מנוע החיפוש המקיף לקנאביס בישראל

ההיסטוריה של זני סקאנק

היסטוריה / מדריכים לגידול בחוץ / מדריכים לגידול ביתי / מדריכים לזרעי קנאביס / מדריכים למגדל המתחיל / סקירת זנים ביקורות ומה חדש / פרוטוקולים / קנאביס / קנאביס רפואי - חדשות אחרונות / ינואר 25, 2022

Skunk (בואש) הוא זן הקנאביס ההיברידי הראשון המכיל גנטיקה של סאטיבה ואינדיקה (75% ו-25%, בהתאמה). הוא נוצר במקור על ידי זנים טהורים של אינדיקה אפגני (25%) וקולומביאן גולד (50%), אך מאוחר יותר הוא עבר הכלאה עם אקפולקו גולד (25%).

סקאנק, 40 שנות אגדה, מה עושה אותו כל כך מיוחד?

כיום ואחרי עשרות שנים של התייצבות, סקאנק נחשב לזן טהור ולכן הוא מושלם לביצוע הכלאות עם זנים אחרים מכיוון שהוא מכיל גנטיקה עוצמתית. למעשה, הוא מתהדר בתכונות הטובות ביותר של אינדיקה וסאטיבה. הוא ירש את היבול המשמעותי ומהירות הפריחה מאינדיקה, בדרך כלל לא צומח ליותר מ- 2 מטרים, וירש את הארומה, הטעם וההשפעה האופיינית מסאטיבה.

הוא גם מייצר פרחים גדולים, קומפקטיים ומלאי שרף ויש לו מעט עלים מה שמקל על הגידול שלו. באופן מוזר, למרות שזן סקאנק מאופיין בפרחים גדולים, הוא גם מצמיח ענפים צדדיים עם שפע של פרחים בצבעי ירוק ליים או זהב. בשל התכונות וקלות הגידול שלו, זן זה מתאים למגדלים מנוסים וגם מתחילים. כל התכונות הללו הופכות אותו לזן בגידול הנרחב ביותר בעולם.

מי המציא אותו?

סיפורו של קנאביס סקאנק המפורסם מלא בתעלומות והרפתקאות. בשל אי החוקיות של הקנאביס אין הרבה מידע או עדויות לגבי הגידול והניסויים שבוצעו בו, ועד היום איננו יודעים בוודאות איך הוא נוצר. לגרסאות העיקריות יש כמה תכונות משותפות אבל היצירה שלו שזורה באגדות.

למרות ש- Sam the Skunkman, שעומד במרכז האגדה, מכחיש לגמרי שעמדה קבוצה מאחורי סקאנק (Skunk #1) וטוען שהוא היוצר הבלעדי של הזן הזה, ישנה תיאוריה אחרת המוכיחה כי מדובר במאמץ קולקטיבי. יחד עם זאת, אלה ואלה מסכימים על הגנטיקה שלו.

תיאוריה נוספת היא שבסוף שנות ה-60 הייתה קבוצה של מגדלי קנאביס מומחים אשר נודעו בשם Sacred Seeds בצפון קליפורניה (באזור המפרץ במחוז הומבולדט) אשר מנהל תחום הזרעים שלהם היה Sam The Skunkman. בקרבת מקום היה מגדל נוסף בשם Jingles, אשר ביצע הכלאה של אינדיקה אפגנית עם Columbian Gold והתוצאה היתה זן לא ממש יציב. הוא גידל אותו במשך כמה שנים בפרטיות עד שלאט לאט הפך מוכר באזור מפרץ סן פרנסיסקו.

לפיכך, קבוצת האנשים הקטנה הידועה בשם Sacred Seeds היא זו שגילתה את זן סקאנק ובמסגרתה נעשה המאמץ המשותף ליצירה והגעה לאחידות של הזן החדש הזה. הקבוצה החלה לגדול בהדרגה למרות שלא כל אחד יכול היה להתקבל כחבר. כדי להיכנס היה צריך להכיר מישהו מהמעגל הפנימי, והעבודה על פרויקט ה-Skunk היתה חובה לכולם.

