מנוע החיפוש המקיף לקנאביס בישראל

מדינת וירג'יניה עשויה להכשיר את השימוש בקנאביס 3 שנים מוקדם יותר מהצפוי

CBD – יותר קנאביס מזה? / CBN – המולקולה המשודרגת / THC – מרכיב הפלאים של הקנאביס / היסטוריה / קנאביס / קנאביס רפואי - חדשות אחרונות / אפריל 22, 2021

וירג'יניה העבירה חוקים ללגליזציה של השימוש בקנאביס לצרכי פנאי על ידי בגירים במסגרת הבחירות הכלליות בנובמבר 2020. החוק, HB2312 ו- SB1406, אושר על יד האסיפה הכללית בפברואר 2021. כחלק מחקיקה זו, תקים המדינה את התשתית והפיקוח הדרושים לתמיכה בשוק הקנאביס החדש על פני תקופה של מספר שנים. החוק מציע שוק פתוח וחוקי לחלוטין עד שנת 2024. השבוע, המושל ראלף נורת'ם ערך מסיבת עיתונאים כדי להכריז על כוונתו להאיץ את הנושא בשם ביטחון הציבור, בריאות הציבור והצדק החברתי.

במסיבת העיתונאים בריצ'מונד, וירג'יניה, החל המושל נורת'ם את נאומו במילים, "הקהילייה שלנו מחויבת ללגליזציה של קנאביס בצורה שוויונית". המושל נורת'ם הציג את תוואי התאריכים הרלוונטיים לשינוי ולתיקונים שהוא מבקש לבצע. הוא המשיך וטען כי "וירג'יניה תהפוך למדינה ה- 15 שתאפשר לגליזציה של קנאביס – שינויים אלה יבטיחו שנעשה זאת תוך התמקדות בביטחון הציבור, בבריאות הציבור ובצדק חברתי."

האינטרס של המושל לזרז את החוק בא בעקבות מה שרבים בממשלת וירג'יניה כינו הצעת חוק קנאביס שאיש לא אהב. התלונה העיקרית הגיעה מצד המפלגה הדמוקרטית סביב המשך האפליה הגזעית של שיטות האכיפה של עבירות סמים. עבור רבים, ההמתנה לשנת 2024 לתיקון העוולות הללו היא ארוכה מדי.

לאור נקודת המחלוקת הזו, ישנן שמועות לפיהן נורת'ם מנסה לבצע שינויים בחוק בשבועות האחרונים. אותם מחוקקים שהביעו חששות, קיבלו היום מענה הולם לכל מה שהעלו. המושל נורת'ם מבקש לקדם את עניין הלגליזציה של החזקת וגידול קנאביס עד יולי 2021, כמעט שלוש שנים מוקדם מהצפוי.

ג'ן מישל פדיני, מנהלת הפיתוח של ארגון NORML (הארגון הלאומי לרפורמה בחוקי קנאביס) ומנהלת סניף וירג'יניה של NORML, הצהירה על תמיכתה בהחלטת המושל לתקן את הצעת החוק ולזרז את תהליך הלגליזציה. בהצהרה שפרסמה בשם NORML אמרה כי "התיקונים של המושל הם צעד נוסף לקראת סיום השיטור המכוון יותר כלפי קהילות מיעוטים בגין עבירות הקשורות לקנאביס וחקיקת מסגרת למכירה ושימוש חוקי של קנאביס. אני אסירת תודה למושל נורת'ם, לעמיתיי ולכל התומכים שעבדו כל כך קשה על החקיקה החשובה הזו. NORML עבד בשיתוף פעולה הדוק עם התומכים והתובע הכללי בכדי לספק למושל נורת'ם ניסוח נאות לתיקון."

חלק מדבריה של פדיני היו פחות חיוביים. היא הוסיפה, "בעוד שבוצעו מספר שיפורים חשובים, אנו מאוכזבים מכך שווירג'יניה אינה נוהגת על פי השכל הישר ואינה צועדת בדרכן של מדינות אחרות שהרחיבו בהצלחה את החקיקה משימוש רפואי לשימוש לצרכי פנאי על ידי בגירים. למען ביטחון הציבור והצרכנים, חשוב שתושבי וירג'יניה בני 21 ומעלה יוכלו לרכוש מוצרי קנאביס בנקודות החלוקה הקיימות כבר בשנת 2021, ולא בשנת 2024. עיכוב כזה רק יחמיר את אי השוויון הקיים ויגביר פעילות בלתי חוקית. ארגון NORML נותר מחויב להמשך העבודה מול מחוקקים ורגולטורים לקידום רפורמות חקיקה התואמות לדעותיהם של רוב תושבי וירג'יניה המעוניינים בשוק קנאביס בטוח וחוקי". ארגון NORML חבר בקואליציה של ארגונים העוקבים מקרוב אחר ההתפתחויות של הלגליזציה של קנאביס בווירג'יניה ובשאר ארה"ב.

היו"ר איילין פילר-קורן בירכה גם היא על התיקונים עליהם הכריז המושל, ואמרה: "תיקוני המושל הם צעד נוסף לקראת סיום ההטרדה של קהילות מיעוטים על רקע עבירות הקשורות לקנאביס וחקיקת מסגרת למכירה ושימוש חוקיים של קנאביס. אני אסירת תודה למושל נורת'ם, לעמיתיי ולכל התומכים שעבדו כל כך קשה על החקיקה החשובה הזו."

