מנוע החיפוש המקיף לקנאביס בישראל

כיצד ליהנות מקנאביס בצורה בטוחה ובריאה

מדריכים לגידול ביתי / מוצרי סיבידי (CBD) חדשות וכותרת / מוצרים לקנאביס חדשות בנושא / סקירת מוצרים / קנאביס / קנאביס רפואי - חדשות אחרונות / דצמבר 28, 2021

קנאביס עובר לגליזציה ביותר ויותר מקומות ברחבי העולם, ומספר הולך וגדל של אנשים צורכים אותו למטרות פנאי או בריאות. בנוסף, אנשים רבים החלו לגדל אותו בבית מזרעים נקביים או כאלה הפורחים אוטומטית. כאשר כל כך הרבה אנשים משתמשים בקנאביס, חשוב לבחון כיצד לעשות את זה בצורה הכי בריאה ובטוחה שאפשר. המשיכו לקרוא כדי לדעת עוד.

 

היתרונות של אידוי קנאביס

קנאביס היה לרוב משהו שנצרך יחד עם אנשים נוספים: בדרך כלל בצורת ג'וינט שעובר מיד ליד. ככל שאנשים הופכים יותר ויותר מודעים לבריאות, והעישון של כל סוג של סיגריות מנייר פוחת, הצריכה של קנאביס ללא עישון הופכת נפוצה יותר. אחת השיטות המודרניות והפופולריות ביותר היא אידוי. בשיטה זו מחממים בעדינות את הקנאביס הגרוס, שממנו משתחררים באיטיות אדים. האדים הארומטיים מכילים טרפנים, כמו גם THC וקנבינואידים אחרים. עבור רבים, וופורייזר (מכשיר אידוי) נחשב לדרך הנקייה ביותר לצרוך קנאביס מכיוון שהוא נטול עשן והוא אינו דורש שריפה של טבק. כך לא נוצר עשן או פחמן חד חמצני, אין זפת ואין תוצרי בעירה אחרים.

ישנם גם יתרונות נוספים לאידוי קנאביס. האידוי הרבה פחות בולט לעין מעישון ג'וינט. ניתן להשתמש במכשיר האידוי בלי שאף אחד בסביבה יהיה מודע לפעולה. בנוסף, אידוי קנאביס גורם למעשה להשפעות להימשך עד פי שניים או שלושה יותר מאשר בעישון ג'וינט רגיל.

מוצרים למאכל

יש אנשים שמעדיפים לצרוך קנאביס בצורת מזון. "עוגיות חלל" או מזונות אחרים המכילים קנאביס נקראים Edibles. כאשר מכינים מאכלים לטיפול רפואי אלה נקראים גם Medibles. כאשר צורכים קנאביס דרך הקיבה, לוקח בדרך כלל זמן רב יותר כדי להרגיש את ההשפעות, לפעמים עד שעה או שעתיים. יש שמעדיפים את ההשפעה האיטית הזו. ישנם אינספור מתכונים מצוינים באינטרנט ובספרי מתכונים. אם אתם חדשים בתחום ולא בטוחים באיזה מינון להתחיל, התחילו בגישה של "פחות זה יותר" והגדילו בזהירות את הכמות לפי הצורך. הרוב תלוי בפיזיולוגיה ובסבילות שלכם.

אם אתם מעוניינים בהשפעה פסיכואקטיבית, חשוב לזכור שתהליך ההכנה חייב לכלול מספיק חום על מנת שה-THC-A  (חומצת טטרהידרוקנבינול) יעבור דה-קרבוקסילציה – התהליך הגורם להפעלת התרכובות בקנאביס. כאשר חומצת THC שאינה פסיכו-אקטיבית מחוממת, היא הופכת ל-THC פסיכואקטיבי. בעת אידוי או עישון קנאביס, חומצת ה-THC מומרת אוטומטית לרכיב ה-THC הפסיכואקטיבי באמצעות תהליך החימום.