על ידי הכללת זן היברידי, Acapulco Gold, בגנטיקה של צמח זה, הם הצליחו לא רק לייצב את הגנטיקה של Skunk אלא גם לשפר משמעותית את יחס הפרחים לעלים.

הנקבות הטובות ביותר נבחרו מתוך מאות דגימות באמצעות שיטות מדעיות. בשימוש בבדיקות גזים, נמצא אחוז THC של 15%. מלבד זאת, נעשה גם שימוש בתהליך מורכב לבחירת הזכרים הטובים ביותר.

כנראה שבאותן שנים הייתה התפרצות משמעותית של בוטריטיס, שהיא מחלה של גפנים. אותה פטרייה אפורה הרגה מספר צמחים וכתוצאה מכך, חברי הקבוצה התחילו לנסות זנים אפגניים שונים כדי להשיג עמידות גדולה יותר. לאחר מספר בדיקות עם מזיקים שונים ומחלות של צמחים, נבחרו הצמחים העמידים יותר. הזן החדש שנוצר נקרא Skunk #18.2.

בשנת 1977 או 1978 יצאו למכירה זרעי סקאנק Skunk #1. ההשקה היתה מעט שונה מכיוון ש- Sacred Seeds נהגו לתת הנחות ללקוחות הקבועים אך הפעם לא ניתנה שום הנחה עבור Skunk #1 למרות התלונות. ובכל זאת, כל המלאי נמכר, בכל שנה.

על פי האגדה, בשנת 1982 התרחש אירוע אשר החל את ההתפשטות העולמית של Skunk #1. המשטרה מצאה את החנות של Sacred Seeds וביצעה פשיטה שבה נעצר Sam The Skunkman והחנות נסגרה. אבל Sacred Seeds היו מוכנים לכך ובזכות עורכי הדין שלהם, סאם שוחרר לאחר כמה שעות. התנהלות המשטרה קבעה את גורל הסיפור בהמשך.

המחסן נאטם על ידי המשטרה בעזרת סרט דביק בלבד, ללא כל אמצעי אבטחה אחרים מלבד זה. סאם חזר למחסן ובדק במכלי האשפה. הוא הופתע לגלות צמחים שלמים וכמויות של זרעים יחד עם כל ציוד החקלאות שהמשטרה השאירה שם, ככל הנראה מתוך כוונה לחזור למחרת כדי לתעד את כל החומר שנתפס.

סאם התקשר לכמה מחבריו שהגיעו במהירות והתחילו לפרק את המקום. הם לקחו כל מה שניתן היה לעשות בו שימוש. מלבד הסרת כל הראיות, הם גם מכרו את המנורות לכיסוי הוצאות המשפט. חשוב מכך, הם הצליחו להחיות את הצמחים שמצאו.

סאם נכנס לכלא אבל בגלל היעדר רוב הראיות הוא יצא לאחר שנה בלבד. לאחר מכן הוא נסע להולנד כשהוא נושא איתו כמות עצומה של זרעים. זו היתה ההכלאה היציבה הראשונה של קנאביס שהגיעה להולנד, ולדברי סאם, תוצר של לפחות 10 שנות עבודה.

סקאנק באירופה

באמסטרדם, סאם שיווק את הצמחים על ידי החברה החדשה שהקים בשם Cultivators Choice seeds ואף אומרים כי קיבל חבילה נוספת של זרעי Skunk #1 מ- Sacred Seeds. הם היו שני היבואנים היחידים של Skunk #1.

הזרעים שסאם הביא להולנד היו הראשונים שהבטיחו הומוגניות ויציבות, מה שהקנה לו מוניטין רב בעיקר בשנות ה-80 וה-90. ואכן בשנת 1988 התקיים גביע הקנאביס הראשון של High Times, ו-Skunk #1 היה המנצח הבלתי מעורער בזכות הארומה, הטעם, אפקט הסאטיבה והביצועים שלו.

