מנוע החיפוש המקיף לקנאביס בישראל

המשרות המובילות ביותר בענף הקנאביס וכיצד למצוא אותן

מדריכים לגידול ביתי / מוצרי סיבידי (CBD) חדשות וכותרת / מוצרים לקנאביס חדשות בנושא / קנאביס / קנאביס רפואי - חדשות אחרונות / מרץ 16, 2021

תעשיית הקנאביס העולמית היא ענף גדול ומשמעותי. ככל שמדינות נוספות מצטרפות לתנועת הלגליזציה, תחום זה רק יתרחב עוד יותר. העניין מתבטא בפתיחת עוד ועוד שווקים וביצירת מקומות עבודה נוספים כדי למלא את הצורך של שווקים אלה.

לפי הערכות, ישנן כיום מאות אלפי משרות בתחומים הקשורים לקנאביס. נתון משמעותי בהתחשב בזה שרק 15 מדינות בארה"ב ועוד קומץ בעולם התירו את השימוש בקנאביס לצרכי פנאי. בין אם אתם מעוניינים לעבוד ישירות עם קנאביס או בתפקיד נלווה, רוב הסיכויים שיש משרה המחכה במיוחד עבורכם.

במאמר זה, ניגע בכמה מהתפקידים הנדרשים ביותר בתעשיית הקנאביס וכיצד ניתן להתקבל למשרה כזו.

משרות בתחום הקנאביס

תפקידים אלה כוללים מגע ישיר עם המוצרים והגידול בתעשיית הקנאביס וכוללים גם ניהול קשרים עם גורמים חיצוניים במסירת המידע, המוצרים והשירותים בתחום הקנאביס.

מגדלים מומחים

אלה הם "המדענים המטורפים" העומדים מאחורי גידול הקנאביס והכלאת הזנים היוצרת תתי זנים חדשים ומרתקים של צמח מדהים זה.

תואר כזה ניתן למי שצבר שנים של ניסיון בגידול פנים או חוץ. עם זאת, ברגע שתצברו את הידע, תהפכו לנכס. במסגרת תפקיד כזה תצטרכו להיות מסוגלים לקחת אחריות מלאה על פעולות הגידול בטווח הקצר והארוך. יתכן שיהיה עליכם לפקח על צוות מגדלים, לקיים אינטראקציה עם גורמי חוק, רגולטורים ואכיפה, ולדווח על שימוש במשאבים שונים בכל מתקן הגידול. המשכורות עשויות להגיע למאות אלפים בשנה בשווקים תחרותיים.

מגדלים

המגדלים תומכים בעבודתו של המגדל המומחה והם אלה "המלכלכים את הידיים" ומתעסקים ממש עם הצמח עצמו. למשרה זו אין צורך בהכרח בשפע של ניסיון בגידול קנאביס, אך זה בהחלט עוזר אם יש לכם רקע. תוכלו לרכוש לעצמכם כישורים חשובים מאוד ולצבור ניסיון לפי מידת המעורבות שלכם.

חשוב להפגין יכולת, מקצועיות ורצון להצטיין כדי ליצור לעצמכם שם בתחום הגידול.

גוזמים

גוזמים עשויים לבצע גיזום ידני של פרחי קנאביס לפני האריזה, או להפעיל ציוד גיזום לעיבוד כמות גדולה יותר של תפרחות. עבודה זו לא בהכרח מצריכה ידע קודם אך היא דורשת יכולת פיזית ותשומת לב לפרטים. זו אחת המשרות הנגישות ביותר בתעשיית הקנאביס מבחינת תנאי קבלה.

מומחי מיצוי

משרה נוספת הדורשת מידה רבה של ידע. מומחי המיצוי מפיקים תמצית מתפרחות בוגרות של צמחי הקנאביס ומזקקים אותן לקבלת מוצרים מרוכזים, כמו שעווה, דאב ושמן.

בתפקיד זה עליכם להשתמש בכימיקלים ותהליכים כימיים ליצור מוצר מזוקק. העבודה נתונה לפיקוח חמור. מומחה מיצוי המעגל פינות עלול לגרום לאסון. יש לדייק ולקחת את העבודה ברצינות. זו הדרך היחידה להצטיין בתפקיד זה אליו מתקבלים כימאים ומהנדסים.

אם תפגינו מעט ידע ומומחיות תוכלו להרוויח כמה מאות אלפים בשנה כמומחים בתחום המיצוי.

טכנאי מיצוי

טכנאי המיצוי הם טכנאי מעבדה חיוניים התומכים בעבודת הכימאי הראשי ומבצעים את התהליכים לפי הוראותיהם.

במשרה זו תקחו חלק ביצירת תרכיזי קנאביס אליהם משתוקקים המשתמשים, על ידי זיקוק, בדיקה והכנת המוצרים.

