מנוע החיפוש המקיף לקנאביס בישראל

כיצד לייבש וליישן קנאביס

מדריכים לגידול ביתי / מדריכים למגדל המתחיל / קנאביס / קנאביס רפואי - חדשות אחרונות / דצמבר 19, 2021

מגדלי קנאביס בדרך כלל ממעיטים בחשיבות תהליך הייבוש והיישון של קנאביס. מגדלים ביתיים נוטים לשים דגש רב על מציאת הזרעים הטובים ביותר, נורות לד לגידול, ואספקה של חומרי הזנה וכו', אבל משתמשים בשיטות ייבוש ואחסון אשר בסופן מתקבל מוצר מתחת לממוצע. עישון או אידוי של קנאביס שטופל כך עלול להיות מעט מאכזב. המשיכו לקרוא כדי לגלות כיצד תוכלו לשפר את טכניקות הייבוש והיישון שלכם.

ייבוש ויישון משפיעים מאוד על איכות הקנאביס

אם אי פעם החזקתם ביד פרח שיושן ויובש נכון, אתם בוודאי יודעים שהריח שלו ייחודי, עשיר ונעים. חשוב שהטרפנים המשנים את השפעת הקנאביס יישארו נוכחים בפרח. הפרחים עשויים להיות דביקים כאשר לוחצים עליהם עם האצבעות: המרקם שלהם פולט ריח מעט דביק ומשכר. כאשר הפרחים מיובשים כראוי, הם מאבדים מספיק לחות כך שלא מצטבר עליהם עובש כאשר מאחסנים אותם בצנצנת זכוכית, וכך היעילות שלהם נשמרת עד שנה או שנתיים. לפרחים המעובדים בצורה זו יש תכולת טרפנים גבוהה וצריכתם מספקת חוויה מהנה מאד. לאחר גידול קנאביס מוצלח, ייבוש ויישון נכון של הפרחים הם הדובדבן שבקצפת. ייבוש מהיר מדי, עלול לגרום לאיבוד הריחות והטעמים. אם תעקבו אחר מספר הנחיות פשוטות, תוכלו להפוך למאסטרים בשכלול תהליך הייבוש והיישון. קנאביס מיובש ומיושן כהלכה נשאר שימושי במשך שנים רבות עם אובדן מינימלי של יעילות.

עיתוי קציר הקנאביס

ההחלטה אם לקצור את הקנאביס מעט מוקדם, מעט מאוחר, או בדיוק בזמן האופטימלי תלויה במגדלים. גם אתם תוכלו לגלות בקלות מהו העיתוי המועדף עליכם: סמנו דגימות קנאביס שנקטפו בזמנים שונים, יבשו אותן באופן זהה, ואז החליטו איזו מהן אתם יותר אוהבים. כך, ברגע שתתחילו לייבש וליישן את כל הגידול, תוכלו לדעת מהו הזמן הטוב ביותר עבורכם לקציר.

 

התחילו לקצור את הקנאביס

אנשים רבים מתחילים את הקציר בהסרת ענפי הצמח. לרוב קל יותר בשלב זה להסיר (או לגזום) את העלים לפני שהם מתייבשים יותר מדי. אם השתמשתם בזרעי קנאביס נקביים באיכות טובה או בזרעים של צמחים הפורחים באופן אוטומטי, תגלו המון שרף על העלים וחלקים אחרים. יש מגדלים השומרים את העלים הגזומים הללו ובהמשך מייצרים מהם חשיש או תרכיז קנאביס. מי שמגדל כמויות גדולות יותר ישקיע במכונות חיתוך אוטומטיות. זוהי בחירה נוחה מאוד, אם כי מכונות אלו עולות לרוב אלפי דולרים.

 אנשים רבים מתחילים את הקציר על ידי הסרת ענפי הצמח

ענפים קצוצים מונחים לרוב על רשת או נתלים על קולב ומיובשים בעדינות, למשל, בעזרת מאוורר שולחן קטן. יש לוודא שהענפים לא נוגעים זה בזה. כך, הפרחים מתייבשים באותו קצב, וניתן לעקוב במדויק אחר זמן הייבוש. יש מגדלים שמייבשים בחושך מוחלט, כך ה- THC מתפרק פחות. אוהל גידול עם מאוורר פליטה ומסנן פחם מהווה חדר ייבוש מתאים. טמפרטורה טובה היא סביב 20 מעלות. ידוע שפחות טרפנים הולכים לאיבוד בתהליך ייבוש איטי ואחיד, ולא במהלך ייבוש מהיר בטמפרטורות גבוהות יותר.

