מנוע החיפוש המקיף לקנאביס בישראל

הכנות לגידול קנאביס אורגני בקיץ

מדריכים לגידול בחוץ / מדריכים לגידול ביתי / מדריכים למגדל המתחיל / סקירת מוצרים / קנאביס / מרץ 10, 2022

אחרי חודשי החורף הסגריריים, כשהימים סוף סוף מתארכים והאביב בפתח, יש התרגשות גדולה לקראת עונת גידול הקנאביס בחוץ.

מומלץ כבר להתחיל להכין את גינת הקנאביס שלכם לגידול צמחים בריאים, עסיסיים וארומטיים.

למה לגדל קנאביס באופן אורגני?

למה לבחור בגידול קנאביס בחוץ בדרך טבעית ואורגנית? הסיבה פשוטה: התוצאה של גידול עצמי בגינה אורגנית מביאה המון סיפוק. המוצר הסופי יהיה טעים יותר, ארומטי יותר ויכיל יותר שרף איכותי. בנוסף, אנו חיים כיום בתקופת שיא מבחינת המודעות לסביבה ולצריכה של מוצרים נקיים ממזהמים וכימיקלים.

גידול אורגני מיטיב עם הבריאות ומשפר את עמידות הצמחים בפני פגעי מזג האוויר ומזיקים, וכך הופך את הגידול בחוץ ליעיל עוד יותר.

בחרו את המקום הטוב ביותר לגידול קנאביס בחוץ

אם עדיין לא ייעדתם חלק בגינה שלכם לגידול קנאביס, הצעד הראשון הוא לבחור את המיקום הטוב ביותר. קנאביס אוהב אור, ולכן המיקום האידאלי לגדל אותו הוא בשטח הפונה דרומה. התרחיש האופטימלי הוא הרבה אור שמש ישיר במהלך היום ואור מסונן או מפוזר מאוחר יותר אחר הצהריים.

היבטים חשובים נוספים של מיקום אידאלי הם:

הגנה מפני פגעי מזג האוויר

יש להיזהר ולא לחשוף את צמח הקנאביס לרוחות חזקות ולתנאי מזג אוויר קיצוניים. מקום מוגן מאחורי מחסן או ליד גדר מספק הגנה מפני רוחות חזקות ומגשם כבד. לחלופין, ניתן לשתול את הצמחים בעציצים כדי לאפשר העברה בטוחה של הקנאביס למקום אחר בתנאי מזג אוויר קשים.

סודיות / דיסקרטיות

יש להרחיק את הצמחים משכנים חטטנים ו/או עוברי אורח. מומלץ לקרוא עוד עצות מועילות על גידול דיסקרטי כדי להבטיח שהיבול שלכם לא יתגלה לעיניים הלא נכונות.

נגישות

נגישות היא בעיה נוספת, במיוחד כאשר מגדלים בטבע. זה לא מעשי לשתול במקום רחוק מדי או שקשה מאוד להגיע אליו. חשוב לזכור, שהצמחים זקוקים להשקיה סדירה וטיפול נאות, כך שהמיקום שלהם צריך להיות כזה שקל להגיע אליו, אך רחוק מספיק ממקומות שבהם עוברים אנשים אחרים.

האם הצמחים צריכים להיות בעציצים או באדמה?

אם אתם מגדלים קנאביס בחוץ, תוכלו לבחור מתוך מגוון אפשרויות. עדיף תמיד להשתמש באדמה באיכות טובה, במידת האפשר, כדי להבטיח איכות אופטימלית של התוצרת הסופית. קל לזהות קרקעות באיכות פחות טובה לפי המראה החולי והמבריק שלהן.

אפשר גם לגדל את הצמחים בעציצים. גם לזה יש יתרונות, שהבולט שבהם הוא ניידות. לדוגמה, ניתן להזיז את הצמחים למקום בטוח לפני סערה. לחילופין, אתר הגידול שלכם עלול להתגלות וכך תוכלו לסלק את הצמחים מהר ובלי בעיה.

חסרונות של גידול בעציצים

בשל מגבלות המקום, ייתכן שהצמח לא יוכל להתפתח כמו שצריך. מצד שני, אם תבחרו בעציץ גדול מספיק, תוכלו לגדל אפילו זנים גדולים. היתרונות של גידול בעציצים עולים בדרך כלל על החסרונות.

אם יש לכם ערוגה בגינה בבית, תוכלו לשתול את הצמח ישירות באדמה. במקרה זה, הצמחים יוכלו להרחיב את השורשים ללא הגבלה וכך יש יותר סיכוי ליבול גדול.

באיזה סוג אדמה יש להשתמש בגידול קנאביס בחוץ?

אם אתם מגדלים קנאביס בחוץ, אדמה בריאה היא אחד הגורמים החשובים ביותר להצלחת הגידול. אדמה אורגנית מוכנה היטב תביא לצמיחה של שורשים וצמחים בריאים. בנוסף, צמחייה הגדלה בקרקע טובה נוטה פחות למחלות ויותר עמידה בפני מזיקים – זהו היתרון המרכזי של גידול בחוץ.

הכירו את הקרקע

קנאביס מגיב באופן שונה לסוגי אדמה שונים. חלק מהקרקעות מתאימות יותר לפרחים או ירקות, למשל, ולכן כדאי לדעת בדיוק למה אתם זקוקים. הכירו את המרקם, ההרכב, הדחיסות והניקוז של אדמה טובה. אדמה טובה לקנאביס היא בדרך כלל כהה וצפופה, אבל לא מאוד דחוסה. היא יכולה להכיל מים ויש לה ניקוז טוב, והיא עשירה בסוגים הנכונים של חומרי הזנה. בנוסף, ערך הגבה או pH צריך להיות בין 6 ל-7.

טיפ של מקצוענים: אם אינכם מתכוונים לגדל באופן אורגני ב- 100%, תוכלו להשתמש באדמה המומלצת לגידול קנאביס שניתן לרכוש בחנויות. לאדמה של מותג ידוע יש בדרך כלל הרכב, טקסטורה וערך pH אופטימליים, כך שתוכלו ליהנות מקציר מוצלח. ברוב המקרים, אדמה קנויה מלאה מראש בחומרים מזינים המספיקים ל- 3-4 השבועות הראשונים של הצמיחה.

לעומת זאת, אם בחרתם במסלול אורגני טהור, ניתן לשפר את מצע הגדילה עם קומפוסט, הומוס וחומרים אורגניים אחרים.

 השתמשו באדמה מתאימה לקנאביס נקבי וגם לזנים של פריחה אוטומטית.

קנאביס נקבי (הידוע גם כפוטופריודי) וקנאביס פורח אוטומטי שונים במקצת. פרחים אוטומטיים הם בדרך כלל הרבה יותר קטנים אבל גדלים ופורחים מהר יותר. מכיוון שהם מתחילים לפרוח אוטומטית לאחר מספר שבועות, הם פחות עמידים לחרקים גדולים יותר.

לכן חשוב להקל על הצמיחה של זני פריחה אוטומטית. מבחינתם, האדמה הטובה ביותר היא אוורירית ומנוקזת היטב – אפילו יותר מהאדמה המשמשת לקנאביס נקבי. למרות שאדמה צפופה וכהה עדיין טובה מספיק, יש להימנע מעיבוד יתר של אדמה, מכיוון שזה עלול להזיק לצמחים.

טיפ של מקצוענים: הוסיפו כ-10% עד 15% פרלייט כדי להפוך את הניקוז לטוב יותר ולהקל על הטיפול באדמה.

כתבות נוספות

כלי נגישות