מנוע החיפוש המקיף לקנאביס בישראל

עצרת 4/20 בפנסילבניה קוראת ללגליזציה

היסטוריה / קנאביס / קנאביס רפואי - חדשות אחרונות / מאי 11, 2021

עם חוויית ה- 4/20 עדיין טרייה במוחם של רבים, אזרחים ברחבי ארה"ב ממשיכים לקרוא לפעולה על פי השכל הישר ולגישה של חמלה אשר יבואו לידי ביטוי בלגליזציה של קנאביס. פנסילבניה היא אחת המדינות האחרונות שאזרחיה הוסיפו את קולם לתנועה הארצית. הרשויות בפנסילבניה אוסרות מעל 20,000 אנשים מדי שנה בגין אחזקת קנאביס ולאזרחים נמאס.

בין הקולות הללו ניתן למנות את קולו של ג'ף ריידי, מנהל סניף ארגון NORML באזור Lehigh Valley, שהצהיר ליד הקפיטול של פנסילבניה בהריסבורג כי, "אין סיבה שאנשים יוגדרו כפושעים בגלל צמח! גינון הוא לא פשע”. קהל תומכי הקנאביס שהריעו לו חזרו על המסר של ריידי לאורך היום.

הלגליזציה במדינות שכנות שואבת משרות והכנסות

השכנות של פנסילבניה, ניו יורק וניו ג'רזי, העבירו לאחרונה חוקי לגליזציה של קנאביס ועתידה של תעשיה זו נראה מבטיח. אמנם עסקי הקנאביס המתפתחים באזורים אלה אמורים לצאת לדרך רק במהלך השנה הקרובה, אך תושבי פנסילבניה והיזמים תוהים מדוע פנסילבניה גוררת רגליים בעניין.

תיירות קנאביס היא תעשייה פורחת עבור מדינות שבהן כבר הועברו חוקי לגליזציה של קנאביס לצרכי פנאי ופועלים בהן בתי מסחר המציעים מוצרי קנאביס. התעשייה מביאה להפסדים של מיליונים בהכנסות פוטנציאליות למדינות בהן קנאביס אינו חוקי, מכיוון שתושביהן נוסעים אל מעבר לגבולות כדי להוציא כספים במקומות בהם עסקי הקנאביס החוקיים משגשגים.

במקרה של פנסילבניה, הפסדים אלה יכולים להסתכם במיליארדים. בעוד שבמדינה קיימת תעשיית קנאביס רפואי שמביאה להכנסות של מאות מיליוני דולרים בשנה, נתון זה הוא כנראה רק חלק זעיר ממה ששוק קנאביס לצרכי פנאי יכול לייצר. הסנאטורים שרי סטריט ודן לאפלין פרסמו הצהרה מוקדם יותר השנה בה הם מעריכים כי שוק קנאביס לצרכי פנאי עשוי לייצר הכנסות ממס של כמיליארד דולר בשנה. על פי הערכות אחרות נתון זה עשוי להגיע אפילו עד לשני מיליארד דולר.

דבר אחד בטוח, ללא תשתית קנאביס לצרכי פנאי, המדינה מפסידה מאות מיליוני דולרים של הכנסות ממסים וכן עשרות אלפי משרות לתושביה. נכון לעכשיו, בפנסילבניה יש קרוב ל- 9,000 משרות בתחום תעשיית הקנאביס הרפואי. מספר המשרות בתחום הקנאביס במדינה יכול להגיע לכמעט 50,000 עם שוק קנאביס לצרכי פנאי. כאשר זה יקרה, תעשיית הקנאביס של פנסילבניה תהיה השלישית בגודלה בארצות הברית אחרי קליפורניה וקולורדו.

תושבי פנסילבניה צופים בהתקדמות מהצד

בעוד עשרות אלפי תושבי פנסילבניה נכלאים בכל שנה בגין החזקת קנאביס, אזרחים ממש מעבר לגבול יכולים להיכנס לחנות ולרכוש קנאביס ומוצרים הקשורים לקנאביס לשימושם האישי באופן חוקי לחלוטין. אזרחי פנסילבניה החלו להרים את קולם ולהביע מורת רוח מן המדיניות של המדינה בנושא הקנאביס.

