מנוע החיפוש המקיף לקנאביס בישראל

מושל מונטנה ג'יאנפורטה מאשר את הצעת החוק לשימוש בקנאביס לצרכי פנאי במדינה

היסטוריה / קנאביס / קנאביס רפואי - חדשות אחרונות / יוני 22, 2021

החודש חתם מושל מונטנה, גרג ג'יאנפורטה, על חוק HB 701, ובכך הפך למעשה את השימוש בקנאביס לצרכי פנאי לחוקי. כעת תחל בניית התשתית לתמיכה בתעשיית קנאביס לשימוש פנאי במדינה, האחרונה ברשימת המדינות שקידמו לגליזציה של קנאביס השנה. הצעת החוק אושרה על ידי המצביעים כבר לפני מספר חודשים.

מושל מונטנה, ג'יאנפורטה, מאשר את הצעת החוק HB701 המכשירה שימוש בקנאביס לצרכי פנאי במדינה

על פי דיווח ב- Daily Montanan, הצעת החוק "מיישמת ומסדירה את התוכנית לקנאביס לצרכי פנאי שהבוחרים אישרו ביוזמת הצבעה בשנה שעברה ומממנת תוכנית למניעת שימוש בסמים שהמושל החדש דגל בה מאז ימיו הראשונים בתפקיד". מכירות קנאביס לבגירים מגיל 21 ומעלה צפויות להיכנס לתוקף עד ינואר 2022.

אותה כתבה ב- Daily Montanan הרחיבה לגבי האופן שבו הצעת החוק תשפיע על אזורים במונטנה, ואישרה כי "מחצית מן המחוזות במונטנה שהצביעו בעד יוזמת חוק מספר I-190, המכשירה שימוש בקנאביס על ידי בגירים, תביא קנאביס לצרכי פנאי כברירת מחדל לאותם אזורים בעוד שבוחרים במחצית השנייה של המחוזות יצטרכו לנקוט ביוזמות אקטיביות בכדי לראות קנאביס לצרכי פנאי באזורים שלהם אם ירצו בכך".

מעבר ללגליזציה של קנאביס למטרות פנאי ותשתיות לתמיכה במכירת קנאביס, הוראות נוספות של חוק HB701 כוללות "שיעור מס של 20 אחוז על מכירת קנאביס פנאי". על מכירת קנאביס רפואי מוטל מס בגובה 5 אחוזים. הדיווח של Daily Montanan מוסיף גם כי "ההפעלה והבקרה על תוכנית הקנאביס במדינה תועבר ממשרד הבריאות והשירותים לאזרח למחלקת ההכנסות".

המושל ג'יאנפורטה דיבר בעד החקיקה המבטיחה כי הכנסות שמקורן במכירות קנאביס יתמכו בתוכנית הטיפול בשם קרן HEART. בהצהרותיו על הצעת החוק, ציין ג'יאנפורטה, "היה לי ברור מההתחלה שעלינו לספק עוד משאבים בכדי להילחם במגיפת הסמים אשר הורסת את הקהילות שלנו. קרן HEART, המממנת מגוון תכניות למניעת שימוש בסמים, תציע תמיכה חדשה לתושבי מונטנה המעוניינים להיות נקיים, מפוכחים ובריאים".

בעוד HB 701 עבר מחוץ לבית המחוקקים באפריל, נדרש עוד זמן כדי למשוך את תשומת ליבו של המושל ג'יאנפורטה לאחר שההצעה הונחה על שולחנו. 56 אחוז מהמצביעים במונטנה אישרו את יוזמה I-190 ללגליזציה של קנאביס במדינה, כחלק מהבחירות הכלליות בנובמבר האחרון.

קידום חקיקת הלגליזציה על ידי יוזמת הבוחרים ואישורה על ידי המושל עומדים בניגוד מוחלט להלך הרוח אצל השכנה מדרום, דקוטה הדרומית. בנובמבר האחרון הצביעו גם בעלי זכות ההצבעה בדקוטה הדרומית בעד היוזמה ללגליזציה של קנאביס. עם זאת, מנהיגי המדינה וראשי רשויות אכיפת החוק מנעו את יישום רצון העם וביטלו את ההחלטה להכשיר שימוש בקנאביס במדינה. מושלת דקוטה הדרומית, כריסטי נואם, התנגדה גם היא להצעת החוק. המושל ג'יאנפורטה התייחס להבדלים אלה בין המדינות והצהיר כי הוא והמחוקקים "מתמקדים ביישום רצונם של בעלי זכות ההצבעה במונטנה באופן שיהיה בטוח, אחראי ומוסדר כראוי".

קצין משטרת הכבישים בדרום דקוטה, הקולונל ריק מילר, והשריף של מחוז פנינגטון, קווין תום, הרחיקו לכת עד כדי הגשת תביעה לבלימת הצעת החוק שאושרה על ידי בעלי זכות ההצבעה בבחירות בנובמבר. מספר חודשים לאחר מכן קבע שופט בדרום דקוטה כי הצעת החוק מפרה את החוקה של דרום דקוטה. המקרה זכה כעת לתשומת הלב ונבחן על ידי בית המשפט העליון בדרום דקוטה.

כתבות נוספות

כלי נגישות