מנוע החיפוש המקיף לקנאביס בישראל

המושלים בלואיזיאנה ובטקסס מאשרים את רפורמת הקנאביס

היסטוריה / קנאביס / קנאביס רפואי - חדשות אחרונות / יולי 22, 2021

מושל טקסס, גרג אבוט, עורר לאחרונה דיון סוער במדינתו השמרנית והמסורתית לאחר שהביע תמיכה בקנאביס רפואי בעמוד הטוויטר שלו. במהלך המושב האחרון של בית המחוקקים, שתי הצעות חוק כאלה לרפורמה בסמים הגיעו לשולחנו של המושל. הראשונה היא הצעת חוק המרחיבה את תכניות הקנאביס הרפואי ברחבי המדינה, ואילו השנייה מתמקדת בתכונות הטיפוליות של חומרים פסיכדליים ליוצאי צבא. בפוסט בעמוד הטוויטר הרשמי שלו, אמר המושל אבוט, "יוצאי צבא יוכלו לזכות לטיפול בקנאביס רפואי על פי החוק החדש. אני אחתום על חוק כזה”.

הצעת חוק HB 1535 כוללת הוספה של סרטן ופוסט טראומה לרשימת התנאים לקבלת קנאביס רפואי. ההצעה  עברה בבית המחוקקים עם תוספת של כאב כרוני לרשימת התנאים, אך מאוחר יותר זו נמחקה מהצעת החוק על יד הסנאט. בנוסף, החקיקה הכפילה את כמות ה- THC המותרת במוצרי קנאביס, מ- 0.5 אחוז לאחוז אחד. לבית המחוקקים היו מטרות גדולות יותר עם חמישה אחוזים. שוב, הסנאט הנמיך את הציפייה עם תיקון הסופי שלו.

באשר להצעת החוק HB 1802, זו מחייבת את המדינה לבחון את הסיכונים והיתרונות הרפואיים של פסילוציבין, MDMA וקטמין. המחקר ייערך בשותפות עם מכללת ביילור לרפואה ומרכז רפואי המטפל בעיקר ביוצאי צבא במטרה להקל על תסמינים הקשורים למצבים שחווים יוצאי צבא. הצעת החוק תתמקד בעיקר בפסילוציבין ליוצאי צבא על פי תיקון שהוסיף בית המחוקקים, תוך התמקדות משנית במחקר על כל שלושת החומרים הנ"ל.

טקסס חוותה השנה מושב חקיקה עמוס במיוחד. מושב זה התמקד במיוחד ברפורמה במדיניות הסמים. בעוד שהצעות החוק למחקר סביב קנאביס רפואי וחומרים פסיכדליים נחשבים על דעת הרוב כצעדים חשובים לקידמה, מחוקקים רבים נותרו מאוכזבים מכך שחוקי קנאביס נרחבים יותר לא אושרו. הדוגמה הבולטת ביותר כללה הצעת אי הפללה שעברה בבית המחוקקים אך נפלה בסנאט.

קבוצות לקידום קנאביס, כמו סניף NORML של טקסס, התבטאו באופן בולט לגבי חוסר נכונותה של המדינה לבחון לגליזציה של קנאביס ברצינות רבה יותר בזמן שמדינות ברחבי ארה"ב פותחות שווקים חדשים. למרות שלא השיגו התקדמות כמו במדינות אחרות בארה"ב, קבוצות אלה מבינות שההתקדמות בהחלט מתרחשת, גם אם המאבק למען רפורמת הקנאביס רחוק מלהסתיים.

ג'קס פינקל, מנכ"ל סניף טקסס של ארגון NORML, שיתף את מחשבותיו לגבי המושב האחרון ואמר כי "מושב זה היה מערבולת מטורפת עם בעיות רבות. למרות שביצענו כמה שיפורים בחוקים במושב זה, מה שאנחנו הכי גאים בו הוא הצוות שלנו. אמרו לנו שוב ושוב לא, שההצעות שלנו מתות או שהם לא יתנו לנו יותר מזה. טקסס הדפה אותנו!"

הצעות חוק נוספות שעלו במושב זה אך לא עברו כללו חקיקה בנוגע למוצרי המפ, תרכיזי קנאביס, מוצרי THC דלתא-8 ותפקיד הקנאביס בהחלטות רווחה של ילדים ופוטנציאל הרחקה מבתים בהם ההורים נמצאו חיוביים ל- THC.

"הדרום הקשה" תומך בדה-קרימינליזציה

החודש בלואיזיאנה הועבר חוק ההופך את הקנאביס לחוקי על ידי המושל ג'ון בל אדוארדס. הצעת החוק מספקת למעשה קביעה מחודשת של עונשים על החזקת קנאביס, קובעת עונשים פליליים בגין הרשעה ראשונה או שניה בגין החזקת קנאביס, ומתווה עונשים להחזקת כמויות מסוימות ועונשים נלווים.

בהצהרה שפורסמה בחשבון הטוויטר שלו, אמר המושל אדוארדס, "חתמתי על הצעת החוק HB 652, אשר בניגוד לנרטיב שהתפתח בעיתונות ובמקומות אחרים, אינו מבטל את העונש על החזקת כמויות קטנות של קנאביס, 14 גרם או פחות. מי שהורשע בעבירה זו ישא בקנס מרבי של 100 דולר במקום תקופת מאסר. זו לא החלטה שלקחתי בקלות. בנוסף לבחינה מדוקדקת של הצעת החוק, אני גם מאמין שמדינת לואיזיאנה צריכה להפסיק לכלוא אנשים בגין הרשעות קלות, במיוחד בגין דברים שהינם חוקיים במדינות רבות ויכולים להרוס חיים ולהרוס משפחות, כמו גם לעלות הרבה כספי מסים. צעד זה עבר בבית המחוקקים של לואיזיאנה בתמיכה של שתי המפלגות בעקבות דיון סוער בעניין כליאת יתר של תושבי המדינה. נקיטת פעולה זו היא צעד נוסף קדימה במאמצי הרפורמה הפלילית של לואיזיאנה."

בעוד שהחזקת קנאביס בכמות של עד 14 גרם עדיין גוררת עונש בלואיזיאנה, רבים יעידו כי מאמץ זה הוא צעד בכיוון הנכון ברפורמה הפלילית במדינה.

בנוסף להצעה HB 652, מושל לואיזיאנה אישר גם את הצעת החוקHB 391 , המאשרת שימוש בקנאביס רפואי בצורה גולמית, כולל תפרחות קנאביס שלמות.

כתבות נוספות

כלי נגישות