מנוע החיפוש המקיף לקנאביס בישראל

יוזמות ללגליזציה של קנאביס באוהיו ובאיידאהו מביאות לצעד נוסף בדרך להכרה

היסטוריה / מוצרים לקנאביס חדשות בנושא / קנאביס / קנאביס רפואי - חדשות אחרונות / ספטמבר 30, 2021

פעילי קנאביס מאוהיו הביאו להתקדמות משמעותית השבוע עם עצומה ללגליזציה של קנאביס עבור בגירים בני 21 ומעלה. טיוטה מתוקנת זו של עצומה שנדחתה בעבר, אושרה על ידי משרד התובע הכללי של אוהיו, דייב יוסט.

בהודעה שפורסמה על ידי משרד התובע הכללי נאמר כי הנוסח הקודם נדחה מכיוון שלא עמד בדרישות ל"הצהרה הוגנת ואמיתית של החוק או התיקון החוקתי המוצע".

לאחר ניסוח מחדש, הפעילים הגישו מחדש את עתירתם למשרדו של יוסט. התובע הכללי קיבל את הנוסח המתוקן, ופרסם הודעה כי "העתירה המתוקנת אכן עומדת בדרישות וכי הוגש אישור למזכיר המדינה באוהיו".

העתירה מבקשת לאפשר לבגירים בני 21 ומעלה לצרוך קנאביס לצרכי פנאי. בנוסף, העתירה שואפת לשנות את החוק המתוקן של אוהיו כדי להסדיר את הגידול המסחרי והביתי של קנאביס, יחד עם העיבוד, המכירה, הרכישה והחזקת הצמח ומוצריו.

בהמשך, העתירה תעבור לאישור או דחיה על ידי מועצת הבחירות של אוהיו. אם מועצת הבחירות תצביע לחיוב, יהיה על העותרים לאסוף חתימות מבעלי זכות ההצבעה. יהיה צורך לאסוף מספר חתימות "לפחות 3% מקולות הבוחרים בבחירות האחרונות לרשויות" כדי לעבור לשלב הבא בתהליך החקיקה. בנוסף, יש לאסוף חתימות אלה ב- 44 מתוך 88 המחוזות במדינה עם מספר "השווה לפחות ל- 1.5% מן הקולות שהצביעו בבחירות האחרונות לרשויות".

אם יצליחו העותרים במאמצי איסוף החתימות שלהם, משרדו של התובע הכללי יאמת את החתימות וישלח את ההצעה לאסיפה הכללית של המדינה לצורך הצבעה.

האסיפה הכללית רשאית לנקוט באחת מארבע דרכי פעולה. האסיפה רשאית להעביר את החוק כפי שהוא, להעביר את החוק לאחר תיקון, לא להעביר את החוק או לא לפעול במהלך ארבעת החודשים העוקבים. בכל אחד משלושת התרחישים האחרונים, יצטרכו העותרים להמשיך בעבודתם בכדי להעביר את החוק כפי שהם מעוניינים שיעבור בבחירות הכלליות הבאות.

הזדמנות באיידהו

בעוד המחוקקים באיידהו מבקשים לחוקק חוקי עתירה מגבילים יותר, פעילי קנאביס גילו כי מאמציהם ללגליזציה נתקלים בהתנגדות משמעותית. למרבה המזל, הלחץ הוקל במידה מסוימת בעקבות החלטה של בית המשפט העליון במדינה לאחרונה.

בית המשפט קבע כי הליך העתירה ליוזמות הצבעה חדשות היה מסורבל כל כך עד שגבל בהפרת החוקה. פסק הדין לא בא כתוצאה מן העתירה הספציפית הזו בעניין קנאביס, אלא בתיק שהוגש על ידי קבוצת Reclaim Idaho. הקבוצה העלתה יוזמה משלה בנושא מימון חינוך.

בהחלטת פה אחד קבע בית המשפט העליון במדינה כי החוק, שנכנס לתוקפו ב- 1 ביולי, פוגע באופן בלתי חוקתי בזכות התושבים ליוזמות חקיקה.

מסיבה בלתי ידועה, ​​מושל איידהו בראד ליטל חתם באפריל על חוק SB1110, המחייב את העותרים לאסוף חתימות משישה אחוזים מהמצביעים בכל 35 המחוזות של איידהו. נתון כמעט כפול מן הנדרש לפני החתימה על החוק באפריל. אחוז החתימות מן המצביעים הרשומים כפול מזה הנדרש באוהיו. על שני התנאים הללו להתקיים כדי שהעתירה תעמוד בדרישות ליוזמת הצבעה.

הקמפיין המדובר, שנקרא חוק אי הפללת קנאביס אישי לבגירים (PAMDA), לא היה מגיע לידי הצבעה לפני שנת 2022 אלמלא פסיקת בית המשפט.

רס בלוויל, דובר חברת Legalize the Idaho Way, Inc והעותר הראשי ביוזמתPAMDA , אמר ל- Marijuana Moment, כתב עט המוקדש לסיקור ההתקדמות לקראת הרפורמה בחקיקה של קנאביס, "אנו שמחים שבית המשפט העליון באיידהו הכיר בכך ש- SB1110 הוא ניסיון ברור ובלתי חוקתי לחסל את הזכות ליוזמת חקיקה. עם פסיקה זו, אנו יכולים כעת להתקדם עם יוזמת ה- PAMDA לאי הפללה של קנאביס שנרכש באופן חוקי מחוץ למדינה בזמן שאנו ממשיכים לתמוך ביוזמה הרפואית IMMA".

כתוצאה מן ההחלטה תהיה לעותרים ארכה עד 1 במאי 2022 לאסוף את 65,000 החתימות הנדרשות כדי להגיע לכדי הצבעה.

בין השינויים המוצעים לחוק הקנאביס באיידהו, יורשו בגירים בני 21 ומעלה להחזיק עד 85 גרם בשטח פרטי. עם זאת, גידול פרטי יהיה אסור ולא תוקם תשתית לבתי מסחר של קנאביס חוקיים, מוסדרים ומורשים במסגרת יוזמת ההצבעה. אף שזה נשמע הפוך מן ההגיון, העתירה מקנה לבגירים את החופש לצאת מחוץ לתחומי המדינה כדי לרכוש קנאביס במדינה אחרת בה הוא חוקי, ואז לחזור עם הקנאביס שנרכש כחוק לצריכה אישית בשטח פרטי.

כתבות נוספות

כלי נגישות