עמדת המדינה בנושא קנאביס עולה למשלם המסים כמעט 75 מיליון דולר מדי שנה בהוצאות שיטור ובית משפט. ונתון זה אפילו לא קרוב לאובדן ההכנסות ממסים וכוח הקנייה שיכול היה להיווצר על ידי אזרחים שהמוניטין שלהם נפגעו בגלל הרשעות עבר של החזקת קנאביס. לציבור המצביעים נמאס מהגישה של מדיניות המלחמה בסמים. מדיניות זו פשוט כשלה בצמצום השימוש בסמים והצליחה להביא למצב של נחיתות עבור חלק משמעותי מהאוכלוסייה.

המחוקקים אינם בעניין

מדינות רבות הוכיחו כי קנאביס חוקי הוא תעשייה שניתן להסדיר ולהשתמש בה כדי ליהנות מעושר אדיר עבור המדינה ואזרחיה. למרות זאת, מחוקקים רבים בפנסילבניה נותרים בהתנגדותם העיקשת להתקדמות עם הלגליזציה של קנאביס לצרכי פנאי.

לפי סקר שנערך לאחרונה עולה כי, אם היה הנושא עולה להצבעה היום, שני שלישים מבעלי זכות ההצבעה בפנסילבניה בעד קנאביס חוקי לצרכי פנאי, ולכן סביר כי היוזמה היתה עוברת. בשלב זה, לגליזציה צריכה להיות דבר מובן מאליו. עם זאת, יוזמות הצבעה אינן מותרות על פי החוק בפנסילבניה. משמעות הדבר היא כי כל חקיקה חדשה חייבת לעבור דרך בית המחוקקים.

פוליטיקאי אחד מפנסילבניה מהווה דוגמה בולטת לקול ההגיון שאותו אזרחי המדינה מבקשים יותר ויותר, לקבלת נקודת מבט מושכלת על המתרחש במדינה ובארה"ב כולה. מדובר בסגן המושל ג'ון פטרמן. פטרמן הפגין את התמיכה שלו ב- 20 באפריל באמצעות שלוש כרזות לתמיכה בקנאביס שהונפו ממרפסת משרדו באותו חג בלתי רשמי. הוא אמנם תומך נלהב של לגליזציה של קנאביס, אך לא יצא בהצהרות ב- 20 באפריל בתקווה שקולות אחרים של פוליטיקאים במדינה יוכלו לעורר שינוי ולהפנות את תשומת הלב לנושא הלגליזציה. הסנטור דן לאפלין הוא פוליטיקאי כזה.

כחבר המפלגה הרפובליקנית, הסנטור לאפלין רואה את עצמו כ"מחוקק של השכל הישר". בנאומו בעצרת אמר הסנאטור לאפלין, "אני כאן כדי לפתור בעיות. וזה נושא שצריך לטפל בו בפנסילבניה". הוא המשיך וטען כי הטיעון סביב לגליזציה "עוסק בחופש". הוא הוסיף כי ההזדמנויות הכלכליות הקשורות ללגליזציה של קנאביס גדולות מדי מכדי להתעלם מהן. "במחוז שלי אני מייצג את האזור העני ביותר באמריקה", אמר. "מעל לכל, זוהי חקיקה ליצירת משרות".

בעוד הסנאטור לאפלין מנסה ללא ספק לצבור נקודות אצל המצביעים לאחר שהודיע ​​כי הוא מעוניין להתמודד לתפקיד המושל, הוא נמנה עם קבוצה הולכת וגדלה של מחוקקים המתקשים להתעלם מדעות הבוחרים בנושא.

לגליזציה של קנאביס היא עניין פופולארי בקרב מצביעים של שתי המפלגות, למרות הקו הנוקשה נגד לגליזציה המאפיין את הרפובליקנים באופן מסורתי. נושא זה יכול להביא לאחדות בין שני הצדדים של המתרס ולאווירת שיתוף פעולה על רקע הפילוג בעם.

כתבות נוספות

כלי נגישות