מנוע החיפוש המקיף לקנאביס בישראל

20.4.2021: יום היסטורי לחקיקה בנושא קנאביס בארצות הברית

היסטוריה / פרוטוקולים / קנאביס / מאי 2, 2021

ה- 20 באפריל הוא יום ראוי לציון בארצות הברית מסיבה טובה. התאריך ידוע היטב ובעל משמעות בתרבות הקנאביס, בו המעשנים מכוונים באופן קבוע את השעון המעורר לשעה 4:20 כדי להמשיך את המסורת של נערי Waldos הידועים לשמצה (https://420waldos.com/), שטבעו את המונח והטמיעו את השפה בלקסיקון שלנו.

היום התרחשו כמה אירועים שהכו גלים ברחבי החברה, בתוך תרבות הקנאביס ומחוצה לה. נתחיל בכותרות.

הסנאטור צ'רלס שומר רומז כי הסוף לאיסור השימוש בקנאביס נראה באופק

בעוד שהמחלוקת סביב חוקיות הקנאביס והמלחמה הכושלת בסמים קיימת כבר עשרות שנים, היום אירע ציון דרך משמעותי העומד כנגד שתי המדיניויות הכושלות.

ב- 20 באפריל 2021 הצהיר מנהיג הרוב בסנאט צ'רלס שומר כי הוא וקבוצת סנאטורים עמיתים עובדים באופן פעיל על חקיקה לסיום האיסור על קנאביס בארה"ב. למרות שהחקיקה אינה מוכנה להצגה במצבה הנוכחי, נאמר שהיא תהיה מוכנה "בזמן הקרוב".

בהצהרה מוקדם יותר היום, הוא ושניים מעמיתיו העומלים על עריכת החקיקה האמורה, הסנאטורים קורי בוקר ורון וידן הכירו במשמעות הייחודית של 4/20 והתייחסו לאירוע כאל "חג אמריקאי בלתי רשמי בהחלט".

הסנאטור שומר לא הביע את תמיכתו בסיום האיסור על קנאביס. עם זאת, הוא הודה שתפיסתו את הקנאביס "התפתחה" לצד שינוי כלל ארצי שבעקבותיו מעל 30 מדינות אישרו לגליזציה של קנאביס רפואי וכמעט 20 מדינות הכשירו באופן מלא את השימוש בקנאביס לצרכי פנאי על ידי בגירים.

הסנאטור שומר ועמיתיו לא רק תומכים בזכותם של האזרחים לקחת חלק או שלא, אלא הם מכירים גם באפליה ארוכת השנים הקשורה במלחמה בסמים ובהתמקדות המערכתית באוכלוסיות מוחלשות ומיעוטים.

"הסנאטורים בוקר, וידן ואני נמשיך לעבוד על החקיקה ובעתיד הקרוב אנו מקווים שנוכל להציג טיוטה למאמץ רפורמי מקיף", הצהיר שומר והציג את מאמצי הקבוצה "להבטיח צדק מתקן, להגן על בריאות הציבור, ולהחיל מיסים ותקנות באופן אחראי" המבקשים לסיים את האיסור. שומר הודה, "הגיע הזמן לשינוי. אני מאמין שהגיע הזמן לסיים את האיסור הפדרלי על קנאביס במדינה."

הסנאטור שומר ותומכי רפורמת הקנאביס בסנאט הודיעו כי בכוונתם להתקדם בחקיקה ללא קשר לעמדתו של הנשיא ביידן בנושא. הנשיא ביידן אינו תומך כרגע בלגליזציה מלאה של קנאביס לצרכי פנאי. עם זאת, ג'ן פסאקי, מזכירת העיתונות בבית הלבן הצהירה כי עמדת הממשל הנוכחי היא להשאיר את ענייני המדיניות לגבי השימוש לצרכי פנאי בידי המדינות. פסאקי הוסיפה במסיבת עיתונאים שלשום כי הממשל תומך באי הפללה, מחיקת תיקים פליליים קודמים הקשורים לקנאביס ולגליזציה של קנאביס רפואי. בעניין עמדתו של הנשיא ביידן בנושא, הסנאטור שומר נותר אופטימי, וציין שהוא מעדיף לתת לנשיא, "קצת זמן ללמוד את הנושא … אבל בשלב מסוים, אנחנו הולכים להתקדם, נקודה."

