מנוע החיפוש המקיף לקנאביס בישראל

הרחבת חוק ה- PACT ומשמעות ההרחבה עבור המשתמשים במכשירי אידוי

מוצרי סיבידי (CBD) חדשות וכותרת / מוצרים לקנאביס חדשות בנושא / סקירת מוצרים / קנאביס / קנאביס רפואי - חדשות אחרונות / אפריל 14, 2021

חוק ה- PACT, שהוא החוק למניעת סחר בסיגריות, הועבר במקור בשנת 2009 בכדי לרסן את המכירה הבלתי חוקית של סיגריות. במסגרת החוק נאסר על שירות הדואר של ארצות הברית לספק סיגריות ומוצרי טבק נטולי עשן ישירות לצרכנים. כעת הורחב החוק כך שהוא כולל גם מכשירי אידוי, אביזרי אידוי ואביזרים נלווים אחרים.

במקור, חוק ה- PACT הוצע כתיקון לחוק ג'נקינס משנת 1949, במטרה להילחם במכירת סיגריות באופן מקוון ללא תשלום מס. במסגרת אותו חוק התרחשו שלושה דברים:

נאסר על שירות הדואר של ארה"ב לבצע משלוח של סיגריות ומוצרי טבק נטולי עשן לכל לקוח פרטי או עסקי.

חנויות מקוונות נדרשו להירשם בלשכת האלכוהול, הטבק והנשק (ATF).

על חנויות מקוונות הוטלה גם החובה להירשם במנהל המס במדינות בהן ביצעו עסקאות.

חוק ה- PACT גם יזם ואכף את המסגרת לגביית מיסים באופן ארצי ומקומי מסוחרים באינטרנט, וכן קבע סטנדרטים לשירותי שליחים פרטיים שעדיין הורשו לספק סיגריות ומוצרי טבק נטולי עשן ללקוחות פרטיים ועסקיים. כפי שניתן לראות, הנוסח של 2009 היה מפורש וכלל רק טבק ומוצרי טבק.

בדצמבר 2020, העבירו המחוקקים את "החוק למניעת מכירות מקוונות של סיגריות אלקטרוניות לילדים". חוק זה תיקן את חוק ה- PACT כך שיכלול מוצרי אידוי, בלי להתייחס לסוג החומר עצמו. ייתכן שהמטרה הייתה לפקח טוב יותר על אכיפת המס ולמנוע מכירות מקוונות לקטינים, אך חנויות מקוונות נאלצו לעמוד בכמה תנאים נוספים בנוסף למה שנקבע בחוק מ- 2009. דרישות אלה כללו:

  • דרישה לאמת את גיל הלקוח באמצעות בסיס נתונים אותו יש לרכוש
  • דרישה להשתמש באמצעי משלוח פרטיים ולקבל חתימת בגיר עם המסירה
  • דרישה לרישום העסק בלשכת האלכוהול, הטבק והנשק ואצל התובע הכללי
  • דרישה לרישום העסק אצל רשויות המס המקומיות והכלליות בכל האזורים בהם מקיים העסק עסקאות
  • דרישה לגבות ולשלם את כל המסים המקומיים והכלליים, ולהדביק את בולי המס הנדרשים על כל מוצר שנמכר.
  • לערוך מדי חודש רשימה של כל העסקאות ולשלוח אותה לרשות המס של כל מדינה. על דוחות אלה לכלול את שמותיהם וכתובותיהם של כל לקוח, יחד עם המוצרים שנמכרו, הכמויות והסוג של כל מוצר, ובנוסף שמו, כתובתו ומספר הטלפון של השליח שסיפק את המשלוח ללקוח.

נוסף על אלה הוצבו גם דרישות להדבקת תוויות, לצד הגבלות המשלוח ודרישות הרישום.

התיקון משנת 2021 משתמש בנוסח מאד ספציפי כדי להרחיב את טווח התחולה שלו כך שיכלול את כל אמצעי הצריכה האלקטרוניים ​​של ניקוטין. מכיוון שהמחוקקים מאד אוהבים ראשי תיבות, תיקון זה קיבל את הכינוי ENDS (ראשי תיבות של Electronic Nicotine Delivery Systems) שמאד מתאים לו. מכיוון שחוק זה בא לבצע בקרה בנושא טבק, או ליתר דיוק ניקוטין, אפשר היה להסיק מכך שעסקי הקנאביס לא יושפעו ממנו. תחשבו שוב.

על פי תיקון החוק "המונחENDS  (אביזרים אלקטרוניים לצריכת ניקוטין) מוגדר באופן רחב מאוד הכולל למעשה את כל מכשירי האידוי, הנוזלים, הרכיבים והאביזרים, בין אם הם מכילים ניקוטין ובין אם לא". לשון החוק מגדירה מוצרי ENDS באופן ספציפי כ"כל מכשיר אלקטרוני, אשר באמצעות תמיסה, מספק ניקוטין, טעם או כל חומר אחר למשתמש השואף מהמכשיר". נוסח זה כולל כל "סיגריה אלקטרונית; נרגילה אלקטרונית; סיגר אלקטרוני; עט אידוי; מכשיר אידוי אישי מתקדם למילוי חוזר; מקטרת אלקטרונית; וכל רכיב, נוזל, חלק או אביזר של המכשירים המתוארים [לעיל], ללא קשר לשאלה אם הרכיב, הנוזל, החלק או האביזר נמכר בנפרד מהמכשיר".

