מנוע החיפוש המקיף לקנאביס בישראל

האם הפרחים שלכם יבשים מדי?

מדריכים לגידול בחוץ / מדריכים לגידול ביתי / מדריכים לזרעי קנאביס / מדריכים למגדל המתחיל / מוצרים לקנאביס חדשות בנושא / סקירת זנים ביקורות ומה חדש / קנאביס / פברואר 17, 2022

פרחי קנאביס יכולים להתייבש יותר מדי, אך גם אם זה קורה, זה לא אומר שהם אבודים. יש מגוון טכניקות להשבת הלחות לפרחים שחלקן אפילו יכולות להביא לטעמים חדשים, ואחרות הן בזבוז מוחלט של זמן וכסף. למרות שהחומר ​​שלכם לא יהיה בדיוק כמו שהיה לפני שהתייבש, שיטות אלה יכולות לעזור להחזיר אותם למצב שמיש.

מניעה היא השיטה היעילה ביותר

שתיים מהסיבות הנפוצות ביותר לכך שצמחי קנאביס מתייבשים יותר מדי הן אחסון לא יעיל או לא נכון, או ייבוש יתר לאחר הקציר.

הקנאביס מתייבש מבחוץ פנימה, והעלים שלו עשויים להיראות יבשים כאשר הפרחים והגבעולים הפנימיים עדיין מכילים לחות משמעותית. לכן די נפוץ שמגדלים בוחנים את רמת הייבוש באמצעות שבירת גבעול. כאשר הגבעול לח ולא יבש מספיק, הוא מתכופף מבלי להישבר.

העיקרון הוא שכאשר גבעול הצמח נשבר, הוא יבש מספיק. אם הגבעול עדיין מתכופף, צריך עוד זמן ייבוש. למרות שהשיטה הזו יעילה בהחלט עבור מגדלים מנוסים, היא בשום אופן לא השיטה המדעית או היעילה ביותר עבור מגדלים חסרי נסיון. באקלים ממוזג עם לחות ממוצעת, יש לצפות תמיד לזמני ייבוש ארוכים יותר. עם זאת, באקלים יבש, חשוב לאחסן את הצמחים קרוב למכשיר אדים.

כלים לבקרת לחות לשמירה על לחות מושלמת

לאחר הקטיף, יש להכניס את הפרחים למיכל אטום היטב לתהליך היישון. אחת הדרכים הקלות ביותר לשמור על תנאים מושלמים היא שימוש באריזות אדים מיוחדות.

אלו הן אריזות קטנות ויעילות מאד, המתאימות לכמויות קטנות וגדולות, הודות לשכבת ג'ל סיליקון שיש בהן, אשר מווסת את הלחות באוויר סביב הפרחים. התוצאה היא לחות יחסית מושלמת של 58-65% – הערך האידיאלי ליישון פרחים.

מה לעשות אם הפרחים יבשים מדי

למרבה המזל, כמו שקנאביס מוציא את הלחות שלו לאוויר, כך הוא יכול גם לספוג חזרה מולקולות מים. כל מה שצריך בשביל שזה יקרה זה מיכל אטום היטב. מיכל כזה יכול להכיל נוזלים או לחות אשר באחסון לטווח ארוך ייספגו חזרה על ידי פרחי הקנאביס. ייווצר בכלי מעין מיקרו אקלים האידאלי לספיגת לחות.

ישנן מספר דרכים בהן ניתן להחזיר לחות לפרחים – חלקן ניתנות לביצוע, ללא קשר אם היה ייבוש יתר או לא. ההבדלים בין השיטות קטנים מאד (למעט השיטות הסופר מהירות, שעובדות בצורה שונה).

שלוש שיטות להחזרת לחות לקנאביס

שימוש בלחם, חסה או נייר לח

זו לא טכניקה המשפרת את הטעם. לוקחים פרוסת לחם ומרטיבים אותה מעט (לא להשרות).

