מנוע החיפוש המקיף לקנאביס בישראל

אמזון פועלת באופן גלוי לקידום לגליזציה פדרלית של קנאביס

היסטוריה / סקירת מוצרים / קנאביס / קנאביס רפואי - חדשות אחרונות / אוקטובר 21, 2021

לאור המשך משבר הקורונה אשר הגביר את הצורך של הצרכנים במשלוח נוח של מוצרים ללא אינטראקציה אנושית, אמזון נאלצה להגביר את פעילותה יותר מאי פעם.

מאמץ זה סבל ממכשול בצורת כוח אדם שעד כה לא זכה להזדמנויות הוגנות בתוך המערכת של אמזון, כמו גם בשל עובדים אשר פוטרו בשל עבירות קנאביס. הסיבה לכך היא שעד לא מזמן אמזון לא העסיקה עובדים אשר נמצאו חיוביים לקנאביס בבדיקת סמים לפני העסקה, ופיטרה את אלה שנמצאו חיוביים בתקופת עבודתם בחברה. כיום, אמזון שינתה את מדיניותה באופן קיצוני והתחייבה שלא לבצע יותר בדיקות סמים לקנאביס.

מנהלת משאבי האנוש של אמזון, Beth Galetti, פרסמה הצהרה בצורת פוסט בבלוג באתר החברה, לפיו עובדים לשעבר שפוטרו ועובדים פוטנציאליים שנדחו בגלל בדיקות חיוביות, זכאים כעת לחזור ולעבוד בחברה.

אמזון משנה את מדיניות בדיקות הקנאביס שלה עבור עובדים פוטנציאליים ועובדים נוכחיים בתפקידים שאינם נתונים לרגולציה, כמפורט בהצהרה שלהלן:

"ביוני 2021, הודענו שאמזון תסיר את הקנאביס מהתוכנית המקיפה שלנו לבדיקת סמים לפני העסקה לתפקידים שאינם נתונים לפיקוח (למשל, תפקידים שאינם נתונים לפיקוח על ידי משרד התחבורה). כמו כן, החזרנו את הזכאות לתעסוקה לעובדים ולמועמדים לשעבר שהעסקתם הופסקה או שנדחו בשל בדיקות קנאביס אקראיות או בדיקות סינון לפני תעסוקה".

בהודעתה באתר האינטרנט שלה, נכנסה החברה לפרטים נוספים אודות ההחלטה וההשפעה הבלתי פרופורציונלית באופן היסטורי שהיתה לה על קהילות מיעוטים בהצהרה נוספת, "בדיקות הקנאביס לפני תעסוקה השפיעו באופן לא פרופורציונלי על קהילות מיעוטים, בלמו את ההשמה לעבודה, ובעקבות כך, השפיעו גם על הצמיחה הכלכלית, ואנו מאמינים כי יחס בלתי שוויוני זה אינו מקובל. כפי שהצהרנו מוקדם יותר השנה, אנו שואפים להפוך ל"מעסיק הטוב ביותר בכדור הארץ", וכחלק ממדיניות זו, אנו יודעים כי על הקהילות המקומיות והדורות הבאים להשתפר ולהיות להיות טובים מקודמיהם – ועל כך מושתת עקרון המנהיגות החדש שלנו, "עם הצלחה וצמיחה באה אחריות גדולה". יחד, עקרונות אלה מדברים על האחריות שלנו לחולל שינוי והם מקור המוטיבציה שלנו הן להובלת שינוי חברתי והן להנהגת מדיניות ארגונית נכונה להבטחת מקום עבודה מעולה עם שיטות גיוס הוגנות ועקביות לכל המועמדים. לכן אנו מאמינים שהגיע הזמן לשנות את מדיניות הקנאביס בארה"ב, ואנו מחויבים לסייע בהובלת המאמץ".

אמזון לא עצרה בזה. ביוני כבר ראינו לא מעט אבני דרך בנוגע למדיניות הקנאביס, וכעת הענקית העולמית לוחצת על ממשלת ארה"ב לשנות את עמדתה לגבי הקנאביס. החברה החלה במאמץ לובי פעיל לשינוי הגדרת הקנאביס בחוק הסמים ברמה הפדרלית (של כלל ארה"ב).

ההצהרה שפרסמה אמזון החודש כללה נימוקים למאמץ השתדלנות התחום רפורמת קנאביס פדרלית, לפיהם: "בהמשך לתמיכתנו הקודמת בלגליזציה של קנאביס ברמה הפדרלית, כמו גם במחיקת רישומים פליליים מסוימים והשקעה בעסקים ובקהילות אשר נפגעו, אנו באמזון הודענו לאחרונה ​​על תמיכתנו והחלנו לקדם באופן פעיל את חוק ההשקעה והחנינה של הקנאביס משנת 2021 (חוק MORE). אנו שמחים גם לתמוך בחוק הניהול וההזדמנויות בקנאביס שהוגש לאחרונה".

רבים יטענו כי מאמץ זה מצד אמזון בא רק לאור התמודדות החברה עם עליה במחזור וצורך נואש בכח אדם כדי לענות על דרישות הלקוחות.

ללא קשר למאמציה של אמזון לשינוי הנוף של חוקי הקנאביס בארצות הברית, המאמץ מצד החברה לגיוס עובדים נוספים הביא לאחת ההצעות האטרקטיביות ביותר עבור מי שנותר מובטל בעקבות משבר הקורונה.

אמזון שמה לה למטרה להעסיק השנה 125 אלף עובדים לוגיסטיים בפריסה ארצית. כדי לפתות עובדים חדשים, החברה מציעה שכר התחלתי של עד $22 לשעה, בונוס חתימה של $1000 ותוכנית סיוע של 100% בשכר הלימוד. ויש הטבות נוספות, 20 שבועות של חופשת לידה בתשלום וביטוח בריאות מהיום הראשון גם הם חלק מחבילת התעסוקה שמציעה אמזון לעובדים החדשים.

כתבות נוספות

כלי נגישות