לפי ההגדרה הנ"ל של מכשיר ENDS, ניתן להגיע למסקנה כי נוזלים אלקטרוניים נטולי ניקוטין, סיגריות אלקטרוניות סינטטיות, וכן, מוצרי קנאביס נטולי ניקוטין נופלים גם הם תחת ההגדרה של ENDS.

למרות שהחקיקה אוסרת רק על שירות הדואר לבצע משלוחים של מכשירים אלה מכאן והלאה, FedEx ו- UPS הצהירו מרצונן על כך שיעמדו בהוראות החוק. התוצאה? מוצרי אידוי לא יוכלו יותר להישלח בדואר או באמצעות חברת משלוחים. עמידה בדרישות ה- ATF היא פשוט יותר מדי כאב ראש עבור שלושת אלה. לכן, הם בוחרים בדרך הנוחה ביותר ומפנים עורף לעסק משגשג בכל מה שקשור למוצרים ואביזרי אידוי. חנויות אינטרנט גדולות יותר אף ניסו להגיש בקשות להחרגה מן הדרישות הללו אך בסופו של דבר נדחו. אז מה יהיה עכשיו עם כל מי שרגיל להשתמש במוצרי אידוי? קרן אור של תקווה אחת נותרה והיא השותפות, לפי שמועות, בין חברת רכישות קבוצתיות פרטית לבין חברת שילוח פרטית המכונה פשוט X. חברת X טוענת כי היא חברת השילוח היחידה כיום שיכולה לשלח מוצרי אידוי. אם הכל ילך כשורה, ואנחנו מקווים שכך למען המאיידים, השוק יישאר פתוח והעסקים לא יאלצו להיסגר, וכך גם המאיידים לא יאלצו להפסיק לאדות.

בעוד שמכירות באינטרנט חוקיות לגמרי, משלוח המוצרים באופן חוקי הוא עניין אחר. בעלי העסקים עובדים בחריצות כדי למצוא פתרונות לבעיה זו. וכבר ברור לגמרי, הקנייה והמכירה של מוצרי ואביזרי אידוי באינטרנט הולכות להשתנות באופן דרסטי בחודשים הקרובים.

גרגורי קונלי, נשיא איגוד הוואפינג (אידוי) האמריקני שוחח לאחרונה עם Vaping360, בטאון של התעשייה העוסק בכל הקשור לאידוי. באותו ראיון, קונלי הבטיח לסוחרים וללקוחות כי "זהו שוק תחרותי מאוד, ולכן החברות ינסו לענות על צרכי הלקוחות מבלי לפשוט את הרגל". אין ספק, החברות יזדקקו לתזרים מזומנים כדי להישאר עם הראש מעל למים בזמן שהן פותרות את עניין הלוגיסטיקה במהלך 90 הימים הבאים. קונלי המשיך והוסיף, "אפשר כבר לראות שחקנים קטנים יותר המתחילים לצאת מהשוק, בגלל מגבלות המשלוח ודרישות חוק ה- PACT, אך גם בגלל פעולות אכיפה חדשות של ה- FDA נגד יצרנים שלא הגישו בקשותPMTA  (בקשת היתר למוצרי טבק טרום השיווק). לפחות בטווח הקצר, אם חברה מסוימת לא שולחת מאות מוצרים [ביום], היא תהיה חייבת לסגור את העסק או ליצור שותפות עם מישהו ששולח הרבה מוצרים".

אז איפה זה שם אותנו כיום? החלופות קיימות והצרכן המזדמן אמור להסתדר עם המלאי בחנויות המקומיות עד להקמה של מערך חדש שיתאים למחוקקים, לספקים, ליצרנים ולצרכנים.

אם אתם במצוקה קשה של אספקה או לא מסוגלים לחכות עד לחידוש המלאי, כדאי לכם לשקול להכין נוזל THC לאידוי בעצמכם. שימוש בשיטות מיצוי THC לטווח ארוך או קצר כמו גם מיצוי של רוזין (סוג תמצית) עשוי לעזור לכם עם בעיית האספקה. הי, אולי אפילו תגלו שאתם מעדיפים להכין נוזל אידוי בעצמכם על פני רכישת מחסניות מיצרנים וחנויות. בהתאם לזמן הפנוי שיש לכם, בשיטות המוזכרות כאן אפשר לייצר תמצית מוכנה לאידוי תוך שעתיים עד שלושה חודשים. כל שיטה יעילה ותיצור לכם מוניטין של אמני VAPE יצירתיים במיוחד.

כתבות נוספות

כלי נגישות