כשהחברה נסגרה, Neville Shoenmakers קנה כמעט את כל מלאי הזרעים שנותרו ושיווק אותם באמצעות החברה שלו, The Seed Bank, שלימים הפכה ל- Sensi Seeds Banks. בשני המקרים הריח היה מתוק עם תווים של פירות, אך היו הבדלים ניכרים בין שני הזנים העיקריים של Skunk #1.

בשלב מסוים השוני אפילו הוליד ויכוח לגבי מי מהם הוא ה- Skunk האמיתי. האם ה- Sweet Skunk של סאם שהוא סאטיבה עם ניחוח והשפעה נעימים, או האם זה ה- Roadkill Skunk, של נוויל ומר נייס הכולל נוכחות מורגשת של אינדיקה אפגנית ושהשפעתו הייתה מרגיעה יותר וגורמת להידבקות לספה, כלומר הוא מתאים יותר לשינה או להימרחות ללא מטרה. לזן זה יש גם יבול גבוה יותר מאשר ה- Sweet Skunk.

לדברי סאם, ה- Skunk #1 הראשון של שנת 76 היה דווקא ה- Roadkill Skunk למרות שבגרסאות הבאות הוא ניסה לשפר אותו, להמתיק אותו וליצור זן מהנה יותר, כאשר העישון לא יסתיים בתחושה של חוסר תפקוד. הוא גם אמר שבעוד שהושגה יציבות, נעשה שימוש בנקבות חדשות ובזכרים חדשים מדי שנה, כך שהגנטיקה מעט שונה משנה לשנה.

הסקאנק כיום

על פי סאם, הוא לא מכר את Skunk #1 בעשר השנים האחרונות, ולכן הוא לא מבטיח שמה שנמכר כיום באותו השם זהה לזן שלו. למעשה אלה הם מינים חדשים שנעשו על בסיס המקור. מכל הזרעים הזמינים כיום, הגרסה המתוקה ביותר של Skunk #1 נקראת The Pure והיא נמכרת על ידי חברת The Flying Dutchmen, בעוד ש- Mr. Nice משווק את הגרסה הכי אפגאנית הנקראת Shit.

 

קצת מידע אם אתם מעוניינים לגדל את סקאנק

כיום ניתן למצוא את הגנטיקה של זן זה ברוב הזנים (מעל 70%), ולכן הוא נחשב לאם כל הקנאביס. השם שלו ניתן לו בגלל הריח החזק שבהחלט מזכיר את אותה חיה שלא נעים להיתקל בה.

מסיבה זו אנשים רבים נמנעים מלגדל אותו. לשכנים יהיה קל לזהות את הריח, אלא אם תגדלו אותו במבנה סגור עם מסנני פחמן חזקים במיוחד. אגב, אנשים רבים מתבלבלים ומכנים בשם Skunk כל צמח קנאביס בעל ריח חזק.

בשל תכונותיו, זן סקאנק (Skunk) מעדיף אקלים חם. ניתן לגדל אותו בחוץ במקומות כמו איטליה, ספרד או קליפורניה, משם הוא הגיע. ניתן לגדל אותו גם באקלים קר יותר אם כי עם יבול נמוך יותר. הקציר בדרך כלל בתחילת אוקטובר.

הגידול בתנאי פנים קצת יותר מסובך מאשר בחוץ בגלל גודל הצמח, אם כי ישנן הכלאות עם זן אפגני המתאימות יותר לגידול בפנים. ה- Skunk יכול להניב בסביבות 70 גרם בתנאי פנים (בשימוש במנורת 600 וואט) ועד 100 גרם לצמח בחוץ ובתנאי גידול אופטימליים.

כתבות נוספות

כלי נגישות