מנוע החיפוש המקיף לקנאביס בישראל

המחוקקים במרילנד מכינים את נושא הלגליזציה של קנאביס להצבעה בשנת 2022

היסטוריה / קנאביס / קנאביס רפואי - חדשות אחרונות / ספטמבר 19, 2021

החודש הכריזה יו"ר בית המחוקקים במדינת מרילנד, אדריאן ג'ונס, על תמיכתה בלגליזציה של קנאביס לשימוש פנאי. נכון לעכשיו, היו"ר ועמיתיה התומכים ברפורמה במדיניות הסמים מרכיבים ועדה של 10 אנשים שתבדוק את הדרישות המשפטיות של תעשיית הקנאביס וההשפעות על תשתיות המדינה והשווקים, במידה והחקיקה המוצעת תעבור.

 

 

מרילנד מפגינה התקדמות משמעותית עם הכנת חוק לגליזציה של קנאביס לשנת 2022

היו"ר ג'ונס, הציגה את הסתייגויותיה בעניין הלגליזציה, אך גם גילתה הבנה של הלך הרוח הכללי אשר מצביע לכיוון קנאביס חוקי במדינת מרילנד בשנת 2022. כיום היא מתמקדת בזיהוי הדרישות והכנת התשתית לתמיכה בתעשיית קנאביס חוקית במדינה.

בהצהרה רשמית, אמרה היו"ר ג'ונס, "למרות שיש לי חששות אישיים לגבי עידוד השימוש בקנאביס, במיוחד בקרב ילדים ומתבגרים, ההשפעה של האפליה מצד גורמי האכיפה גורמת לי להאמין שיש לתת לבוחרים להביע את עמדתם לגבי עתיד הלגליזציה. בית המחוקקים ידון בחקיקה בתחילת השנה הבאה לקראת הגשת הנושא בפני המצביעים, אך עלינו להתחיל לבחון את השינויים הדרושים בחוקי המדינה עוד היום".

במרילנד קיים חוק המכשיר שימוש בקנאביס רפואי מאז 2013. עם זאת, קנאביס לצרכי פנאי נותר בלתי חוקי. מצב זה עומד בניגוד גמור לוושינגטון הבירה וורג'יניה השכנות, שבהן השימוש והגידול של קנאביס לצרכי פנאי חוקיים לגמרי.

רוב בעלי זכות ההצבעה במרילנד תומכים בלגליזציה של קנאביס. עובדה זו קיבלה תמיכה בעקבות סקר שנערך במרץ על ידי מכללת Goucher שהראה כי 57% מהמצביעים על פני כל הקשת הפוליטית הביעו את תמיכתם.

זו אינה הפעם הראשונה שבה מובא נושא הלגליזציה להצבעה בבית המחוקקים של מרילנד. אבל רק לאחרונה, בעקבות הלגלזציה בכל כך הרבה מדינות אחרות, קיבל הנושא דחיפה משמעותית.

לעמיתה של היו"ר ג'ונס בסנאט של מרילנד, נשיא הסנאט ביל פרגוסון, יש היסטוריה משלו בנושא השנוי במחלוקת של קנאביס חוקי, לאחר שעמד בראש קבוצת מחקר בנושא קנאביס לשימוש פנאי בשנת 2019. בהצהרה הבטיח נשיא הסנאט פרגוסון כי הוועדה "ממשיכה במאמציה לקידום תוכנית הוגנת, צודקת ושוויונית, ואנו מתכוונים לעשות זאת במהלך המושב של 2022".

לדברי היו"ר ג'ונס, הוועדה המוצעת תקיים הערכה סביב הרגולציה, הרישוי והפיקוח על מכירה והחזקה של קנאביס לצרכי פנאי, כמו גם סביב הרישוי והבעלות של עסקי מסחר, גידול ועיבוד קנאביס.

בנוסף, המחוקקים מתכוונים לתת את דעתם לעניין היחס הבלתי שוויוני של רשויות האכיפה כלפי קהילות מיעוטים שנפגעו באופן לא פרופורציונלי ממדיניות המלחמה בסמים. התייחסות זו תכלול מחיקת רישומים פליליים של הרשעות בעבירות קנאביס, עריכת שינויים בחוק הפלילי בנוגע לקנאביס, ובדיקת האפשרות לשחרורם של אסירים שהורשעו בפשעים הקשורים לקנאביס לצד ביטול האשמות חדשות אשר טרם נידונו.

מתן מענה לנושא האפליה שהיתה נהוגה בעבר והקמת תעשיית קנאביס הינם בראש מעייני המדינות של ארה"ב. יו"ר ועדת המשפט של בית המחוקקים, לוק קליפינגר, שיעמוד בראש קבוצת המחקר, התייחס לחששות אלה בהצהרה והבטיח לגורמים המודאגים כי "היתה אפליה רבה סביב השימוש בקנאביס כלפי בני מיעוטים במשך זמן רב מדי, ללא השפעה ממשית על ביטחון הציבור. קבוצת מחקר זו תבנה את המסגרות המשפטיות ההכרחיות ליישום מלא של לגליזציה של קנאביס ולמידה מהטעויות שעשו מדינות אחרות לפנינו. היו"ר ציינה באופן נחרץ כי כל זה יעשה תוך תשומת לב מיוחדת להשפעה והתחשבות בשכונות ובעסקים של בני מיעוטים אשר סבלו בעבר מן השימוש בקנאביס".

מלשכתו של מושל מרילנד, לארי הוגאן, לא התקבלה תגובה בעניין, אם כי המושל הראה נכונות לקידום הצעד הבא לקראת לגליזציה מלאה בראיון ברדיו בשנת 2019.

כתבות נוספות

כלי נגישות