שפים

מרכיב חשוב בשוק הקנאביס הוא מוצרי קנאביס למאכל. שף בתחום הקנאביס יעבוד על המראה, האיכות והעוצמה להם מצפים המשתמשים המעדיפים לצרוך קנאביס במזון.

על שפים בתחום הקנאביס להיות בעלי ידע טכני כדי ליצור מגוון רחב של טעמים, מרקמים ורמות עוצמה, יחד עם יצירתיות אשר תבטיח מוצרים בעלי יתרון על פני המתחרים בשוק תחרותי במיוחד.

העקביות חשובה מאד בתעשיית הקנאביס ואין מקום לטעויות. כשף מוצרי קנאביס, על המוצרים שלכם להכיל בדיוק את מה שהם אמורים להכיל, ועליכם להיות מסוגלים ליצור כל פעם מחדש את אותם מוצרים באופן עקבי בין אצווה לאצווה.

חשוב לזכור גם את האחריות הטמונה בשמירה על חיי הצרכנים בחיים במקרה שהם אלרגיים למרכיב כלשהו במוצר אותו יצרתם. גילוי נאות ונכון של כל המרכיבים ודרך ההכנה של המוצר היא חיונית ומבטיחה מניעה של תגובה אלרגית ומענה להעדפות של צרכנים צמחוניים או טבעוניים.

מנהלי בתי מרקחת

עד כמה שאתם מבינים בקמעונאות, יש תמיד הרבה יותר מאחורי הקלעים. ניהול בית מרקחת או נקודת חלוקה, כולל ניהול עובדים, לקוחות, מילוי הזמנות, מלאי ועוד שלל משימות חיוניות לתפעול של בית מסחר מסוג זה.

במשרה כזו יהיה עליכם לעבוד מול חברות, בעלי העסק, גורמי אכיפה, לקוחות ועובדים. אתם תהיו הרוח החיה שמאחורי העסק ותיתנו את הטון לפעילות השוטפת ולעמידה בציפיות כל הגופים המפורטים לעיל. עם כל האחריות הזו, מנהל מנוסה בענף הקנאביס יכול להרוויח בקלות משכורת של מאות אלפים בשנה.

עובדי נקודות חלוקה

אלה הם אנשים המייצגים את המותג ומשרתים את הצרכנים ישירות – הפנים של המותג בבתי המרקחת ובנקודות החלוקה. העבודה דורשת לרוב עמידה על הרגליים במשך ארוכות, וייתכן שאינה מתאימה לכל אחד.

בשמרה כזו יהיה עליכם לדעת הכל על שלל המוצרים שאתם מוכרים, ותצטרכו לענות על שאלות הצרכנים לגבי כל מוצר.

באחריותכם יהיה להתאים את המוצר הנכון לטעמו האישי של הלקוח, או לבצע קידום מכירות בכל שיחה. משרה זו עשויה להיות התובענית ביותר בתעשיית הקנאביס אך גם אחת המתגמלות ביותר.

זוהי משרה מצוינת למעוניינים במגוון רחב של תחומי אחריות החולשים על פני היבטים רבים של תעשיית הקנאביס.

שליח קנאביס

בתי מרקחת רבים מציעים שירות משלוחים עבור הזמנות מקוונות ישירות לבית הלקוח.

כשליחים, ייתכן ויהיה עליכם לבצע מספר משלוחים על פני אזור גדול לאורך כל היום. תזדקקו לרכב משלכם או שיסופק לכם רכב על ידי החברה. תקחו על עצמכם סיכון מסוים מעצם העובדה שאתם מעבירים מוצרי קנאביס ממקום למקום. מסיבה זו, בתי מרקחת רבים המציעים שירותי משלוח שוכרים שירותי אבטחה לליווי השליח.

מצאו משרה בתעשיית הקנאביס

אלה הן רק כמה מן המשרות המבוקשות ביותר בתחום הקנאביס במדינות בהן תעשיית הקנאביס מוסדרת וחוקית.

תוכלו לחפש אחר משרה בתחום הקנאביס בכמה דרכים. הפשוטה ביותר היא לבקר באופן אישי בבית המרקחת המקומי כדי לבדוק אם יש להם משרות פנויות. תוכלו לגלות זאת די מהר על ידי שיחה עם הצוות או המנהל. ייתכן שתופנו לדף אינטרנט או ליעד אחר בו מתפרסמות משרות פנויות. הגישו את מועמדותכם וציינו את הנסיון רלוונטי ומדוע אתם מאמינים כי תתאימו לתפקיד, ואל תשכחו לעקוב אחר הטיפול במועמדות.

כתבות נוספות

כלי נגישות