"אני מקווה שבפעם הבאה שיגיע יום החג הבלתי רשמי של 4/20, ארה"ב תתקדם עוד בטיפול בהפללת היתר המסיבית סביב השימוש בקנאביס באופן משמעותי ומקיף", אמר שומר.

בית הנבחרים מעביר הצעת חוק בעניין בנקים וקנאביס – חוק SAFE Banking

האירוע הזה אמנם התקיים יום לפני 20/4/2021, אך הוא לא פחות משמעותי. בית הנבחרים העביר הצעת חוק, חוקSAFE Banking , אשר למעשה מאפשר לבנקים לקבל כספים מתאגידי קנאביס ועסקים קטנים בתחום ולספק להם שירותים.

במשך שנים רבות הבנקים שמרו על מרחק בריא מכספים אלו מחשש לענישה פדרלית בגין עסקים עם השוק האפור. כעת, אותם בנקים רשאים לספק את שירותיהם לעסקי קנאביס במדינות בהן הועברו חוקים המכשירים את תעשיית הקנאביס.

הצעת החוק עצמה הועברה בהצבעה של 321-101 ותעשה את דרכה לסנאט כתוצאה מכך.

התאחדות הבנקאים האמריקאית פעלה באופן נמרץ לטובת החוק המדובר, ובהצהרתה טענה כי "הבנקים נקלעים למצב קשה בשל הקונפליקט בין חוק המדינה לחוק הפדרלי, כאשר הקהילות המקומיות מעודדות אותם להעניק שירות לעסקי קנאביס בעוד החוק הפדרלי אוסר זאת. על הקונגרס לפעול לפתרון קונפליקט זה."

אלבמה מבטלת 15,000 הרשעות קנאביס

בתאריך 20/4/2021 יצאה הפתעה גדולה מברמינגהם, אלבמה, כאשר ראש העיר, רנדל וודפין, הודיע ​​כי הוא יעניק חנינה ל- 15,000 הרשעות של עבירות קנאביס קלות. החנינות כוללות הרשעות שהוטלו על יחידים בין השנים 1990 ל- 2020.

לצד הכרזה זו בעניין החנינות, ראש העיר וודפין צייץ בטוויטר: "החנינות הללו הן התחלה טובה, אך עבודתנו רחוקה מלהסתיים. הצטרפו אליי ואמרו למדינת אלבמה לבטל את הפללת הקנאביס לחלוטין."

אמנם החזקה של קנאביס עדיין מהווה עבירה במדינת אלבמה, אך תוכניות חברתיות כמוPardons for Progress, שהושקה בשנת 2019, שואפות להביא לחנינה וסגירה של תיקי עבירות קנאביס קלות, כך שיהיה למורשעים סיכויי תעסוקה וקידום טובים יותר.

שרשור הטוויטר של וודפין הסביר את נימוקיו והרחיב את מטרת התוכנית, "הנה הסיבה שבגינה אנחנו עושים זאת – שאף אדם לא יישאר מאחור בגלל טעות עבר אחת. אין למנוע מאיש הזדמנויות או חירויות תעסוקה בגלל טעויות מהעבר. תושבים אלה לא יהיו מוגבלים בשל העבר שלהם. מגיעה להם הזדמנות להיות חלק מכוח העבודה שלנו, לפרנס את משפחותיהם ולהגיע להצלחה בכוחות עצמם. החיים החדשים האלה מתחילים כאן, היום, על ידי חנינה וגאולה."

קנאביס רפואי נמצא כעת בבדיקה של המחוקקים במדינה. עם זאת, מאמצי הלגליזציה בעבר עדיין לא נשאו פרי.

כתבות נוספות

כלי נגישות