ייבוש קנאביס מייצר ריח חזק שאפשר להרגיש מרחוק, לכן יש להיזהר ולסנן את האוויר בעזרת מסנן פחמן. תהליך ייבוש מדוד ומבוקר נעשה בדרך כלל בעזרת מזגן, כך שהטמפרטורה נשמרת תמיד סביב 20 מעלות. גם רמות הלחות באוויר צריכות להיות מתונות – 50% לחות מביאים לתהליך ייבוש אחיד.

טיפ שימושי נוסף הוא לשמור על רמת לחות של 60% במהלך הימים הראשונים, ולאחר מכן להפחית אותה בהדרגה ל- 55% במהלך הימים הבאים. לאחר שבוע (עד עשרה ימים), יש להגדיר את מסיר הלחות (dehumidifier) ל-50% כדי לייבש מעט יותר את הפרחים. יש מגדלים שמייבשים את הפרחים על מדפים עשויים רשת. אחרים מאטים את תהליך הייבוש על ידי הנחת הפרחים ללא הענפים במעטפת נייר חומה למשך כמה ימים. בנייר חום אין חומר מלבין, ובזכות הנקבוביות שלו, הוא מעביר את הלחות לאט. כאשר הענפים הקטנים יותר מתייבשים מספיק ומתחילים לצוץ, גם תכולת הלחות של הפרחים יורדת מספיק כדי שניתן יהיה להתחיל בטיפול. בשלב זה, החלק החיצוני של הפרחים הופך מעט פריך.

איך ניתן ליישן קנאביס בקלות?

הפרחים מוכנים ליישון כאשר תכולת הלחות שלהם מופחתת באופן משמעותי. כולם מסכימים על כך שיישון הוא החלק החשוב ביותר בהכנת הקנאביס לשימוש. אנשים רבים משתמשים בצנצנות זכוכית לשם כך. פלסטיק פחות מתאים בגלל שהשרף הדביק על הפרחים יכול לשנות את צבעו או אפילו להזיק לו. הניחו את הפרחים הקצוצים בצנצנת והשאירו תמיד סנטימטר אחד או שניים פנוי בחלק העליון. ודאו שהצנצנות סגורות היטב ואטומות, ואחסנו אותן במקום חשוך. לאחר מכן יש לפתוח אותן פעם או פעמיים ביום כדי לאפשר ללחות להתנדף. זמן היישון המינימלי הוא שבועיים עד שלושה. אניני טעם טוענים שתהליך טיפול של חודש עד חודשיים הוא אידיאלי. טעמם של הפרחים המטופלים בצורה זו נקי ונטול כלורופיל. יש לאחסן פרחים בשלים במקפיא מכיוון שהקור שומר על חוזק הצמח ועל איכותו. לאחסון לטווח ארוך, חשוב מאד לא לאחסן את הפרחים בטמפרטורות גבוהות, כמו למשל במחסן.

בקרת לחות בעת אחסון פרחים

לאחר התהליך הארוך של גידול וייבוש הפרחים, גילוי של עובש בצנצנת יהיה מאד מאכזב. גם פרחים מעופשים שהתייבשו יותר מדי והפכו לפריכים ובעלי טעם לא נעים הם אכזבה גדולה בסוף התהליך.

פרחים יבשים מדי נראים כאילו הם בני שנה או שנתיים, ומתאפיינים בטעם עפיץ ומחוספס. באופן אידיאלי, לפרח שתוציאו מהצנצנת יש השפעה אופטימלית על מצב הרוח, ארומה נעימה וטעם רענן. כדי להשיג זאת, ניתן להשתמש גם בשקיות בקרת לחות – שקיות אלו פולטות לחות כאשר הפרחים יבשים מדי או סופגים אותה כאשר הלחות גבוהה מדי.

מגידול הזרעים הטובים ביותר ועד להבשלת הפרחים

אחד היתרונות הגדולים ביותר של גידול ביתי מזרעי קנאביס נקביים או אוטומטיים הוא שניתן לפקח ולבצע אופטימיזציה של כל שלב בתהליך, החל מקניית הזרעים הטובים ביותר באינטרנט ועד לגידול עצמי בתנאים אופטימליים. לאחר שלמדתם לייבש וליישן את הפרחים בעצמכם, תוכלו ליהנות ממוצר מוגמר בעל טעם וארומה עשירים במיוחד, בניגוד לקנאביס שנקנה ממוכר ברחוב ואולי לא טופל כראוי.

כתבות נוספות

כלי נגישות