואי אמיתי. אנו גם יודעים שלמוצר הזה המזוהה כל כך עם החוף המערבי יש קשר ישיר לזן Florida O.G..

או ג'י קוש (OG Kush) ידוע בארומה ובעוצמה שלו, אך אלו רק חלק מן הסיבות לכך שתפרחות שלו הן בדרך כלל יקרות מאוד. למרות היותו צמח פופולרי מאוד, היבול שלו קטן והצמחים מפונקים. קרובי משפחה פופולריים אחרים של OG Kush כוללים פנוטיפ מעמק סן פרננדו (SFVOG) ו- Girl Scout Cookies, שהוא הכלאה של Florida או ג'י קוש (OG Kush) ו-Durban Poison F1.

קנאביס רפואי וקוש

מטופלי קנאביס רפואי רבים בארצות הברית ובכל רחבי העולם מגלים ששימוש בקוש מספק הקלה משמעותית על כאבים. כאשר מעשנים או משתמשים בהם במאכלים, ההשפעות של זני קוש נחשבות לבעלות תכונות רפואיות משמעותיות מאוד וכמעט נרקוטיות. קוש מטפל בקלות בנדודי שינה, אובדן תיאבון וחרדה. חולים הסובלים מכאבים הקשורים לעצמות, לעצבים ולשרירים יזכו גם הם להקלה עם השימוש בקוש. טיפול עם קוש ומספר זני אינדיקה אחרים הוכח כבעל ערך רב עבור חולים הסובלים מטרשת נפוצה, פרקינסון ומחלות רבות אחרות. מטופלים החולים בסרטן נהנים גם כן מן ההקלה שקוש מציע בהשוואה לתרופות קונבנציונליות בזכות הטיפול המאפשר להם לאכול, לישון ותפקוד מעיים תקין.

זני סאטיבה הם כנראה הבחירה הטובה ביותר עבור מטופלים הדורשים שיפור ברמות האנרגיה והמוטיבציה, אך מטופלים רבים עדיין מעידים שזני קוש עונים על כל הדרישות בכל מה שקשור להשפעות אנטי דלקתיות ושיכוך כאבים. מסיבה זו מגדלים רבים מפתחים כעת הכלאות של קוש תוך נסיון לשמור על עוצמתו הייחודית כקנאביס רפואי והפחתת אפקט ההידבקות לספה.

קוש באמסטרדם

זני קוש פופולריים מאד ברחבי העולם אבל במיוחד באמסטרדם וקליפורניה. ניתן לרכוש גרם של זני הקוש החזקים ביותר באמסטרדם תמורת 15 אירו כאשר הפרחים לא יהיו בין הגדולים ביותר בהשוואה לתפרחות סאטיבה גדולות. היתה תקופה שבה הייז היה האטרקציה העיקרית ב- Coffee shops של אמסטרדם. זמן הפריחה של זני הייז היה ארוך כל כך עד שהמגדלים העלו את המחיר עוד יותר. עם העלייה בפופולריות של קוש, אותם המחירים נדרשים עבור זנים הפורחים מהר יחסית. ניתן לגדל כמעט שני מחזורים מלאים של קוש באותו פרק זמן שלוקח לקצור גידול הייז בודד. דבר זה הוביל לכך שקוש הפך לפופולרי בקרב מגדלים כמו בקרב משתמשים.

 

כתבות נוספות

כלי נגישות