מנוע החיפוש המקיף לקנאביס בישראל

הפקת קיף להכנת חשיש

CBD – יותר קנאביס מזה? / CBN – המולקולה המשודרגת / THC – מרכיב הפלאים של הקנאביס / מוצרים לקנאביס חדשות בנושא / פרוטוקולים / קנאביס / מרץ 1, 2022

אחרי התהליך הממושך של גידול הקנאביס, מה יכול להיות טוב יותר מאשר לקחת מזמרה ולאסוף פרחים יפים ומלאים שרף? רובכם בוודאי חושבים שזו המטרה הסופית של הקציר. אלא שהכיף לא נגמר שם. בנוסף לפרחים, אפשר לקצור חלקים אחרים של הצמח כדי למצות מהם קנבינואידים וטרפנים, ולהבטיח ששום חלק לא ילך לפח!

מה זה KIEF?

Kief היא אבקה עדינה המורכבת מטריכומות קנאביס. הקיף מכיל ריכוז גבוה של THC, ניתן לעשן אותו בג'וינט או בבאנג, וניתן אפילו להכין ממנו חשיש. והכי טוב, הפקת הקיף והכנת החשיש היא גם פשוטה וגם יעילה.

מתי צריך להפיק את הקיף?

יש לאחסן היטב את הפרחים שנקטפו ולייבש אותם, כך שלאחר השבועיים הנדרשים, הם יבשים מבחוץ אך עדיין לא יבשים לגמרי מבפנים.

פרחים גדולים יותר ידרשו כמובן קצת יותר זמן, כך שיש לאפשר להם להתייבש באיטיות בחלל חשוך, גדול מספיק (או מצויד במאוורר) כדי לשחרר את הלחות מן הפרחים. ברגע שהזרדים הזעירים של הפרחים הופכים שבירים, ניתן לקצור ולייבש אותם. אין צורך לדאוג אם הצמחים עדיין מריחים מעט "ירוקים" בשבועות הראשונים. זנים מסוימים עשויים לדרוש מעט יותר זמן כדי לפתח את הריח האופייני לקנאביס.

בחירה

הסוד לאיסוף כמות יפה של קיף לייצור חשיש הוא לשמור את העלים. אספו את העלים ואפשרו להם להתייבש, בדיוק כמו הפרחים.

הכמות תלויה בזן, אבל אפשר לקצור עלים בדיוק כמו פרחים. זאת אומרת שאם הצמח מניב 500 גרם של פרחים יבשים, בהחלט ייתכן שיהיו גם כ-500 גרם של עלים. המספרים האלה יכולים כמובן להשתנות, אבל זהו נתון ממוצע. למרות שהעלים אינם מכילים חומר פעיל כמו הפרחים עצמם, היעילות שלהם מצוינת כאשר מכינים מהם תרכיז.

מה לחפש בין העלים

טריכומות

בראש ובראשונה כדאי לאסוף את כל "עלי הסוכר" הזעירים. כפי שהשם מרמז, עלי הסוכר מכוסים בטריכומות אבקתיות המכילות הכי הרבה קנבינואידים. לכן, מכמות גדולה של עלי סוכר אפשר להכין לא מעט חשיש. אם אתם רוצים לדעת עוד על טריכומות, השתמשו בזכוכית מגדלת ותסתכלו מקרוב על עלי הסוכר. תוכלו לראות בלוטות זעירות בצורת פטריות עם "בועות" קריסטל נוצצות. אלו הן הטריכומות.

הפרידו את העלים

חשוב גם לשמור ולא לזרוק את עלי "כף היד" הגדולים יותר. למרות שהם מכילים הרבה פחות טריכומות מאשר פרחים ועלי סוכר, הם מכילים קנבינואידים, גם אם לא מספיק לייצור חשיש, אפשר להשתמש בהם למטרות אחרות. יש להפריד אותם מעלי הסוכר. לא כדאי לערבב את שני סוגי העלים, מכיוון שכך רק תגדילו את כמות החומר שיש לעבד כדי להפיק חשיש.

אפשרו לעלים להתייבש היטב

חשוב לאפשר לכל הרכיבים להתייבש לחלוטין לפני הכנת חשיש. כדאי לדעת שלעלים יכול לקחת יותר זמן להתייבש מאשר לפרחים. העלים צריכים להיות יבשים עד כדי כך שהם הופכים לאבק כאשר משפשפים אותם בין האגודל לאצבע.

ככל שהעלה יבש יותר, כך תפוקת החשיש מהעלים טובה וגדולה יותר. הסיבה לכך היא שגבישי THC שוקעים הרבה יותר בקלות כאשר פני השטח יבשים. לאבקה הצהובה-זהובה יש אפקט שונה במקצת אם מעשנים אותה כמו שהיא, ויש מעשנים שמעדיפים את ההשפעות של חשיש וקיף על פני ההשפעות הכבדות יותר של עישון פרחים.

אספו את הקיף עם מטחנת קנאביס בעלת 3 חלקים

הדרך הקלה ביותר לאסוף את הקיף היא באמצעות מטחנת שלושה חלקים (גריינדר / מקססה). לסוגים אלה של מטחנות יש תא תחתון מיוחד עם פילטר בחלק העליון לאיסוף הקיף. כך, כאשר טוחנים אותו, לא מאבדים את החלק שנחשב כטוב ביותר.

שימוש נפוץ מאוד בקיף הוא לפזר אותו על תפרחת קנאביס כדי לקבל קצת יותר עוצמה, או פשוט לערבב אותו עם טבק רגיל להשפעה קלה יותר.

יש אינספור דברים נהדרים שאפשר לעשות איתו: אפשר להשתמש בו לחליטות THC, להכנת חמאת קנאביס או במכשירי אידוי. מוסיפים מעט לתא האידוי ונהנים מווייפ ברמה חדשה לגמרי. שימו לב שהקיף חזק מאוד, אז כנראה שתצטרכו רק כמות קטנה מאוד כדי להגיע להיי מטורף.

טיפים של מקצוענים להכנת קיף

לא משנה באיזו שיטה תשתמשו להכנת חשיש, תוכלו ליהנות מהמוצר המוגמר מיד. עם זאת, אניני חשיש אמיתיים יתנו לחומר להתיישן לפחות שנה, אם לא יותר.

מעבר לקנאביס

פרחי קנאביס עסיסיים ועלי סוכר עשירים ב- THC הם רק ההתחלה. אפשר להשתמש אפילו בגבעולים להכנת תה או ליקר קנאביס, למשל. האפשרויות הן כמעט בלתי מוגבלות.

כתבות נוספות

כלי נגישות