מנוע החיפוש המקיף לקנאביס בישראל

בסוף השבוע של יום העבודה יושק פסטיבל הקנאביס בחסות העיר אוקלנד

היסטוריה / קנאביס / קנאביס רפואי - חדשות אחרונות / אוקטובר 10, 2021

האירוע המכונה Market Daze, הוא הראשון מסוגו אשר נוצר לטובת תרבות הקנאביס המשגשגת של העיר ואשר קיבל גושפנקא על ידי העיר אוקלנד.

מערך שלם של נותני חסות ומציגים צפויים להיות נוכחים במהלך חגיגת סוף השבוע של יום העבודה.

מארגנת האירוע היא Smoakland, חנות מקוונת המספקת מוצרי קנאביס ומשלוחים באזור מפרץ סן פרנסיסקו. האירוע תוכנן בשנתיים האחרונות וזוכה לציפייה רבה בקרב בעלי עסקי קנאביס וצרכנים כאחד.

מנהל חברת Smoakland, צ'אנג יי, צופה שהאירוע יזכה להצלחה בזכות חסות העירייה, למרות שמדובר בשטח בלתי מוכר, וקבע כי "אין כאן תהליך בקשה סטנדרטי ופורמלי לאירוע כזה ולכן בהחלט היה מאתגר להיות הראשונים. אף אחד אחר [באוקלנד] לא הצליח להוציא לפועל אירוע מכירת קנאביס בהצלחה".

משתתפים בולטים נוספים מתעשיית הקנאביס שינכחו באירוע הם Harborside, Korova ו- Blunts + More. כל אחד מאלה ימכור מגוון מוצרים מתחום הקנאביס. המשתתפים יוכלו ליהנות מדוגמיות של מוצרי קנאביס בכל דוכן. גם חברות המציעות שירותים ולא מוצרים, ישתתפו באירוע. אחת הבולטות שבהן היא Weedmaps, שמחזיקה בחנויות ושירותי משלוחים לצרכני קנאביס.

אלקסיס מורה,  מנהלת השיווק בחברתHarbourside , הביעה אופטימיות כשנשאלה על החלק שלהם באירוע, וסיפרה כי "הצטרפנו לאירוע לפני כחודש וחצי ואנחנו ממש נרגשים מכך שזה יהיה האירוע הרשמי והחוקי הראשון באוקלנד, המהווה צעד משמעותי קדימה עבור תעשיית הקנאביס".

אירוע ראוי לציון נוסף המתקיים במקביל ל- Market Daze הוא אירוע המוזיקה, Hiero Day. האירוע המנוהל על ידי קולקטיב המוזיקה של אוקלנד, Hieroglyphics, הפך כבר למוסד באוקלנד המתקיים כל שנה ומציע הופעות חיות, מסיבות האזנה, סטנד-אפ וקרבות ריקודים בין להקות.

המארגנים של Hiero Day הביעו חשש מפני הצורך לבטל את האירוע או אפילו לקיים אותו באופן וירטואלי. Tajai Massey, אחד האמנים ושותף ב- Hieroglyphics Emporium, התראיין ל- The Oaklandside וסיפר על האירוע ועל שיתוף הפעולה עם Market Daze של Smoakland.

בראיון אמר Massey " Hiero Dayהוא מסורת ואנחנו לא רוצים לשבור את המסורת בכך שנקיים אותה כאירוע וירטואלי, מה שכבר מתחיל להימאס על אנשים. במקום לערוך אירוע גדול ולהסתכן בהפצת הווירוס, החלטנו לחבור עם סמוקלנד ולקיים את האירוע הטוב ביותר שנוכל, תוך עמידה בפרוטוקולים של בטיחות”.

לגבי השיווק של Market Daze כסשן שיתופי, הסביר מאסי ל- Oaklandside כי "יש אירועים בכל מקום, אבל שלנו יתקיים עם מוצרים ומותגים בדוקים ומורשים תוך עמידה בפרוטוקולים של ריחוק חברתי. זה כבר הפך לחלק מהחיים, ואין צורך להסתיר או להתייחס לזה כאל טאבו".

המארגנים מתלהבים מהאירוע הקרוב ובצדק, אך הם בהחלט לא הראשונים שניסו לקיים אירוע קנאביס חוקי באוקלנד קליפורניה. לדוגמה, Preserving the Plant היה אירוע שתוכנן על ידי אדוארד בראון לחודש יולי כיריד הקנאביס הראשון מסוגו. לרוע המזל, בראון קיבל הודעה ימים ספורים לפני תאריך האירוע כי עליו לשלם סכום של כמעט 7,000 דולר עבור אבטחת האירוע על ידי משטרת אוקלנד. מכיוון שלא היה לו מספיק זמן לכיסוי עלויות האבטחה, בסופו של דבר לא ניתן היה לקיים את האירוע ובמקום זאת הוא נדחה לסתיו.

בראון היה מתוסכל מאד הן מן התשלום הכבד הנדרש ממנו והן מן ההתראה הקצרה כל כך, ואמר "לא היה שום סיכוי שהיינו יכולים להשיג סכום כזה בלי שמישהו ייקח הלוואה. זה היה מתסכל מאד. היתה תחושה שממש מנסים לחבל במאמצים שלנו. עמדתי בכל כלל שהעיר ביקשה ממני, וגם המדינה, ביצעתי כל מה שביקשו והגשתי הכל בזמן".

צ'אנג יי אישר שאותו תשלום נדרש גם עבור Market Daze. למרבה המזל, היה להם מספיק זמן ותמיכה לגיוס הכספים וכדי להבטיח שהאירוע יתקיים כמתוכנן. התשלום עבור האבטחה היווה רק מרכיב קטן של מסכת הביורוקרטיה שאותה היה צריך לצלוח עד לנקודה זו.

"כבר שנתיים שאנחנו מנסים להרים את האירוע. הגישה של העירייה היתה תומכת באופן כללי אבל פה ושם חווינו גם מכשולים".

אלקסיס מורה מ- Harborside הוסיפה, "נלחמנו במהלך השנים האחרונות כדי להוציא את הקנאביס מן הצללים אל האור, ואירועים כאלה עוזרים לנרמל את הצמח שכל כך הרבה אנשים משתמשים בו".

כתבות נוספות

כלי נגישות