בעיות עם קנאביס אכיל

כאשר משתמשים בקנאביס אכיל, מספר דברים יכולים להשפיע על המהירות שבה הוא פועל. כאשר אוכלים אותו על בטן ריקה, הוא ייספג הרבה יותר מהר. לעומת זאת, אם משתמשים בו לאחר ארוחה דשנה, אז יקח הרבה יותר זמן עד שהקנאביס ייכנס לזרם הדם ויורגשו ההשפעות שלו. אין חוקים מדויקים לגבי מתי בדיוק מורגשת ההשפעה, מכיוון שגורמים כמו רמת ה-pH בקיבה, עד כמה מערכת העיכול מלאה במזון, מחזור הדם, המהירות שבה מערכת העיכול פועלת וכו', משחקים כולם תפקיד בהרגשת ההשפעות. לכן, לכל אדם תהיה חוויה שונה – באפון די דומה לאלכוהול. ידוע שיש אנשים שמשתכרים הרבה פחות מאחרים לאחר שתיה של אותה הכמות של אלכוהול. החיסרון, וכנראה הסכנה הגדולה ביותר עם קנאביס אכיל, היא האפשרות לצרוך יותר מדי ומהר מדי בקלות רבה. לעתים קרובות קורה, במיוחד למשתמשים חדשים, שבעקבות תחושה שהמנה הראשונה לא משפיעה מספיק, המשתמש צורך מנה נוספת לאחר זמן קצר מדי. ואחר כך עוד אחת. חשוב לזכור להיות זהיר עם קנאביס אכיל, במיוחד בהתחלה כאשר עדיין אינכם יודעים מה המינון המתאים לכם. בנוסף, אם אינכם גרים במקום בו הקנאביס חוקי, עשוי להיות קשה לקבוע את המינון המדויק. לכן, משתמשים רבים בוחרים לייצר מוצרי קנאביס אכיל מצמחים שהם גידלו בעצמם.

 מחית קנאביס

יש גם מספר הולך וגדל של חובבי קנאביס המבקשים לצרוך כמויות גדולות של קנאביס מבלי לחוות את ההשפעה שלו על מצב הרוח. כך הם יכולים ליהנות מן היתרונות הטיפוליים שלו, ללא ההשפעות הפסיכואקטיביות – אולי מפני שהם לא נהנים מכך. האפשרות הטובה ביותר עבורם, במקרה זה, תהיה לערבב או ליצור מחית של קנאביס טרי במעבד מזון, בלנדר או מסחטת מיצים, ולא להשתמש כלל בחום בתהליך. כתוצאה מכך, חומצת ה- THC לא מומרת לצורה הפסיכואקטיבית של ה- THC. ניתן לצרוך בהנאה מיצים או שייקים המוכנים בדרך זו, לרוב תוך שימוש בכמה גרמים של קנאביס לצד ירקות ופירות, כאשר מעט מאוד THC אם בכלל נכנס למחזור הדם.

קנאביס לשימוש חיצוני – קרם ומשחות

השימוש בשמן קנאביס או בקרם קנאביס נעשה לרוב בשיטת פצ'וטי (Pechoti). שיטה זו מבוססת על עיקרון של שילוב שמן קנאביס עם שמן בסיס (כמו שמן המפ) וספיגתו בעור דרך הטבור. אם קשה לכם להשתמש בקנאביס אחרת, כדאי להיות מודעים לכך שהטבור מסוגל לספוג קנאביס.

טיפות שמן קנאביס

אנשים רבים נהנים להכין תרכיז קנאביס, המשמש לאחר מכן לנטילה בצורת טיפות דרך הפה. יש כאלה שמעדיפים להפיק תמצית מן העלים או הפרחים של הקנאביס בעזרת אלכוהול, ולאחר מכן משתמשים בטינקטורה זו בטיפטוף אל תוך הפה, לעתים קרובות מתחת ללשון, לספיגה מוגברת. אם אתם מעוניינים בטינקטורה בעלת השפעה פסיכואקטיבית, ההכנה חייבת לכלול שלב של חימום להמרת חומצת ה- THC לצורתה הפסיכואקטיבית.

גידול קנאביס בבית

אחד היתרונות הרבים של גידול קנאביס בבית הוא שניתן להחליט איזה הרכב גנטי יהיה לצמח, ואילו רמות של THC ו- CBD מתאימים לצרכים שלכם. ניתן לקצור אותו בזמן שמתאים לכם, ותוכלו להתאים את תהליך היישון והייבוש. בהכנת מוצרי קנאביס באופן עצמאי, ניתן לשלוט באופן מלא על הריכוז והחוזק שלהם, באופן שיתאים לצרכים שלכם.

בנוסף, ראוי לציין את החשיבות של הכנת תמיסה, קרם או מאכל קנאביס נקיים מרעלים, כימיקלים מזיקים או מזהמים. גם בימינו יש תלונות על כך שמוצרים המכילים קנאביס אינם בטוחים, אפילו במקומות שבהם הוא חוקי. זו בדיוק הסיבה שכל כך הרבה אנשים מחליטים לבחור בגידול ביתי, ללא קשר אם ניתן לרכוש קנאביס באופן חוקי במקום שבו הם גרים, או לא. מי שמגדל קנאביס עבור עצמו, יכול להיות בטוח לגמרי שהפרחים לא היו במגע עם כימיקלים, מזהמים או קוטלי חרקים.

 

כתבות נוספות

כלי נגישות