לחילופין, גם עלי חסה יכולים לעבוד מצוין. ניתן להשתמש במגבות נייר רטובות מעט באופן דומה, אך יש להיזהר ולוודא שאין עודף מים. ראשית, מניחים לחם, חסה או נייר יחד עם הפרחים בשקית פלסטיק עבה או כזו המיועדת למקפיא. אוטמים היטב ומניחים בצד כשעה או שעתיים. לאחר מכן, בוחנים את הפרחים ומנערים אותם. בוחנים עד כמה התייבשו החסה, הלחם או הנייר. היובש שלהם מהווה אינדיקציה ברורה לכמה לחות ספגו הפרחים. ייתכן שיהיה צורך לחזור על התהליך מספר פעמים בהתאם לכמות החומר. החוכמה היא לא למהר. לדוגמה, אין להרטיב את הלחם יותר מדי, או להשאיר את אותו עלה חסה בשקית זמן רב מדי – פעולה זו עלולה להוביל להיווצרות עובש, אשר בהכרח יזהם את הפרחים.

בוחנים את המצב היטב ואם הפרחים נראים טוב, מניחים אותם במיכל אטום בגודל מתאים לאחסון ממושך.

קליפת פירות

זוהי שיטה מאד מהנה. ניתן להשתמש בסוגים שונים של פירות או עשבי תיבול, ואופן הפעולה זהה לזה שהוזכר לעיל.

ההבדל העיקרי בשיטה זו הוא שקליפת הפרי גם מוסיפה טעם וארומה לפרחים. הפירות הנפוצים ביותר לשימוש בשיטה זו הם תפוזים וליים, שכן הם יעילים מאוד בהחדרת לחות, והם גם מעניקים טעם הדרים נהדר. יחד עם זאת, אין להשתמש בפירות באחסון או יישון לטווח ארוך, מכיוון שהם יגרמו כמעט בוודאות לעובש או לריקבון הפרחים. נדרש מעקב יומי צמוד כדי למנוע נוכחות של עובש.

החלפת הקליפות כל כמה ימים תמנע היווצרות של מזיקים ותיתן טעם נוסף. קליפת בננה היא עוד בחירה פופולרית מאוד. היא עובדת מהר יותר, אבל גם נרקבת הרבה יותר מהר. יש מגדלים הטוענים שקליפת בננה גם מחזקת את ההשפעה, אבל אין לכך ראיות קונקרטיות. קליפת תפוח בקושי מעניקה טעם, אבל היא משחררת את הלחות שלה לאט ובאופן עקבי, מה שהופך אותה לבחירה מצוינת להבטחת אפקט לחות אחיד ומאוזן.

ללא קשר לסוג הפרי, מה שחשוב הוא להשאיר את הפרחים עטופים בקליפה למשך מספר שעות. הפרחים יגיעו למצב שמיש ואידאלי לאחר כמה שעות עד יום שלם. ניתן לשפר עוד את הפרחים עם ארומה טובה על ידי הוספת נענע, כוסברה, רוזמרין, תימין או כל עשב תיבול אחר שמפיץ ריח חזק.

אדים חמים

אם אתם ממהרים ואין לכם אפשרות להמתין כמה שעות כפי הנדרש לשיטות הקודמות, יש דרך להאיץ את התהליך. שימו לב כי שיטה זו מחייבת תשומת לב רבה, מכיוון שיש סכנה שהפרחים יתבשלו או יירטבו יותר מדי ולא ניתן יהיה להשתמש בהם.

הוראות – ממלאים סיר במים ומביאים לרתיחה. לאחר מכן, מכסים את הסיר בבד או חתיכת אורגנזה ומהדקים סביב השפה. מניחים את הפרחים המיובשים על גבי הבד ומאפשרים לתהליך האידוי לעשות את השאר. האדים החמים עוברים דרך הבד אל הפרחים, וגורמים לספיגת לחות במהירות שיא. יש להקפיד ולערבב את הפרחים כל הזמן כך שהאדים יגיעו לכל אחד מהם והתהליך יהיה אחיד. לאחר כחצי שעה, הפרחים מוכנים לשימוש.

כתבות נוספות

כלי נגישות