שאיפותיו של המושל להאיץ את הלגליזציה גורמים לאי נוחות רבה בקרב המתנגדים, ולכן התיקונים המוצעים כוללים גם אמצעי בטיחות שכבר מיושמים. אלה כוללים איסור עישון בזמן נהיגה, עישון בזמן נהיגה באוטובוס הסעות תלמידים והחזקת קנאביס בתחומי בית הספר.

הארגונים Marijuana Justice, Justice Forward Virginia, RISE for Youth, האיגוד לחופש אזרחי אמריקני בווירג'יניה, וארגונים תומכים נוספים הקימו קואליציה סביב נושא הלגליזציה של קנאביס במדינה. לאחר הודעתו של המושל, נציגי הקואליציה שבחו את קידום החקיקה וקראו לה "צעד ראשון לקראת סיום האכיפה המוגברת והמוטה גזעית סביב קנאביס".

כחלק מהחוק החדש, 30% מההכנסות ממס על מכירת קנאביס, לאחר ניכוי עלות התוכנית, יוקצו לטובת קרן להשקעה מחדש של כספי קנאביס. הקרן תפעל לסיוע לקהילות להתאושש משיטור היתר שהופעל כלפיהן בעבר ואשר הביא למעצרים הקשורים לעבירות קנאביס של פי 3.5 ופי 3.9 הרשעות של תושבי וירג'יניה שחורים בהשוואה ללבנים. הכספים יוקצו לטובת מלגות, פיתוח כוח אדם והשמה, והלוואות ללא ריבית או בריבית נמוכה לעסקי קנאביס העומדים בקריטריונים.

הקואליציה פרסמה הודעה רשמית, ובה הביעה ביקורת קשה על ההיסטוריה של אכיפת חוקי הסמים במדינה, "השינוי החשוב הזה בחוק שהועבר לאחרונה על ידי האסיפה הכללית יאפשר לקהילה להתחיל להתמודד עם ההשלכות הטרגיות של שיטור יתר בקהילות המיעוטים במסגרת המלחמה הכושלת בסמים. חוקי הקנאביס נאכפים בצורה קשה יותר בקהילות השחורים ושחומי העור, ואנחנו לא יכולים להסתכן בכך שאנשים רבים נוספים ייעצרו על ידי המערכת בגין מעשים שיהיו חוקיים בקרוב".

בהצהרה של לשכת המושל אישרו כי ההחלטה להקדים את מועד הלגליזציה באה בעקבות מחקר שחשף את שיעור השיטור וההרשעה הלא פרופורציונאלי של תושבי וירג'יניה השחורים הקשור בשימוש בקנאביס. המחקר קיבל חיזוק עם נתונים של בתי המשפט במדינה, שהציגו עליה במגמה גם לאחר אי ההפללה של החזקת קנאביס בשנה שעברה.

"אני אסיר תודה לתומכים ולמחוקקים על עבודתם המסורה בנושא חשוב זה, ואני מצפה להעברת החוק בחודש הבא", אמר נורת'ם במסיבת עיתונאים. עם זאת, ישנם מחוקקים שהצביעו כנגד הצעת החוק. הסנאטור הדמוקרטי צ'פ פיטרסן הוא אחד מהם. הסנאטור פיטרסון הצביע נגד הצעת החוק ונותר ספקן בכל הנוגע ללגליזציה. זאת למרות טענות רבות ומחקרים מטעם המדינה המאשרים קיום של שיטות אכיפה בלתי שוויוניות סביב השימוש וההחזקה של קנאביס.

על חששותיו הסביר הסנאטור פיטרסן, "אין לי בעיה עם אי ההפללה או אפילו הלגליזציה של קנאביס בכמויות קטנות לשימוש על ידי בגירים, אבל אני לא אוהב את הרעיון של הקמת תעשיית קנאביס במדינה, מה שנראה כמטרה של החוק".

הלגליזציה אכן נראית באופק בווירג'יניה. עם זאת, יעברו עוד כמה שנים עד שנראה שוק קנאביס פעיל לצרכנים, וככל הנראה לא לפני תאריך היעד של 2024.

הצעת החוק עצמה מסיבית, עם למעלה מ- 250 עמודים, המפרטים הכל לפרטי פרטים, החל בפיקוח, וכלה באכיפה, ביטול הרשעות ומחיקת תיקים פליליים של עבירות קנאביס.

נתוני הסקרים ברחבי המדינה חושפים כי כמעט 70% מהמצביעים הרשומים בווירג'יניה תומכים בלגליזציה של קנאביס לבגירים. זה כולל את רוב הדמוקרטים והרפובליקנים יחד.

בסך הכל, העברת חוק HB2312 ו- SB1406 הוא רגע היסטורי בפני עצמו כיוון שווירג'יניה תהיה מדינת הקונפדרציה לשעבר הראשונה שתתיר שימוש חוקי בקנאביס לצרכי פנאי.

כתבות נוספות

כלי נגישות