מנוע החיפוש המקיף לקנאביס בישראל

פרופיל זן הקנאביס אפגן הייז

היסטוריה / סקירת זנים ביקורות ומה חדש / פרוטוקולים / קנאביס / קנאביס רפואי - חדשות אחרונות / יולי 13, 2021

אפגן הייז (Afghan Haze), הכלאה דומיננטית סאטיבה של זן הייז (Haze), עונה על הצרכים של רוב הצרכנים עם השפעות מהנות ומתמשכות. ההכלאה בין שני זני הייז מעולים, יצרה זן המאזן בין ההשפעות הנפשיות המרוממות של סאטיבה, בשילוב עם האיכויות ההרפיה וההרגעה של אינדיקה. מסיבות אלה, אפגן הייז הוא אחד הזנים הפופולאריים בקרב צרכנים בכל הרמות.

 

אפגן הייז

זן: 20-30% אינדיקה / 60-70% סאטיבה

אפגן הייז הוא פרי של מאמץ שיתופי. הזן נוצר כאשר מייסד Seed Bank מהולנד, נוויל שונמייקר, ומר שאנטיבבה מחברת Mr. Nice Seeds החליטו לייצר זן הייז חדש. שילוב זן הייז עם זן אפגני יצר את אפגן הייז. זן זה של קנאביס היברידי דומיננטי בסאטיבה כבש את הקהל מאז ונותר בין הכלאות הסאטיבה הפופולריות ביותר.

תכולת THC : ממוצע 17% / מקסימום 21%

תכולת סיבידי (CBD) :  0%

בבדיקות מעבדה הזן נמצא כבעל תכולת THC ממוצעת של 17%, ואף הגיע לרמות של עד 21% בכמה דגימות. אין לזלזל בהשפעות הפסיכו-אקטיביות שלו. גנטיקת הסאטיבה של אפגן הייז, המהווה רוב בזן זה, מורגשת באופן משמעותי. הוא בהחלט מסוגל להשפיע חזק אם אתם לא מוכנים. יחד עם זאת, מכיוון שהוא לא זן ש"מפיל" את המשתמשים, ניתן להשתמש בו לאורך כל היום ולהמשיך לתפקד כרגיל.

ניחוח: אדמה, עץ, חריף

הארומה של אפגן הייז מאופיינת יותר בתכונות של הייז מאשר אלה של גנטיקת האפגני שלו. זו כוללת תווים של אדמה, עץ ובואש.

טעמים: אדמה, אורן, בואש

הטעמים של אפגן הייז הם ביטוי גס של הארומה שלו. ניתן לזהות את המאפיינים הללו גם בטעם התפרחת, אם כי הספקטרום רחב יותר וכולל גם תווי אגוזים ואורנים.

השימושים הנפוצים ביותר: הקלה על כאבים, הפגת מתחים, מיגרנות, דיכאון

אפגן הייז הוא זן נהדר שאפשר לסמוך עליו כשאתם זקוקים להקלה על הפרעות במצב הרוח, מתח, כאב ודלקת. האיכויות הרפואיות מקנות לזן חשיבות רבה, אך גם לצרכי פנאי יש בו המון תועלת. אפגן הייז מומלץ למי שמעוניין בהיי מרגיע המשרה גם גל של יצירתיות יחד עם שקט נפשי.

תופעות לוואי: סחרחורת, יובש בפה, יובש בעיניים

זני סאטיבה ידועים בהשפעה המתמקדת בראש ולא בגוף. עוצמת הזן והגנטיקה הדומיננטית של סאטיבה עלולים לגרום לתופעות לוואי לא רצויות. השכיחות שבהן הן יובש בפה ובעיניים, במיוחד אם לא שתיתם מספיק לפני כן. כאבי ראש וסחרחורת גם הם אפשריים, אם כי לעתים רחוקות יותר.

גידול

אפגן הייז הוא לא רק זן מרשים למראה, תהליך הגידול שלו יהווה מבחן למגדלים מתחילים. לעומת זאת, הוא יציע יבול משמעותי למרות האתגרים שהוא מציב.

הגידול אכן מציב אתגרים. לכן, זהו לא זן מומלץ למגדלים מתחילים. בכל זאת, גם בעלי ניסיון של כמה עונות בלבד יוכלו לעמוד באתגר. חלק מן האתגרים של אפגן הייז כוללים את הצורך שלו בהרבה אור ובמרחב. אם תוכלו לספק את שני תנאים חשובים אלה, הפנוטיפ שיגדל עשוי לספק פחות או יותר את האיכויות המצופות מהזן. בבגרות, צמחים אלה יתגמלו מי שעבד נכון עם עד 450 גרם לצמח. בגידול בתנאי פנים תתקבל בערך אותה כמות למ"ר.

מחשבות אחרונות על אפגן הייז

אפגן הייז הוא זן קנאביס היברידי המוביל בדרך קבע בראש רשימת המועדפים של זני סאטיבה. צרכנים רבים אוהבים אותו בגלל שהוא מתמקד בראש בלי להזניח את הגוף כפי שמצופה מכל זן קנאביס היברידי. Mr. Nice Seeds ובנק הזרעים של הולנד שילהו כוחות ויצרו הכלאה עוצמתית שבוודאי תחזיק מעמד עוד שנים רבות.

השילוב של זנן אפגני עם הייז יצר זן היברידי באיכות גבוהה המספק שפע של השפעות מועילות ואפשרות לטפל בבעיות רפואיות. העוצמה שלו נמוכה מספיק כדי להתאים למשתמשים חסרי נסיון, אך עדיין חזקה מספיק כדי להיות בחירה חוזרת של בעלי סבילות גדולה יותר.

גידול אפגן הייז עשוי להיות חוויה רצופת אתגרים. יחד עם זאת, אפילו מגדל עם מעט ניסיון ימצא דרכים להוציא את המיטב ממנו. הדרך אולי מלאה מהמורות, אבל היעד שווה כל מאמץ.

כתבות נוספות

כלי נגישות