מנוע החיפוש המקיף לקנאביס בישראל

קסם ההתיישנות – החייל הקנבינואיד CBN

CBN – המולקולה המשודרגת / קנאביס / קנאביס רפואי - חדשות אחרונות / דצמבר 17, 2020

צמח הקנאביס עשיר בלמעלה ממאה סוגי קנאבינואידים שונים.  ה-CBN  הוא קנאבינואיד- קנאבינול (Cannabinol) פחות מוכר מה- THC  וה-CBD , אך בעל סגולות ריפוי מופלאות.

ככל שהצמח מתיישן וחשוף  לאוויר ולחום רמת ה-THC יורדת ורמת ה-CBN בו עולה. למעשה הקנאבינול CBN נוצר בתהליך החמצון של ה- THC . יחד עם זאת חשוב לציין שהוא מצוי בכמות מינורית מאד בצמח.

רוב משתמשי הקנאביס מכירים את ה- THC , שנחשב לפסיכואקטיבי, שמשפיע על התחושה המנטלית ויוצר לעיתים תחושת ערפול, ה- CBN אינו פסיכואקטיבי, לכן הוא מאפשר לשמור על צלילות ולא גורם מפריע לתפקוד השוטף.

המחקרים על ה- CBN אמנם נמצאים עדיין בתחילת הדרך, אך לאחרונה יש עניין רב מצד המדענים ונעשים מחקרים רבים הבודקים את היתרונות הבריאותיים של ה- CBN . בעקבות הממצאים עולות אינדיקציות רבות לתועלות של ה-CBN להרגעה והקלה על בעיות שינה. הוא נמצא יעיל לשיכוך כאבים, הרגעת עוויתות, אנטי בקטריאלי, אנטי דלקתי, מגביר תאבון, מסיע לאיחוי שברים ומצמיח תאי עצם. כמו כן הוא מסייע לשיקום העור במקרים של כוויות ופסוריאזיס.

מחקרים שנעשו לאחרונה מצאו שה-CBN משפיע על פעילותם של נוירונים הרגישים לכאב, כך הוא מאותת לגוף ומסייע לגוף לשכך כאבים. ל- CBN יש גם יכולת להילחם בחיידקים, לכן הוא עשוי לסייע לטפל בזיהומים ודלקות בגוף.

עדויות וממצאים נוספים מצביעים על כך שה-CBN  הינו בעל יכולות להאט או לעצור צמיחה והתפשטות של תאים סרטניים. כעת נבדקות אפשרויות חדשניות לטיפול בסרטן באמצעות תרופות CBN. כמו כן בגלל היותו מעורר תאבון, ה-CBN יכול לסייע להעלות במשקל גם למטופלים שנפגע להם התיאבון בעקבות סרטן או בשל בעיה רפואית אחרת.

כיום נבחנים טיפולים חדשניים ב-CBN הידוע ביכולותיו האנטי פירכוסיות, בתקווה שהקנבואיד המופלא הזה ייצר שינוי גם עבור חולי אפילפסיה.

סגולות נוספות של ה-CBN הן היכולת לעורר ייצור תאי עצם חדשים, על ידי הפעלת תאי גזע. סגולה זו יכולה לסייע הן במקרה של שברים ובעיקר לטיפול בחולי האוסטאופורוזיס.

אמנם מצטבר כבר מידע לא מבוטל על יכולות הריפוי של ה-CBN, אך עדיין נבחנת הבטיחות של השימוש בו במינונים גבוהים, ההשפעות על הגוף ורמת האפקטיביות.

בימים אלו יצרניות הקנאביס עובדות על פיתוח מוצרים עשירים ב-CBN שיסופקו לצרכנים בשמנים, קפסולות, תוספי מזון או מזון ויוכלו לסייע למגוון רחב של מחלות.

כתבות נוספות

כלי נגישות